• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek 17.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek

Propozycje zabaw Śliweczki 17.04.2020

  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 16.04.2020

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek

Propozcyje zabaw - Śliweczki 16.04.2020

  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 15.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek

Propozycje zabaw - Śliweczki 15.04.2020

  • -

Trening piłkarski dla przedszkolaków

Szanowni Państwo,
Poniżej przesyłamy link (do pobrania) z filmikiem od trenera Tomasza Binkowskiego z treningiem dla naszych piłkarskich przedszkolaków.

https://www7.zippyshare.com/v/rNKCr0Ot/file.html

Pogoń Szczecin Football Schools 


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 14.04.2020r

Proszę pobrać plik z propozycją zabaw dla Śliweczek

Propozyjce zabaw - Śliweczki 14.04.2020

  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 10.04.2020r

Na początek zachęcamy do skorzystania ze specjalnej niespodzianki przygotowanej dla Śliweczek w programie Genially.

Każda cyferka kryje niespodziankę, kliknij na podane cyferki a nauczysz się nowych piosenek, poznasz tradycje wielkanocne, pokolorujesz pisankę itp. UDANEJ ZABAWY 😊

https://view.genial.ly/5e84eb59ba81d90dfb30d4c9/interactive-image-interactive-image

Wielkanocny kosz – zabawa dydaktyczna.

Inicjujemy rozmowę na temat przygotowań do świąt. Warto przygotować tacę z różnymi przedmiotami i przykryć je serwetą, żeby dziecko ich nie widziało. Dziecko losuje jedną rzecz i tylko za pomocą dotyku zgaduje, co to jest. Następnie sprawdza, czy miało rację. Obok stawiamy pusty kosz. Dziecko decyduje, czy wylosowana rzecz pasuje czy nie pasuje do wielkanocnego kosza. W ten sposób kompletuje swój wielkanocny kosz a następnie nazywa i przelicza rzeczy, które się w nim znalazły.

Następnie zamyka oczy, rodzic w tym czasie usuwa z koszyka jeden element (lub więcej), może też zmieniać położenie przedmiotów a dziecko mówi, co się zmieniło w koszu. Środki dydaktyczne: kosz, taca, serweta, przedmioty, np.: pisanki, palemka, chrzan w postaci korzenia i/lub w słoiczku, solniczka, pieprzniczka, baranek, kurczaczek, gwiazdka, kasztan, bałwanek, choinka

Cel: dziecko chętnie bierze udział w zabawie, uważnie słucha, rozwija kompetencje matematyczne oraz sprawność manualną.

Rzut do koszyka – zabawa z elementem celowania.

Dziecko siedzą na podłodze, otrzymuje kilka woreczków (mogą być z kaszą lub ryżem) – jajek. Na środku stawiamy duży kosz (może być miska). Dziecko próbuje trafić woreczkiem do kosza, najpierw jedną, potem drugą ręką. Woreczki – jajka, które nie wpadły do kosza, zbiły się i nie biorą udziału w zabawie. Te, które wpadły do kosza, można zabrać i rzucać nimi w kolejnej rundzie. Dla utrudnienia w kolejnych rundach dziecko może odsuwać się coraz dalej od kosza.

Cel: rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej, ruchowej i motorycznej, nabywanie umiejętności respektowania zasad zabawy

Malowane jajka – malowanie farbami.

Dziecko otrzymuje kartkę w kształcie dużych jaj i ozdabiają je, malując farbami dowolne wzory. Po wyschnięciu malowane jajka mogą posłużyć do ozdobienia pokoju.

Środki dydaktyczne: farby, pędzle, szablony w kształcie jaj

Poniżej podajemy link do kolorowanek z pisankami: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka

Cel: usprawnianie małej motoryki, rozwijanie ekspresji plastycznej

Wspaniałej zabawy!

Wychowawczynie 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 09.04.2020r

Do deszczu pasuje… – zabawa w skojarzenia.

Dziecko siada na podłodze. Rodzic rzuca do niego piłkę, podając słowa, i prosi o udzielanie szybkich odpowiedzi, które kojarzą się z usłyszanymi słowami. Dziecko może podawać skojarzenia tylko wtedy, gdy złapie piłkę. Przykłady: parasol – deszcz, kałuża – kalosze, słońce – kapelusz.

Dziecko próbuje używać słów związanych z pogodą tak, aby skojarzenia się nie powtarzały. Dla ułatwienia można przygotować ilustracje związane z pogodą.

Cel: dziecko orientuje się w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni

Zachęcamy do powtórzenia piosenki o pogodzie i wspólnego śpiewania https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Cel: Rozwijanie poczucie rytmu, uwrażliwia się na zmiany tempa,

doskonalenie umiejętności wokalnych

Jaka będzie jutro pogoda? – rozmowa kierowana.

Rodzic tłumaczy dzieciom, że większość zmian pogodowych wynika z ruchów powietrza – wiatru. Następnie czyta wiersz:

Panie Wietrze

Panie Wietrze,

panie Wietrze,

Czemu pan nie chodzi w swetrze?

Czemu pan udaje zucha,

Skoro sam pan chłodem dmucha?

Sam oziębia pan powietrze,

Oj, ostrożnie, panie Wietrze!

Gnając chmurki gdzieś na niebie,

Chce pan sam zaziębić siebie?

Jednak lepiej, panie Wietrze,

O tej porze chodzić w swetrze.

Ani się pan sam spodzieje,

Jak pan siebie sam zawieje.

Liczka ma pan coraz bledsze,

panie Wietrze…

Ludwik Jerzy Kern Źródło: L.J. Kern, „Wiersze i wierszyki dla najmłodszych”, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2017, s. 10.

Rodzic zadaje pytania: Jak wygląda wiatr? Czy można go zobaczyć? Kiedy wiatr jest nam potrzebny? Kiedy może być groźny? Czy wiatr można usłyszeć? Czy można go posmakować, dotknąć, poczuć na skórze? Od czego zależy temperatura wiatru?. W celu wytłumaczenia ruchu powietrza prezentuje działanie wiatraka elektrycznego tak, aby dzieci mogły doświadczyć, poczuć podmuch wiatru i zweryfikować swoje odpowiedzi.

Cel: dziecko słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat, posługuje się pojęciami związanymi z pogodą.

Miłej zabawy 😊

Wychowawczynie 😊


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Słówka  dla wszystkich

Zbliżają się Święta Wielkanocne zapraszam więc do nauki angielskich słówek związanych z Wielkanocą.

Obejrzyjcie filmik i słuchajcie słówek potem je powtarzajcie. Możecie  wydrukować lub narysować obrazki i pobawić się w zgadywanie nazw obrazków (losujesz obrazek i mówisz jego nazwę lub zagrać w grę memory)

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf

Dla młodszych dzieci

Posłuchajcie piosenki o Wielkanocnym Króliczku. Naśladujcie czynności z piosenki i dobrze się bawcie.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dla starszych dzieci

Posłuchaj piosenki „Ten Easter Eggs”. Możecie wyciąć 10 jajek z papieru , pokolorować  je i odegrać historyjkę z  piosenki. Miłej zabawy życzę

https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss

życzę dobrej zabawy

Sylwia Rojek


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 07.04.2020r

„Muzyka natury” – zabawa słuchowa. Dzieci wsłuchują się w dźwięki różnych odgłosów przyrodniczych i je nazywają. Szczególnie skupiamy się na odgłosach wiatru, próbujemy określić jego siłę.

Materiały potrzebne: link https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8&t=16s

Cel: dziecko

rozpoznaje i nazywa dźwięki przyrodnicze

„Wiatr” – zabawa badawcza związana z czynnikiem, który ma wpływ na pogodę, a którym jest wiatr, czyli powietrze w ruchu. Zadajmy dziecku pytanie: Czy powietrze ma siłę? Wysłuchajmy odpowiedzi dziecka i następnie zaproponujmy wykonanie eksperymentu. 

Dziecko balonik kładzie na stole, następnie na baloniku książkę. Potem wdmuchuje powietrze do balonika, a książka unosi się do góry.

Wniosek: powietrze ma siłę, może podnieść książkę.

Zadajmy następnie dziecku pytanie: Jaką siłę ma 
wiatr?
W celu sprawdzenia, zaproponujmy dziecku
kolejny eksperyment. Dziecko na stole/ podłodze

układa ścieżkę- labirynt wykorzystując klocki.

Następnie dziecko przez słomkę dmucha w
papierową kulkę bądź piłeczkę tak, aby
precyzyjnie przeprowadzić ją przez labirynt.

Wniosek: wiatr ma siłę, porusza kulkę/ piłeczkę.

 

Materiały: balon, książka, słomka, kulka z papieru, piłeczka pingpongowa, klocki.

Cel: dziecko

– bierze udział w zabawach badawczych

– wydłuża tor oddechowy

„Zabawa z wiatrem”– karta pracy. Dziewczynka niosła baloniki na przyjęcie urodzinowe, gdy nagle zerwał się silny wiatr i wyrwał je dziewczynce z rąk. Pomóż odnaleźć zgubione baloniki, nazwij gdzie się znajdują,  policz i pokoloruj je.  

Cel: dziecko

– dba o estetykę wykonania pracy

– doskonali umiejętności przeliczania

– określa stosunki przestrzenne stosując wyrażenia przyimkowe: za ławką, na płocie, w gałęziach…

załącznik zabawa z wiatrem

Udanej zabawy!

                                                                                                              Wychowawczynie 😊


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 07.04.2020r

„Kwiecień plecień ,bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”–  na początek proponujemy zagadki przyrodnicze. Dzieci podają odpowiedzi.

Widzicie je we dnie, nie ma go w nocy.

Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

 

Kto podlewa w lesie drzewa? (deszcz)

 

Nie deszcz i nie grad.

Spada z nieba, bieli świat. (śnieg)

 

Unosi szybowce, popycha żaglowce,

Obraca wiatraki- siłacz z niego taki. (wiatr)

 

Gdy niebo jest pochmurne, błyskawicą świeci.

Grzmi okropnie i groźnie, boją się jej dzieci. (burza)

 

Kiedy pada deszczyk i słońce zza chmur świeci,

Wielobarwny most na niebie podziwiają dzieci. (tęcza)

 

Puszyste baranki na niebo wskoczyły

I złote słoneczko zupełnie zakryły.

Nie były rogate, jeść trawy nie chciały

I tylko cichutko po niebie pływały. (chmury)

Cel: dziecko

– dostrzega zmiany w przyrodzie w różnych porach roku

– rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne

„Przepis na tęczę” – zabawa badawcza.

Materiały: latarka, lusterko, płytkie naczynie, woda i arkusz białego papieru.

Do naczynia dziecko nalewa wodę i ewentualnie z pomocą dorosłego zanurza lustro, opierając je o ściankę naczynia pod lekkim kątem. Na zanurzoną część lustra kieruje światło latarki. W odległości 50- 80 cm dziecko/ rodzic przytrzymuje białą kartkę, aby przechwyciła źródło światła odbite w lustrze. Na arkuszu białego papieru powinna pojawić się kolorowa tęcza.

Cel: dziecko

– bierze udział w zabawie badawczej

„Pogoda”– piosenka o pogodzie. Włączcie rodzice utwór, link podany poniżej. Poproście dzieci, by zapamiętały jak najwięcej zjawisk występujących w utworze.

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Cel: dziecko

usprawnia logiczne myślenie

-doskonali pamięć

 

„Zaczarowane kredki” – zabawa plastyczna. Dziecko losuje ze swojego pudełka trzy kredko ołówkowe. Tutaj trzeba pomóc dziecku- należy przyłożyć kredki do siebie i złączyć je za pomocą taśmy klejącej. Dziecko próbuje za pomocą tak otrzymanej trójkolorowej kredki narysować dowolne kształty.

Materiały: kredki ołówkowe, taśma klejąca, arkusze białego papieru.

Cel: dziecko

usprawnia motorykę małą

-rozwija wyobraźnię plastyczną

Udanej zabawy!                                                                                                                            Wychowawczynie 😊