• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Zabawy logopedyczne

Szanowny Rodzicu! 

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego w naszym kraju i zarządzeniu dotyczącemu zdalnego nauczania Państwa dzieci,  zwracam się do Państwa o pomoc w opanowaniu umiejętności prawidłowej wymowy dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną.

Poniżej przedstawię kilka ćwiczeń logopedycznych, które możecie Państwo wykonywać z dzieckiem w domu. Prosiłabym o znalezienie chociaż 5 minut każdego dnia na ćwiczenia. Wybierzcie stałą porę, aby ćwiczenia były stałym rytuałem dnia. Niech będzie to forma zabawy, aby dziecko było zainteresowane. Proszę, bądźcie Państwo cierpliwi, gdy coś nie wychodzi, nie zniechęcajcie się, a razem będziemy cieszyć się z sukcesu Państwa dziecka.

załącznik: zabawy logopedyczne

Pozdrawiam Magdalena Tochman


  • -

Propozycje zabaw dla małych tancerzy.

Witamy Serdecznie 🙂

Wychodząc na przeciw sytuacji panującej w kraju proponujemy Państwu oraz naszym małym tancerzom utrzymanie ciągłości zajęć tanecznych i rytmicznych, które na co dzień prowadzone są w przedszkolach. W naszej zamknięte grupie publikować będziemy materiały, dzięki którym Państwa dzieci będą mogły spędzić miło i aktywnie czas w domu. Wystarczy włączyć filmik i bawić się razem z nami. Zapraszamy serdecznie.

W celu dodania do grupy proszę odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne. Link do grupy (jeśli nie działa należy skopiować i  wkleić w przeglądarkę) https://www.facebook.com/groups/tance.wygibance/ 

pozdrawiam serdecznie

pani Ada


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 24.03.2020r

Temat: Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci?

1.Słuchanie literatury dziecięcej.

„Potwór ekologiczny” N. Usenko

Raz potwór na śmietniku żył, wybredny niesłychanie.

Od wschodu słońca, aż po zmrok wciąż chrupał śmiecie niczym smok-

na podwieczorek , obiad, lunch, kolację i śniadanie…

Miał śliczny przód i cudny tył, i uszy miał futrzane .

By wszędzie porządek był, pochłaniał śmiecie z całych sił ,

lecz tylko sortowane..! Zapamiętajcie jak to szło?…

Oddzielnie PLASTIK, PAPIER, SZKŁO, OBIERKI i OGRYZKI

By nam oczyścić ślicznie świat, potworek wstrętne śmieci jadł bez łyżki i bez miski!

Więc skoro już się znalazł ktoś, kto nasze brudy zjada, chyba zgodzicie się – no nie? Że warto posortować je, bo wymieszanych dań na stół PODAWAĆ NIE WYPADA!

Proponowane pytania.

Co to takiego jest ekologia? Wyjaśniamy dziecku znaczenie słowa ekologia.

Gdzie mieszkał potwór ekologiczny?

Co zjadał potwór ekologiczny?

Jakie śmieci zjadał potwór?

Czy potwór ekologiczny  jadł śmieci używając łyżki?

2.Oglądamy bajkę edukacyjną  pt: „Rady na odpady” https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k 

3.Proponuję wykonać z dziećmi filtr do wody.

Demonstrujemy  dzieciom 2 przeźroczyste naczynia z wodą. Do jednego naczynia wrzucamy kawałki mydła, drobne papierki, ciemny piasek. Mieszamy  wodę. Opisujemy  wygląd wody i własne odczucia przy oglądaniu jej. Następnie przygotowujemy  filtry. Na słoiku gumką recepturką przymocowują gazę, na nią kładziemy  trochę waty, na to kawałek lnianej szmatki, na wierzch ponownie złożony gazik. Wolno przelewamy  połowę  brudnej wody przez filtr. Porównujemy wygląd wody brudnej i przefiltrowanej. Podajemy  własną definicję słowa „filtr”. Wyjaśniamy  dziecku , że prawdziwe filtry dokładniej oczyszczają brudną wodę.

Praca plastyczna – wykonanie na kartce A4 rysunku “Ekologicznego potwora”,którego można wyciąć


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 23.03.2020r

KRĄG TEMATYCZNY:  Duzi i mali obrońcy przyrody

TEMAT DNIA: Potrafimy segregować śmieci

Propozycje zadań porannych:

1.“Ułóż to co ja” -zabawa matematyczna, układanie rymów z wykorzystaniem kolorowych nakrętek.

Rodzic układa różne rymy, np. jedna zakrętarka , odstęp, dwie zakrętki; zakrętka czerwona, zakrętka niebieska. zadaniem dziecka jest ułożenie rytmu według wzoru.

  1. Słuchanie opowiadania ‘Śmiecenie” (Rodzic czyta opowiadanie):

Babcia Joasia trochę obawiała się zabrać Kubę i Bubę do kina -bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał; wkrótce miał zostać  mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w sobotni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli “dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli nawet ładnie i czysto ubrani-innymi słowy:”Nie te dzieci!”…

-Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier?-szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szaleją nawet za bardzo papierkami od  słodyczy.

-Prawie- odszepnął Kuba-jesteśmy kulturalni do litery”s”…

Jak to?-zdziwiła się  babcia Joasia.

Siedzacy z tyłu ludzie sykneli niecierpliwie.

-Znamy wszystkie hasła od litery “a”do litery”s”-wyjaśniła szeptem Buba. -Czytali od “Autograf”do “Sztućce”…

-No, no…zdziwiła się babcia Joasia.Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

-A o śmieceniu nic tam nie było?…-jęknęła, patrząc na walające się u stóp Kuby i Buby papierki od słodyczy.

-No co ty, babciu?!-Kuba spojrzał na nią ze zdziwieniem. -Nie znasz alfabetu?!

-Właśnie -poparła go Buba.- Śmiecenie “jest dopiero na literę?”ś”!…

Po odczytaniu opowiadania rodzic zachęca dziecko do wypowiedzi na temat treści opowiadania:

Kto był głównym bohaterem opowiadania ?, W jakie miejsce wybrali się bohaterowie ?, Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie?, Co niewłaściwego zrobili?, Jak powinni się zachowywać ?, Dlaczego nie wolno śmiecić?, Co by było gdyby ludzie nie sprzątali?. A czy te rzeczy mogłyby się jeszcze jakoś przydać ? 

3.Recyklingowa zabawa 

Rodzic pokazuje karton po butach, bądź innym dostępnym w domu kartonie z pytaniem co z tym można zrobić?  np zabawki:)

-budowanie dla dzieci to świetna zabawa dla dziewczynek- domek dla lalek- krótki filmik jak można wykonać go samodzielnie  w domu  z pomocą rodziców https://www.youtube.com/watch?v=NeBR32X4OiY

 i dla chłopców (garaż, parking) potrzebne będą  różnego rodzaju pudełka i kartony , rolki po papierze toaletowym  https://www.youtube.com/watch?v=N3HTwhZXyzI


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 20.03.2020r

„Poznajemy gwiazdy i planety”

Propozycja zadań :

  1. Co to jest wszechświat ?

Gdzie mieszkamy? Jak nazywa  się miejscowość, kraj i kontynent na którym mieszkamy? W jakim miejscu znajduje się nasza planeta na której mieszkamy? (Proszę pokazać dziecku  Układ Słoneczny i wyjaśnić krążenie planet  wokół Słońca)

  1. Proszę wykonać z dzieckiem na kartce Układ Słoneczny.

Do wykonania zadania proponuję wykorzystanie wycinanek. Można również wyciąć koła i pokolorować . Po wykonaniu pracy plastycznej  nazywamy  wszystkie planety. Dla chętnych. Proszę  wydrukować  nazwy planet i przykleić obok planet.       

  Propozycja zadań popołudniowych:

  • RODZIC CZYTA WIERSZ „KSIĘŻYC”

Srebrne pole, srebrna droga.

Nad polami wisi rogal.

Błyskał rogal nocną porą…. W koło czuwa gwiazdek sporo.

Jasny dzień, gdy ze snu wstanie zje rogalik na śniadanie.

(Pytania do wiersza: Co wisiało nad polami? Jakiego koloru były pola i droga? Kiedy błyskał rogal? Kto czuwa wokół księżyca?

Rodzic zachęca dziecko do nauki wiersza poprzez powtarzanie utworu, różnie to intonując.)

  • „WSZECHŚWIAT KOJARZY MI SIĘ Z…”

Zabawa słowna podsumowująca dotychczasowe wiadomości np. ”układ słoneczny ma planet…, niebo można obserwować za pomocą….., na ziemi jest dzień i …, jesteśmy mieszkańcami planety…, dzień jest wtedy, gdy oświetla nas…., do obserwowania nieba, gwiazd i planet służy…., układ słoneczny ma planet…., w kosmos podróżuje się …..

  • ZABAWA BADAWCZA „NIEZWYKŁY BALONIK”

Do zadania potrzebny będzie balon z namalowanymi wzorami. Dziecko obserwuje balonik (nadmuchiwany przez rodzica) powiększające się na nim wzory to gwiazdy planety komety przypominające nasz wszechświat, który nieustannie się powiększa zadaniem dziecka jest   namalowanie na balonie własny wszechświat za pomocą pędzla i farb plakatowych  

  • „MOJA RAKIETA” – praca plastyczno-techniczna dowolna z wykorzystaniem dostępnych materiałów

                                                                 Serdecznie pozdrawiamy 😊         


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 19.03.2020r

ZIEMIA NASZA PLANETA

Kosmos – co to takiego? „Spoglądamy na niebo pełne gwiazd”

Cele ogólny:

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • zna nazwę planety na której mieszka,
  • poszerza wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej,
  • posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,
  • kształtuje postawy badawcze.

Propozycja zadań popołudniowych  na czwartek:

  • Rozmowa na temat kosmosu „Co wiemy o kosmosie?” polecam książki, encyklopedie, bajki o tematyce przestrzeni kosmicznej .
  • Ćwiczenia spostrzegawczości -obserwujemy niebo przy pomocy lunety, ale można również wykorzystać rolki po ręczniku papierowym.
  • Deszcz meteorów” – zabawa kreatywna z wykorzystaniem folii aluminiowej wg pomysłu dzieci.

                                                                            Serdecznie pozdrawiamy 😊


  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

Sensoplastyka – zajęcia w Boróweczkach

Sensoplastyka  w Borówkach

            Sensoplastyka to zajęcia, które rozwijają wiele zmysłów.  Malowanie farbami na folii streczowej dostarczyło naszym  dzieciom  wiele przyjemności, a także było ciekawym doświadczeniem.

 


  • -

Sami robimy śnieg – Boróweczki

Zima się  kończy, a za oknami już widać pierwsze  oznaki wiosny.  W  tym roku  dzieci nie miały szczęścia,  aby  zobaczyć prawdziwy  śnieg. Borówki postanowiły więc  same zrobić śnieg. Zabawa była ciekawym doświadczeniem dla dzieci, ale z naszego śniegu niestety  bałwana  nie  udało się ulepić  😉


  • -

Treści programowe marzec – Boróweczki

Treści programowe na marzec

Tydzień 1   Ziemia nasza planeta

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami zjawisk przyrodniczych , dotyczących życia zwierząt, roślin, ludzi  w środowisku przyrodniczym
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie od 1 do 10
  • wyrażanie rozumienia świata, zjawisk, rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych

Tydzień 2  Życie na naszej planecie

  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji oraz uczuć własnych i innych ludzi
  • utrwalanie poznanych pojęć  dotyczących zjawisk przyrodniczych dotyczących życia zwierząt , roślin , ludzi  w środowisku przyrodniczym
  • utrwalanie zapisu graficznego poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie od 1 do 10
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach

Tydzień 3 Kosmos – co to takiego ?

  • klasyfikowanie obrazków ze wg. na kształt
  • przyporządkowanie określonej cyfry do oznaczenia właściwej liczebności zbioru
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych
  • rozwijanie umiejętności określania kierunków przedmiotów i wskazywania ich położenia względem własnej osoby

Temat 4 Duzi i mali obrońcy przyrody

  • układanie rytmów z przedmiotów , rozróżnianie i utrwalanie podstawowych figur geometrycznych
  • odpowiadanie na pytania , rozwiązywanie zagadek
  • poznanie sposobów segregowania śmieci , spostrzeganie procesów związanych z oczyszczaniem wody
  • podejmowanie samodzielnej aktywności poznawczej: zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi
  • rozwijanie matematycznego myślenia