Propozycje zabaw dla Śliweczek – 14.04.2020r
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek
Publiczny Żłobek Gminny w Przecławiu
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Poziomek
Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jeżynek
Życzę Wam, Kochani,
aby te Święta Wielkanocne
wniosły do Waszych serc
wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.
Katarzyna Jurkowska
Kochane Gruszeczki i Rodzice
Mówi zając do baranka,
jaka piękna ta pisanka,
wtem z jajeczka wyszła kurka,
nastroszyła swoje piórka,
teraz biega, głośno krzyczy,
że WESOŁYCH ŚWIĄT WAM ŻYCZY!
Na początek zachęcamy do skorzystania ze specjalnej niespodzianki przygotowanej dla Śliweczek w programie Genially.
Każda cyferka kryje niespodziankę, kliknij na podane cyferki a nauczysz się nowych piosenek, poznasz tradycje wielkanocne, pokolorujesz pisankę itp. UDANEJ ZABAWY 😊
https://view.genial.ly/5e84eb59ba81d90dfb30d4c9/interactive-image-interactive-image
Wielkanocny kosz – zabawa dydaktyczna.
Inicjujemy rozmowę na temat przygotowań do świąt. Warto przygotować tacę z różnymi przedmiotami i przykryć je serwetą, żeby dziecko ich nie widziało. Dziecko losuje jedną rzecz i tylko za pomocą dotyku zgaduje, co to jest. Następnie sprawdza, czy miało rację. Obok stawiamy pusty kosz. Dziecko decyduje, czy wylosowana rzecz pasuje czy nie pasuje do wielkanocnego kosza. W ten sposób kompletuje swój wielkanocny kosz a następnie nazywa i przelicza rzeczy, które się w nim znalazły.
Następnie zamyka oczy, rodzic w tym czasie usuwa z koszyka jeden element (lub więcej), może też zmieniać położenie przedmiotów a dziecko mówi, co się zmieniło w koszu. Środki dydaktyczne: kosz, taca, serweta, przedmioty, np.: pisanki, palemka, chrzan w postaci korzenia i/lub w słoiczku, solniczka, pieprzniczka, baranek, kurczaczek, gwiazdka, kasztan, bałwanek, choinka
Cel: dziecko chętnie bierze udział w zabawie, uważnie słucha, rozwija kompetencje matematyczne oraz sprawność manualną.
Rzut do koszyka – zabawa z elementem celowania.
Dziecko siedzą na podłodze, otrzymuje kilka woreczków (mogą być z kaszą lub ryżem) – jajek. Na środku stawiamy duży kosz (może być miska). Dziecko próbuje trafić woreczkiem do kosza, najpierw jedną, potem drugą ręką. Woreczki – jajka, które nie wpadły do kosza, zbiły się i nie biorą udziału w zabawie. Te, które wpadły do kosza, można zabrać i rzucać nimi w kolejnej rundzie. Dla utrudnienia w kolejnych rundach dziecko może odsuwać się coraz dalej od kosza.
Cel: rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej, nabywanie umiejętności respektowania zasad zabawy
Malowane jajka – malowanie farbami.
Dziecko otrzymuje kartkę w kształcie dużych jaj i ozdabiają je, malując farbami dowolne wzory. Po wyschnięciu malowane jajka mogą posłużyć do ozdobienia pokoju.
Środki dydaktyczne: farby, pędzle, szablony w kształcie jaj
Poniżej podajemy link do kolorowanek z pisankami: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka
Cel: usprawnianie małej motoryki, rozwijanie ekspresji plastycznej
Wspaniałej zabawy!
Wychowawczynie 😊
Grupa X Jagódki Temat tygodnia „Wielkanoc”
Wycinamy koło z białej kartki lub talerzyk papierowy, Całość wyklejamy popcornem. Nogi i głowę wycinamy z czarnej kartki.
Szanowni Rodzice, w dniu dzisiejszym i w kolejne około świąteczne dni zachęcamy Państwa byście włączali swoje dzieci w prace i przygotowania do Świąt. Rodzicu:
Zaangażuj swoje dziecko w dekorowanie domu. Zaznajom je przy tym z symboliką Świąt Wielkanocnych,
Stwórzcie razem pisanki, poeksperymentujcie przy ich farbowaniu i dekorowaniu. Poniżej znajdziecie Państwo inspirację
Pisanki-naturalne barwniki: https://www.youtube.com/watch?v=IcWx76twXpY
Jak sprytnie zrobić pisanki?:https://www.youtube.com/watch?v=3xob5RWnMXs
Tesco inspiruje- pomysły na pisanki: https://www.youtube.com/watch?v=ZJ_tAEtzIyw
Mimo, że wielu z nas nie wybierze się w tym roku z koszyczkiem do kościołów, stwórzcie wraz z dzieckiem tradycyjny koszyczek wielkanocny, oraz omówcie znaczenie pokarmów do niego wkładanych: chleb- ma przynieść pomyślność i dobrobyt, jajko- symbol życia, wędlina- zdrowie, pieprz i sól-życie i prawda.
Włącz dziecko w pieczenie ciast, gotowanie. Niech będzie to okazja do ćwiczenia umiejętności liczenia (przykład: wsyp dwie łyżeczki, dodaj dwie szklanki)
Zaangażuj dziecko w przygotowanie stołu wielkanocnego
Wybierz wraz z dzieckiem ubranie na okazję Świąt, wytłumacz dlaczego ma być ono odświętne
Wszystkie te zadania mają na celu pobudzić zainteresowanie zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi, zachęcić dzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych, rozwijać mowę (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi). Ale przede wszystkim mają na celu wzmocnić poczucie wartości, sprawstwa i przynależności do grupy jaką jest Rodzina.
załącznik ZADANIA-WIELKANOCNE-1