• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Trening piłkarski dla przedszkolaków

Szanowni Państwo,
Poniżej przesyłamy link (do pobrania) z filmikiem od trenera Tomasza Binkowskiego z treningiem dla naszych piłkarskich przedszkolaków.

https://www7.zippyshare.com/v/rNKCr0Ot/file.html

Pogoń Szczecin Football Schools 


  • -

  • -

Radosnych Świąt Wielkanocnych

Kochane Gruszeczki i Rodzice

Mówi zając do baranka,

jaka piękna ta pisanka,

wtem z jajeczka wyszła kurka,

nastroszyła swoje piórka,

teraz biega, głośno krzyczy,

że WESOŁYCH ŚWIĄT WAM ŻYCZY!


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 10.04.2020r

Liczymy i układamy rytmy – Wielkanoc

Cel zadania: Rozwijanie układania rytmów i przeliczania w zakresie 10.

Do wykonania zadania będą nam potrzebne małe styropianowe jajeczka i kurczaczki.

Ćwiczenia w układaniu rytmów pomaga dziecku zauważać powtarzalność różnych wzorców. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dziecko załapie prawidłowość, pozwólmy mu samemu je układać. Drugą częścią zadania jest policzenie elementów: wszystkich razem, samych kurczaczków, samych jajeczek.

Do pobrania również karta pracy z liczeniem elementów karta pracy

Powodzenia!


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 09.04.2020

Jajko – ozdobna girlanda.

Cele:

– dziecko wykonuje ozdobę̨ świąteczną̨ – przestrzenne jajko

– prawidłowe posługiwanie się nożyczkami

1. Przygotowanie przestrzennych jajek rożnej wielkości.

Dziecko wycina z papieru po 5 takich samych jajek, ale mogą̨ być́ w rożnych kolorach. Z pomocą̨ rodzica dzieci zszywają̨ pięć wyciętych jajek tego samego kształtu. Możemy zszyć jajka na środku zszywaczem, nitką lub po prostu skleić. Rozkładamy wszystkie boki jajeczek.

Przygotowujemy tak jajeczka w różnych wielkościach. Następnie wszystkie łączymy za pomocą nitki lub tasiemki. Wykonujemy tak kilka tasiemek tworząc śliczną girlandę.

Załącznik nr 1. Załącznik nr 1.

Gimnastyka buzi i języka z zajączkiem

Cel zadania: Usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych

Materiał do pobrania zawiera 4 arkusze z 24 kartami, na których przedstawiono różne ćwiczenie buzi i języka. Rodzic wydrukowane karty wycina i rozkłada na stole, dywanie. Dziecko losuje jedną kartę i próbuje wykonać ćwiczenie. Rodzic sprawdza czy dziecko wykonuje poprawnie, jeśli dziecko wykona źle pokazuje jak wykonać ćwiczenie. Karty może raz losować dziecko raz rodzic i wykonywać ćwiczenia z dzieckiem. Załącznik gimnastyka buzi i jęyka z zajączkiem

Życzymy dobrej zabawy 🙂


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Słówka  dla wszystkich

Zbliżają się Święta Wielkanocne zapraszam więc do nauki angielskich słówek związanych z Wielkanocą.

Obejrzyjcie filmik i słuchajcie słówek potem je powtarzajcie. Możecie  wydrukować lub narysować obrazki i pobawić się w zgadywanie nazw obrazków (losujesz obrazek i mówisz jego nazwę lub zagrać w grę memory)

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf

Dla młodszych dzieci

Posłuchajcie piosenki o Wielkanocnym Króliczku. Naśladujcie czynności z piosenki i dobrze się bawcie.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dla starszych dzieci

Posłuchaj piosenki „Ten Easter Eggs”. Możecie wyciąć 10 jajek z papieru , pokolorować  je i odegrać historyjkę z  piosenki. Miłej zabawy życzę

https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss

życzę dobrej zabawy

Sylwia Rojek


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 08.04.2020r

Historyjka obrazkowa ” Koszyczek wielkanocny”

Cel zadania: kształtowanie logicznego myślenia i spostrzegawczości, tworzenie własnych wypowiedzi na dany temat

Do pobrania karty z historyjką obrazkową. Dziecko ma za zadanie ułożyć historyjkę obrazkową w kolejności i opowiedzieć, co chłopczyk wkład do koszyczka wielkanocnego. Zastanowić się i powiedzieć, co jeszcze wkładamy do koszyczka wielkanocnego.

Do pobrania również kolorowanka „Koszyczek wielkanocny”

załączniki Historyjka obrazkowa

kolrowanka koszyczek wielkanocny

Kolorowanka matematyczna

Cele:

– rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie czynności podstawowych: chód, bieg, skok, utrzymanie równowagi

– Rozpoznawanie liczb w zakresie 10

  1. Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Powtarzamy rymowankę i ilustrujemy ją ruchem).

Idź przed siebie cztery kroki (dziecko idzie cztery kroki do przodu),

i rozejrzyj się na boki (rozgląda się w prawą i lewą stronę).

Idź do tyłu kroki dwa (idzie dwa kroki do tyłu),

Teraz biegnij tak jak ja (rozbiegamy się w różne strony).

Na klaśnięcie w dłonie zatrzymujemy się i powtarzamy zabawę.

  1. Wykonanie zadania z załącznika nr 1. Załącznik nr 1
  2. Dla chętnych zagadka w załączniku nr 2. Załącznik nr 2

Miłej zabawy! Powodzenia 🙂


  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 07.04.2020r

Bajeczka wielkanocna

Cele:

  • Rozwijanie mowy i myślenia dziecka
  • Wdrażanie do wysłuchania opowiadania
  1. Słuchanie opowiadania pt. Bajeczka wielkanocna A. Galicy.

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.

Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

– Co to? Co to? – pytał Zajączek.

– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.

– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc

Wierzbę pytają.

  1. Rozmowa na temat opowiadania:

– Co robiło słonko?

– Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, …?

– Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?

– Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

  1. Wykonanie wielkanocnego zajączka według instrukcji (zajączek w załącznikach). Miłej zabawy 🙂

załączniki Karta pracy 1B

Karta pracy 1A

Słuchanie wiersza Krystyny Różeckiej  „Pisanki”

 Cel zadania: Kształtowanie uważnego słuchania i odpowiadania na pytania, rozwijanie wyobraźni i umiejętności plastycznych

„Pisanki”

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance

piękne opowiastki.

Rozmowa na temat wiersza. Dzielenie wyrazu pisanki na sylaby i głoski – liczenie sylab.

Udzielanie odpowiedzi na pytania:

Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej  pisance itd.?
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?

Po przeczytaniu wiersza ozdabianie według pomysłu dziecka pisanki. Szablon do pobrania pisanka


  • -

Dzieci w sieci – inspirujące miejsca dla najmłodszych

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

 

 

  • -

Propozycje zabaw dla Gruszeczek – 06.04.2020r

Opowieść ruchowa – „Pisklęta”

Cel zadania: Rozwijanie wyobraźni i umiejętności improwizacyjnych

Rodzic pozostawia dziecku dowolność w ilustrowaniu opowieści gestami i ruchami treści opowiadania. Jeśli dziecko ma problem rodzic może pomóc dziecku.

Wyobraźcie sobie, że jesteście pisklętami, które siedzą w środku jajka, w skorupce, i śpią. Czujecie, że rośniecie, jest wam już w skorupce za ciasno, usiłujecie się z niej wydostać. Próbujecie dziobem i skrzydełkami, i nóżkami. Nagle udało się, wyglądacie ze skorupki na świat. Wykluliście się. Rozglądacie się ciekawie po świecie. Wystawiacie łebki do słońca, wygrzewacie się i odpoczywacie. Wydostanie się ze skorupki to nie taka prosta sprawa, wymaga wysiłku, czujecie, że jesteście bardzo głodni i spragnieni. Rozglądacie się za mamą – kwoką, ale nigdzie jej nie widać. Obok stolików dostrzegacie pyszne ziarenka, idziecie tam szybciutko i dziobiecie, aż macie pełne brzuszki. Po drugiej stronie, pod tablicą, dostrzegacie pojemniki z wodą idziecie tam bardzo powoli, bo jesteście ociężali po obfitym posiłku. Pijecie powoli i zasypiacie. Przez sen słyszycie: kokokoko. Kto to? To przyszła mama kwoka. Ach, cóż za radość!

Do pobrania również kolorowanka świąteczna z zadaniem kolorowanka Święta

Siejemy rzeżuchę.

Cele:

  • dziecko poznaje sposoby siania, sadzenia roślin oraz warunki potrzebne do ich prawidłowego wzrostu

  • dziecko aranżuje swoje najbliższe otoczenie

  • dziecko zwraca uwagę na emocjonalną wartość przyrody

Potrzebne nam będą:

– rzeżucha

– waciki kosmetyczne, wata lub lignina

– płaska miseczka lub talerzyk

  1. Dziecko odpowiada na pytania:

Do czego potrzebne są nam rośliny?

Co jest potrzebne do wzrostu roślin?

Na czym polega ich pielęgnacja?

Co może stanowić dla nich zagrożenie?

Co będzie nam potrzebne, żeby wyhodować szczypior, kwiatek, fasolę itp.?

  1. Słuchanie opowiadania M. Kownackiej „Ogródek na oknie”

Już wszystkim zima dokuczyła. Wszyscy tęsknią do ciepła i zieleni. Powiedziały sobie dzieci: – Pierwsze zieleninki sadzimy do skrzynki. Jutro będziemy wysiewać nasiona pomidory i rzeżuchy, sadzić szczypiorek i pietruszkę. (…) Nazajutrz rano dzieci wsypały Nasiona rzeżuchy do słoika i zalały ciepłą wodą. Do skrzynek i doniczek wyłożonych skorupkami i napełnionych ziemią wysiały pomidory i przykryły je szybami – żeby ziemia nie wysychała. (…) Dyżurni podlewali pilnie ziemię w skrzynkach i doniczkach. Najpierw zaczęła kiełkować rzeżucha. (…) Szczypiorek, cebula i pietruszka szybko się zazieleniły, a pomidory zaczęły wschodzić po ośmiu dniach. (…)

  1. Omówienie treści opowiadania:

– Co postanowiły zrobić dzieci, aby wiosna zawitała do ich sali?

– Jakie rośliny posadziły dzieci?

– Jakie warunki są potrzebne, aby roślinki wyrosły?

– Jak roślina pierwsza zakiełkowała?

  1. Założenie hodowli rzeżuchy

Dziecko układa waciki lub watę do miseczki. Następnie podłoże należy zwilżyć wodą uważając, aby nie było jej zbyt dużo, ponieważ nasiona mogą zgnić lub spleśnieć.

Na tak przygotowane podłoże wysiewa się nasiona. Rzeżucha na wacie lub ligninie wysiewana jest gęsto i należy przy tym uważać, aby nasiona nie nachodziły na siebie.

Na koniec roślinkę należy wystawić w ciepłym i nasłonecznionym miejscu oraz zadbać o odpowiednią pielęgnację, a już po kilku dniach pojawią się kiełki rzeżuchy. 

Zachęcamy dzieci do codziennej obserwacji roślinki oraz o dbanie o nią.

Miłej zabawy :)