• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Treści programowe październik – Jagódki

Tydzień I: Idzie Jesień przez świat

  • kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych; dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną
  • poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu, uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody
  • kształtowanie słuchu fonetycznego i spostrzegawczości słuchowej
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
  • rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie

Tydzień II: Jesienna przyroda

  • poznanie warunków życia wybranych gatunków zwierząt, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia
  • budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą, w tym potrzeb zwierząt w związku z nadchodzeniem zimy
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Tydzień III: Koszyk Pani Jesieni

  • poznanie wartości jaką jest pracowitość i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • poznanie roślinności uprawianej na polu, rozumienie potrzeby i celów uprawiania roślin przez człowieka
  • poznanie gatunków owoców, porównywanie ich wyglądu
  • kształtowanie umiejętności liczenia i porównywania
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności słuchania utworów muzycznych, doskonalenie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych obserwacji w formie plastycznej

Tydzień IV: Skarby jesieni

  • poznanie miejsc przeznaczonych do przechowywania jesiennych darów dla ludzi i zwierząt
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania obiektów
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), analiza głoskowa i sylabowa wyrazów
  • promowanie zdrowego odżywiania, poznanie i nazywanie jesiennych przetworów
  • doskonalenie motoryki małej i dużej, podziwianie piękna jesiennych krajobrazów
  • doskonalenie umiejętności słuchania i wyrażania muzyki ruchem

  • -

  • -

  • -

Dzień Chłopaka w Jagódkach

Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach.
O Dniu Babci i Dziadka, Dniu Mamy, Dniu Taty, Dniu Nauczyciela, świętach państwowych i wielu innych.
Równie ważne jest więc i Święto Chłopców, które obchodziliśmy 30 września.

 

„W kalendarzu wielka draka,

30 września jest Dzień Chłopaka,

my dziś o was pamiętamy

i życzenia wam składamy.”

Był to bardzo radosny dzień obfitujący w wspólne gry i zabawy.
Jagódkowi chłopcy otrzymali upominki w postaci pamiątkowej laurki, krawatu i samochodowej kolorowanki.
Słodki upominek, który stał się już tradycją w naszym przedszkolu zakupiła Rada Rodziców – za co ślicznie dziękujemy.


  • -

  • -

„Malowała Jesień” – plastyczne inspiracje Jagódek

Malowała jesień

  1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,
    Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
    Lala, lala, la, lala, lala, la.
    Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
  2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
    Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
    Lala, lala, la, lala, lala, la.
    Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
  3. Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,
    Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.
    Lala, lala, la, lala, lala, la.
    Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

 

Malowała Jesień

 


  • -

W poszukiwaniu pierwszych oznak jesieni

23 września Jagódki wybrały się na spacer w celu poszukiwania pierwszych oznak jesieni – niezwykle kolorowej pory roku oraz zebrania jej darów w postaci liści i kasztanów.
Po drodze przedszkolaki uczyły się nazywać napotkane drzewa.
Była to wspaniała okazja do rozbudzania zainteresowań otaczającą przyrodą oraz wzbogacenia wiedzy przyrodniczej przedszkolaków.
A po  spacerze dzieci z wielką radością bawiły się na przedszkolnym placu zabaw korzystając z pięknej słonecznej, ale już jesiennej pogody.

M.Ś.


  • -

Treści programowe wrzesień – Jagódki

Treści programowe wrzesień – JAGÓDKI

  1. W przedszkolu
  • poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich; rozwijanie umiejętności pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą
  • poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej wyrazów
  • poznanie i ustalenie zasad i norm obowiązujących w grupie; rozwijanie umiejętności dokonywania oceny swoich zachowań w stosunku do przyjętych zasad i norm
  • wdrażanie do stosowania zasad kulturalnego zachowania się̨ i używania słów: proszę̨, przepraszam, dziękuję
  • poznawanie schematu własnego ciała, wyróżnianie i nazywanie części ciała
  1. Nasze przedszkole
  • poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; rozbudzanie zainteresowań́ i ciekawości poznawczej; przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów i koleżanki
  • rozwijanie poczucia bezpieczeństwa wynikającego ze znajomości okolicy i terenu wokół przedszkola
  • poznanie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez funkcji; doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni poprzez stosowanie określeń́ na, nad, pod, obok, za, po lewej, po prawej
  • nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku, rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie rożnych technik plastycznych (rysowanie, wycinanie, łączenie materiałów)
  1. Jestem bezpieczny
  • poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się̨ po drogach; rozwijanie kompetencji językowych w trakcie zabaw i wypowiedzi dzieci
  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym i innych sytuacjach; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole
  • dostrzeganie regularności, konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych, poznanie układów figur geometrycznych, utrwalenie nazw figur geometrycznych; kształtowanie pamięci wzrokowej i słuchowej; czerpanie radości ze wspólnej zabawy i gry; współdziałanie w zabawie
  • zapoznanie ze słowami i melodią piosenki; poznanie pracy policjanta, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych
  1. Pomocna dłoń
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi
  • poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi; rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wzrokowej jako przygotowanie do czytania
  • poznanie numerów alarmowych 112, 999, 998, 997; kształtowanie umiejętności posługiwania się̨ liczebnikami głównymi i porządkowymi; wdrażanie do prawidłowego przeliczania
  • kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomoc
  • poznanie specyfiki pracy strażaka, sprzętu ratowniczego itp.; rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu; rozwijanie umiejętności właściwego reagowania i postepowania w rożnych sytuacjach życiowych

  • -