• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 14.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek

Propozyjce zabaw - Śliweczki 14.04.2020

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 14.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Poziomek

Propozycje zabaw - Poziomeczki 14.04.2020

 


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 14.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Jeżynek

Propozycje zabaw - Jeżynki 14.04.2020

  • -

Radosnych Świąt Wielkanocnych

Życzę Wam, Kochani,
aby te Święta Wielkanocne
wniosły do Waszych serc
wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.
Katarzyna Jurkowska


  • -

Radosnych Świąt Wielkanocnych

Kochane Gruszeczki i Rodzice

Mówi zając do baranka,

jaka piękna ta pisanka,

wtem z jajeczka wyszła kurka,

nastroszyła swoje piórka,

teraz biega, głośno krzyczy,

że WESOŁYCH ŚWIĄT WAM ŻYCZY!


  • -

Radosnych Świąt Wielkanocnych

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
składamy najserdeczniejsze życzenia:
dużo zdrowia i radości,
miłej, rodzinnej atmosfery,
smacznego jajka, mokrego dyngusa
i mnóstwo wiosennego słońca.

                         Jabłuszka


  • -

Radosnych Świąt Wielkanocnych

Szanowni Państwo,

życzymy Wam i Waszym rodzinom

spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych.

Nadziei w sercu na lepsze jutro i optymizmu tak dziś potrzebnego.

Prosimy o uściskanie od nas swoich pociech


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 10.04.2020r

Na początek zachęcamy do skorzystania ze specjalnej niespodzianki przygotowanej dla Śliweczek w programie Genially.

Każda cyferka kryje niespodziankę, kliknij na podane cyferki a nauczysz się nowych piosenek, poznasz tradycje wielkanocne, pokolorujesz pisankę itp. UDANEJ ZABAWY 😊

https://view.genial.ly/5e84eb59ba81d90dfb30d4c9/interactive-image-interactive-image

Wielkanocny kosz – zabawa dydaktyczna.

Inicjujemy rozmowę na temat przygotowań do świąt. Warto przygotować tacę z różnymi przedmiotami i przykryć je serwetą, żeby dziecko ich nie widziało. Dziecko losuje jedną rzecz i tylko za pomocą dotyku zgaduje, co to jest. Następnie sprawdza, czy miało rację. Obok stawiamy pusty kosz. Dziecko decyduje, czy wylosowana rzecz pasuje czy nie pasuje do wielkanocnego kosza. W ten sposób kompletuje swój wielkanocny kosz a następnie nazywa i przelicza rzeczy, które się w nim znalazły.

Następnie zamyka oczy, rodzic w tym czasie usuwa z koszyka jeden element (lub więcej), może też zmieniać położenie przedmiotów a dziecko mówi, co się zmieniło w koszu. Środki dydaktyczne: kosz, taca, serweta, przedmioty, np.: pisanki, palemka, chrzan w postaci korzenia i/lub w słoiczku, solniczka, pieprzniczka, baranek, kurczaczek, gwiazdka, kasztan, bałwanek, choinka

Cel: dziecko chętnie bierze udział w zabawie, uważnie słucha, rozwija kompetencje matematyczne oraz sprawność manualną.

Rzut do koszyka – zabawa z elementem celowania.

Dziecko siedzą na podłodze, otrzymuje kilka woreczków (mogą być z kaszą lub ryżem) – jajek. Na środku stawiamy duży kosz (może być miska). Dziecko próbuje trafić woreczkiem do kosza, najpierw jedną, potem drugą ręką. Woreczki – jajka, które nie wpadły do kosza, zbiły się i nie biorą udziału w zabawie. Te, które wpadły do kosza, można zabrać i rzucać nimi w kolejnej rundzie. Dla utrudnienia w kolejnych rundach dziecko może odsuwać się coraz dalej od kosza.

Cel: rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej, nabywanie umiejętności respektowania zasad zabawy

Malowane jajka – malowanie farbami.

Dziecko otrzymuje kartkę w kształcie dużych jaj i ozdabiają je, malując farbami dowolne wzory. Po wyschnięciu malowane jajka mogą posłużyć do ozdobienia pokoju.

Środki dydaktyczne: farby, pędzle, szablony w kształcie jaj

Poniżej podajemy link do kolorowanek z pisankami: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka

Cel: usprawnianie małej motoryki, rozwijanie ekspresji plastycznej

Wspaniałej zabawy!

Wychowawczynie 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Jagódek – 10.04.2020r

Grupa X Jagódki Temat tygodnia „Wielkanoc”

  1. Karty pracy str. 70,71
  2. Królik – kuzyn zająca” – słuchanie opowiadania.
    Królik Wawrzyniec jest kuzynem zająca Leopolda, który mieszka w lesie. Wawrzyniec często słyszał jak to Leopold opowiadał o Wielkanocy. Wtedy wszystkie dzieci czekają na prezenty od zajączka, stawiają figurki zajączka w owsie, przy baziach. Zając mówi, że jest bardzo ważny w czasie świąt wielkanocnych. Królik zastanawiał się co tu zrobić, aby wszyscy mówili, że on też jest ważny w czasie świąt, a może nawet ważniejszy od zająca. Wawrzyniec myślał przez trzy dni z rzędu, aż przyszedł mu do głowy pomysł znakomity. – Zacznę od malowania jajek – pomyślał królik. Dostał ich bardzo dużo od zaprzyjaźnionej kury i zabrał się do roboty. Kiedy były gotowe włożył je do koszyka i poszedł w odwiedziny do znajomych. Jak myślisz, jakie wielkanocne zabawy urządził królik Wawrzyniec?
  3. Rozmowa na podstawie opowiadania.
    – Czyim kuzynem jest królik Wawrzyniec?
    – Co o Wielkanocy mówił zając Leopold?
    – O czym marzył Wawrzyniec? – Jaki pomysł przyszedł mu do głowy?
    – Od kogo Wawrzyniec wziął jajka?
    – do kogo Wawrzyniec poszedł z jajkami?
  4. Jakie wielkanocne zabawy urządził królik?” – omówienie obrazków. Karta pracy, cz. 3, s. 70. Dzieci wypowiadają się na temat obrazków, opisują zabawy królika, nadają tytuły poszczególnym obrazkom.
  5. Praca plastyczna „Baranek”

Wycinamy koło z białej kartki lub talerzyk papierowy, Całość wyklejamy popcornem. Nogi i głowę wycinamy z czarnej kartki.


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 10.04.2020r

Szanowni Rodzice, w dniu dzisiejszym i w kolejne około świąteczne dni zachęcamy Państwa byście włączali swoje dzieci w prace i przygotowania do Świąt. Rodzicu:

Tesco inspiruje- pomysły na pisanki: https://www.youtube.com/watch?v=ZJ_tAEtzIyw

  • Mimo, że wielu z nas nie wybierze się w tym roku z koszyczkiem do kościołów, stwórzcie wraz z dzieckiem tradycyjny koszyczek wielkanocny, oraz omówcie znaczenie pokarmów do niego wkładanych: chleb- ma przynieść pomyślność i dobrobyt, jajko- symbol życia, wędlina- zdrowie, pieprz i sól-życie i prawda.

  • Włącz dziecko w pieczenie ciast, gotowanie. Niech będzie to okazja do ćwiczenia umiejętności liczenia (przykład: wsyp dwie łyżeczki, dodaj dwie szklanki)

  • Zaangażuj dziecko w przygotowanie stołu wielkanocnego

  • Wybierz wraz z dzieckiem ubranie na okazję Świąt, wytłumacz dlaczego ma być ono odświętne

Wszystkie te zadania mają na celu pobudzić zainteresowanie zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi, zachęcdzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych, rozwijać mowę (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi). Ale przede wszystkim mają na celu wzmocnić poczucie wartości, sprawstwa i przynależności do grupy jaką jest Rodzina.

załącznik ZADANIA-WIELKANOCNE-1