• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

  • -

Konkurs pt. „Portret Nauczyciela” został rozstrzygnięty.

Niezmiernie miło nam poinformować Państwa, że na konkurs organizowany przez przedstawicieli Rady Rodziców Przedszkola Publicznego w Przecławiu został rozstrzygnięty i cieszył się dużym zainteresowaniem wśród dzieci. Na konkurs wpłynęło aż 41 prac – portretów nauczyciela/pomocy nauczyciela. Wszystkie prace były przepiękne. Cieszył nas fakt, iż większość prac została samodzielnie wykonana przez naszych przedszkolaków – bo o to właśnie chodziło – by zobaczyć oczami dziecka, to jak widzi ono nauczyciela. Na dzieci podczas rozdawania nagród czekało ostatnie zadanie związane z konkursem – dzieci musiały oznaczyć znaczkiem grupy swoją pracę, tak by panie nie miały problemu z rozpoznaniem siebie (a jak wiemy imiona lubią się powtarzać… ).

Wszystkie prace zostały nagrodzone. Każde dziecko otrzymało nagrodę z rąk pani Katarzyny Kurowskiej-Sirant oraz pani Bożeny Jakubczak.

Wszystkim dzieciom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.


  • -

  • -

Treści programowe listopad – Brzoskwinki

Treści programowe listopad – Brzoskwinki

Tydzień I Odkrywam świat wokół mnie:
-wdrażanie do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
-rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji
-kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju
-kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem , mieszkam w Polsce)
-usprawnianie funkcji wzrokowej i słuchowej (rozpoznawanie liter „t” i „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
-kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi (mały, mniejszy, mniej, duży, większy, tyle samo, o tyle więcej, o tyle mniej)

Tydzień II Moja ojczyzna Polska
-kształtowanie właściwego napięcia mięśniowego podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
-wdrażanie do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowalny sposób
-kształtowanie tożsamości narodowej przez ukazanie największych miast Polski i sylwetek sławnych Polaków
-poznawanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „L” , „l”
-przeliczanie w zakresie 10
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)

Tydzień III Dawniej i dziś
-rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
-budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania.)
-poznawanie obrazu graficznego głoski „u” – litery „U”, „u”
-wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1-6
-wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
-kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeniom własnego ciała

Tydzień IV Podróżujemy w dawne czasy
-kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych
-rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania
-kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
-poznanie obrazu graficznego głoski „k”- litery „K”, „k”
-wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
-zapoznanie z graficznym zapisem liczby „7”


  • -

  • -

  • -

Uwaga! Konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny z okazji Dnia Edukacji Narodowej

Rada Rodziców ogłasza konkurs dla Przedszkolaków na najładniejszy portret ulubionego nauczyciela / pomocy nauczyciela.
Technika prac dowolna. Oceniana będzie samodzielność, estetyka wykonania, oryginalność, ale przede wszystkim własna praca dziecka!

Na prace czekamy do piątku (11.10). Każdy przedszkolak może zgłosić do konkursu tylko 1 pracę!

Ogłoszenie wyników i zwycięzców nastąpi w Dniu Edukacji Narodowej 14.10, wraz z wystawą wszystkich prac zgłoszonych do konkursu. Dla laureatów konkursu przewidziane są upominki i nagrody!!

Gotowe portrety należy przekazać Pani Bożence ze żłobka (grupa Pszczółek).

 

Rada Rodziców

Przedszkola Publicznego w Przecławiu


  • -

Wycieczka do Filharmonii Szczecińskiej – Brzoskwinki

1 października grupa brzoskwinek pojechała pierwszy raz do Filharmonii Szczecińskiej.
Aktywnie słuchaliśmy muzyki podczas koncertu „Donuta taktuje – Na raz”. Przedszkolakom bardzo się podobało, wrażenie na nich zrobił też przepiękny budynek filharmonii.
Wielkie podziękowania dla rodziców za dostosowanie stroju do okazji. Brzoskwinki prezentowały się galowo 🙂

Wychowawczynie


  • -

Treści programowe październik

Krąg tematyczny: Pani Jesień i jej wspaniałe stroje

  • aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach (podczas ćwiczeń gimnastycznych, podczas zabawy, podczas pracy przy stoliku, podczas posiłków)
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do wyrażania emocji i uczuć w społecznie akceptowany sposób
  • kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych – wyrażanie potrzeb własnych, zauważanie potrzeb innych
  • wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
  • wdrażanie do wyjaśniania świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej
  • doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
  • rozróżnianie głoski „a” w nagłosie i wygłosie
  • poznanie obrazu graficznego głoski „a” – litery „A”, „a”
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek
  • rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
  • poznanie obrazu graficznego liczby „2”
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi cech charakterystycznych dla pór roku (opadanie liści, zbieranie zapasów na zimę, odloty ptaków, krótszy dzień, chłód, deszcz)
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

Krąg tematyczny: Co nam jesień w koszu niesie?

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
  • kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas posiłków
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
  • poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
  • usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie)
  • poznanie obrazu graficznego liczby „3”
  • rozwijanie spostrzegania wzrokowego przez dostrzeganie rytmiczności w serii elementów

Krąg tematyczny: Uczymy się dbać o swoje zdrowie

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
  • poznanie obrazu graficznego liczby „4”

Krąg tematyczny: Niezwykły rytm przyrody

  • aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
  • wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
  • rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • wdrażanie do respektowania cudzych emocji
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • poznanie obrazu graficznego liczby „5”
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie sprawności manualnej