• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 915065800 Przedszkole

Propozycje zabaw dla Malinek – 10.04.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Malinek – 10.04.2020r

Wielkanoc w moim domu”

Wdrażanie do podtrzymywania

tradycji i zwyczajów świątecznych;

Wyrabianie umiejętności

wypowiadania się w sposób

ciągły, logicznie powiązany;

Słuchanie piosenki- „Święta, święta biją dzwony”

https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0

Po wysłuchaniu piosenki zadajmy dziecku pytania: – z jakimi świętami związana jest ta piosenka? – O czym opowiada piosenka?

Co to jest?” – odgadywanie nazwy za pomocą dotyku.

Pod chustą znajdują się przedmioty związane ze Świętami Wielkanocnymi: palma, koszyczek, pisanka, baranek, przedmiot do oblewania wodą. Dziecko za pomocą dotyku odgaduje co to za przedmiot. Wyjaśnienie, co symbolizuje dany przedmiot.

Wielkanoc w moim domu” – swobodne wypowiedzi dzieci.

– Jak przygotowujemy się do świąt?

– Jak obchodzimy święta w naszym domu?

Wielkanocny spacer” – zabawa naśladowcza. Rodzic czyta tekst, a dziecko na słowa: spacer, ptak, śmigus – dyngus wykonuje ruchy z jednoczesnym wydawaniem głosu.

Był piękny słoneczny, świąteczny dzień. Rodzina wybrała się na spacer (dzieci rytmicznie uderzają dłońmi w kolana). Nad głowami przeleciał bocian. Jaki piękny ptak – powiedział tata (dzieci kładą rękę nad oczami, spoglądają w różne strony z równoczesnym mówieniem:uuuuu…).

Nagle zza rogu wybiegła grupa dzieci i zaczęła oblewać spacerowiczów, krzycząc, śmigus – dyngus (dzieci podnoszą ręce w górę, krzycząc: łaaa). Rodzina szybko wróciła ze spaceru, żeby się przebrać”.

Zabawa naśladowcza z wykorzystaniem opowiadania.

Rodzic mówi w dowolnej kolejności wyrazy:

– Spacer, ptak, śmigus – dyngus – dziecko musi w odpowiedni sposób reagować

pokazując gesty i wydając dźwięki.

Wyrazy mówimy w różnej kolejności i mogą się powtarzać np.

– Spacer, śmigus – dyngus, spacer ptak,

– Spacer, ptak, ptak, śmigus – dyngus.

Gdzie schowała się pisanka” – zabawa ruchowa.

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

Do zabawy potrzebna będzie pisanka. Dziecko wychodzi z pokoju, w tym czasie rodzic chowa pisankę. Po powrocie dziecko musi ją odnaleźć. Można podpowiedzieć dziecku mówiąc: dobrze – prawidłowy kierunek szukania, źle – zły.