• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Mikołajki w Jeżynkach

Mikołajki
Ponieważ w tym roku Mikołaj był bardzo zapracowany, Jeżynki oraz Poziomki pomagały mu dostarczać prezenty dla wszystkich grzecznych dzieci. W tym celu musiały odbyć podróż: pieszą, rowerową, przeprawiały się przez rzekę w łódce oraz leciały samolotem…


  • -

  • -

  • -

Wizyta na poczcie – Truskaweczki

Wizyta na poczcie. Truskawki wysyłały list do św. Mikołaja

5 grudnia truskawki wybrały się na pocztę. Celem wycieczki było wysłanie listu do św. Mikołaja, który to wcześniej dzieci napisały ze swoja panią w przedszkolu. Na miejscu ustawiły się w kolejce, każdy na liście otrzymał pieczątkę a list wrzuciły do skrzynki. Przy tej okazji odwiedziły urząd pocztowy. Przedszkolaki dowiedziały się, kto pracuje na poczcie. Oprócz wysyłania listów można nadać telegram wysłać paczkę oraz kupić koperty, widokówki, kartki świąteczne z życzeniami. Dzieci były bardzo grzeczne, a więc doczekają się na pewno wymarzonego prezentu, o którym to napisały do św. Mikołaja 😊

P.R.


  • -

Barbórka w Śliweczkach

Dzień Górnika to święto o którym warto było wspomnieć naszym przedszkolakom. Dzieci dowiedziały się jak ciężka jest praca górnika. Okazało się, węgiel drzewny służy nie tylko do ogrzewania ,lecz również do malowania. Troszkę się pobrudziliśmy, ale warto było poznać technikę malowania węglem.

A. S.


  • -

Ogłoszenie dla Rodziców

Drodzy Rodzice,

aby nam miło płynął czas 18-go grudnia w tym świątecznym nastroju, zwracamy się z prośbą do Was o przyniesie owoców, ciasta, ciasteczek, napojów 😊

Nauczycielki z grupy Malinek


  • -

Treści programowe grudzień – Jabłuszka

Treści programowe – grudzień

Temat tygodnia I. „Grudniowe życzenia”

  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.

  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia

  • Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej

  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej

  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego

  • Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.

  • Porządkowanie obiektów

  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.

Temat tygodnia II. „Święta za pasem”

  • Wykonanie ozdób choinkowych

  • Kształtowanie poczucia estetyki.

  • Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.

  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.

  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia

  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.

  • Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.

Temat tygodnia III Świąteczne tradycje”

  • Poznawanie zwyczajów świątecznych

  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.

  • Eksperymentowanie z różnymi materiałami plastycznymi

  • Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.

  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia

  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.

  • Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.

  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.

  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.


  • -

Zamierzenia dydaktyczne – Gruszeczki

Tydzień 1. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu
  • Bogacenie słownika czynnego dzieci
  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

 

Tydzień 2. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają

  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące
  • Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu
  • Zaangażowanie w czynności prospołeczne

 

Tydzień 3. W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

  • Wprowadzenie świątecznego nastroju
  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia
  • Estetyczne wykonywanie ozdób świątecznych

  • -

  • -