• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Hymn dla Polski w wykonaniu przedszkolaków

„Szkoła do hymnu” 2020

Nasze przedszkolaki wzięły udział w akcji „Szkoła do hymnu”.

Świętowanie tej szczególnie ważnej dla Polaków rocznicy w wykonaniu reprezentacji dzieci z grup: 

Śliweczki, Gruszki, Jagódki, Truskawki, Brzoskwinki oraz Borówki.

 

„Mazurek Dąbrowskiego” w wykonaniu dzieci.


  • -

Nieczynne Przedszkole 11.11.2020

Informujemy, iż w dniu 11.11.2020r. (środa).

Przedszkole Publiczne będzie zamknięte.


  • -

Zagadnienia z języka angielskiego

  • Słownictwo:

food – jedzenie

apple – jabłko

carrots – marchewki

egg – jajko

milk – mleko

pizza – pizza

chicken – kurczak

banana – banan

cheese – ser

ice cream – lody

  • Wyrażenia:

Do you like…? – Czy lubisz?

-Yes, I do. – tak lubie

-No, I don’t – nie, nie lubię.

I like…… – Lubię….

I don’t like…. – Nie lubię…

  • Linki do nauki piosenek i słownictwa:

https://www.youtube.com/watch?v=oEHiJsHFzLI

https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

https://www.youtube.com/watch?v=5vpA_luo_78

https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

  • Powtarzamy:
  1. Jak się przywitać:

– Hello! How are you?

– I’m ok/I’m good/ I’m great!

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

  1. Jak się przedstawić:

– What’s your name?

– My name is…

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=BAFSTrSNJMg

Kornelia Dyjak


  • -

  • -

Treści programowe listopad – Jagódki

Nasza mała ojczyzna

  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • rozpoznawanie melodii walczyka, poleczki i krakowiaka;
  • budzenie zainteresowania muzyką ludową;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu

Mój dom – Polska

  • poznawanie wartości jaką jest miłość do ojczyzny poprzez słuchanie utworów literackich;
  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości;
  • budzenie zainteresowania historią państwa polskiego;
  • przypomnienie znaczenia symboli narodowych Polski
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych

Moje hobby

  • poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu, rozwijanie upodobań i pomysłowości, rozbudzanie ciekawości światem
  • rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie, odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich,
  • dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa),
  • różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • poznawanie różnych kolekcji, rozwijanie myślenia operacyjnego, rozwijanie uzdolnień, zainteresowań, pomysłowości i wyobraźni
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu

Ulubione zajęcia

  • poznawanie zainteresowań koleżanek i kolegów oraz znanych osób, gromadzenie doświadczeń w trakcie wchodzenia w różne role, pokonywanie nieśmiałości
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

  • -

„Strachy na lachy” w Jagódkach

Dzieci bardzo lubią potwory, bajki o duchach i zabawy podszyte dreszczykiem.

„Straszne zabawy” pozwalają maluchom między innymi oswajać różne lęki. To dobra okazja, by przezwyciężyć własne słabości, polubić straszydła i spędzić czas, fantastycznie się bawiąc.

Bo przyjemnie się bać, gdy wiadomo, że nic złego nikomu nie grozi, potwory i strachy są udawane, a pod strasznym strojem ukrywa się kolega albo koleżanka. I tak 30 października w naszej grupie zapanowała atmosfera pełna tajemniczości, strachu, ale przy tym dobrej i radosnej zabawy. Chociaż tradycja Halloween przyszła do nas zza oceanu w latach 90-tych ubiegłego wieku, to po dzień dzisiejszy sprawia szczególnie tym najmłodszym dużo radości i uśmiechu.


  • -

  • -

Dzień Szefa Kuchni w Jagódkach

Z okazji Dnia Szefa Kuchni wszystkie Jagódki zamieniły się w kucharzy.

Wspólnie przygotowaliśmy sałatkę owocową.
Było smacznie, kolorowo i bardzo zdrowo 😊


  • -

Dzień Edukacji Narodowej w Jagódkach

14 października obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej.

W tym dniu Jagódki przygotowały dla pań – Kasi i Anetki, wytęp w podziękowaniu za opiekę w  poprzednich latach.

Bo w przedszkolu 14 października to nie tylko potocznie nazywany Dzień Nauczyciela, ale święto wszystkich tych, którzy oddają całe swoje serce, aby dzieciom w przedszkolu było naprawdę dobrze.

Oprócz talentu wokalnego i tanecznego, dzieci wykazały się również talentem plastycznym.
W holu naszego przedszkola z okazji święta edukacji można było podziwiać piękne prace konkursowe pt. „Mój nauczyciel”  oraz przepiękne laurki.

 

Drodzy Rodzice!

Dziękujemy za pamięć i piękne upominki z okazji Dnia Nauczyciela.

Wychowawczynie


  • -