• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 24.03.2020r

Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci?

1 .Ekologia – co to takiego?  Wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat rozwijanie umiejętności rozróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, kształtowanie postawy proekologicznej)

Potwór ekologiczny

Raz potwór na śmietniku żył,

wybredny niesłychanie.

Od wschodu słońca,

aż po zmrok

wciąż chrupał śmieci niczym smok-

na podwieczorek, obiad, lunch,

kolację  i śniadanie…

Miał śliczny przód i cudny tył,

i uszy miał futrzane.

Był wszędzie porządeczek był,

pochłaniał śmieci z całych sił,

lecz tylko…sortowane!

Zapamiętajcie?

Jak to szło?…

Oddzielnie plastik, papier, szkło,

Obierki i ogryzki.

By nam oczyścić ślicznie świat,

Potworek wstrętne śmieci jadł

bez łyżki i bez miski!

Więc skoro już się znalazł ktoś,

Kto nasze brudy zjada,

Chyba zgodzicie się – no nie? –

Że warto posortować je,

Bo wymieszanych dań na stół

 PODAWAĆ NIE WYPADA!

2. Jak myślisz dlaczego wiersz ma tytuł „potwór ekologiczny” ?

Co to jest EKOLOGIA?

Co lubił jeść potwór?

Jak wyglądał ekologiczny potwór? (dzieci wykonują rysunek na kartce a4 jak wyobrażają sobie takiego ekologicznego potwora)

Dla utrwalenia wiadomości o segregowaniu film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY                                                                          

3. Zabawy z literami „j” i „J” synteza i analiza słuchowa wyrazów, zapoznanie z obrazem liter „j” i „J”

Do worka, torby rodzic chowa 3-4 przedmioty z domu , których nazwa zaczyna się na „j”. Dziecko z zamkniętymi oczami wyciąga z worka, rozpoznaje przedmioty za pomocą dotyku i nazywa je. Następnie pytamy dziecko: na jaką głoskę rozpoczynają się nazwy tych rzeczy? Podziel na sylaby te nazwy (dzieli na sylaby, liczy sylaby w każdym słowie). Pokazujemy dziecku obraz graficzny „j” i „J” czyli literę  pisząc ja na kartce lub wykorzystując tekst drukowany. Dziecko może wskazać pozostałe litery „j” i „J” w tekście, opisuje jak wygląda ta litera, co mu przypomina, próbuje odtworzyć jej obraz w powietrzu, na dywanie jedną a następnie obiema rączkami. Jeśli jest plastelina w domu lub inna masa może wykonać z niej poznaną literkę.


  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 23.03.2020r

Potrafimy segregować śmieci

  1. Słuchanie opowiadania G.Kasdepke połączone z rozmową kierowaną (ćwiczenie koncentracji uwagi podczas czytanego tekstu i umiejętności odpowiedzi „na temat”)

Śmiecenie

    Babcia Joasia trochę się obawiała zabrać Kubę i Bubę do kina- bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał ; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w ostatni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli „dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli ładnie i czysto ubrani- innymi słowy: „Nie te dzieci!”…

– Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? – szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy.

– Prawie  – odszepnął Kuba. – Jesteśmy kulturalni do litery „s”…

– Jak to? –  zdziwiła się babcia Joasia.

Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.

– Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s” – wyjaśniła szeptem Buba. – Czyli od „autograf” do „sztućce”…

– No, no…- zdziwiła się babcia Joasia.

Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

– A o śmieceniu nic tam nie było?…- jęknęła, patrząc na walające się u stup Kuby i Buby papierki od słodyczy.

– No co ty, babciu?! – Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem. – Nie znasz alfabetu?!

– Właśnie poparła go Buba.- „Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”!…

Grzegorz Kasdepke „Śmiecenie” „Bon czy ton…Savoir- vivre dla dzieci”

                                                               Łódz 2004, s. 118-119.

Zachęcamy dziecko do wypowiedzi na  temat opowiadania (rozmowę tak prowadzimy aby dziecko doszło do wniosku, że każdy powinien po sobie sprzątać):

Kto był głównym bohaterem opowiadania? W jakie miejsce wybrali się bohaterowie? Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie? Co niewłaściwego zrobili? Jak powinni się zachować? Czy wiesz, dlaczego nie można śmiecić? Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?      

  1. Co do czego wrzucamy? – burza mózgów (rozwijamy umiejętność klasyfikowania przedmiotów według określonego kryterium i poczucia zasadności segregacji śmieci)

Zapoznajemy dzieci z zasadami i sposobami segregacji śmieci w domu. Pokazujemy dzieciom kosze na śmieci lub worki o określonych kolorach (kosze na obrazku). Zadając pytania pozwalamy dziecku wykazać się już posiadaną wiedzą na ten temat. Organizujemy zabawę w segregowanie śmieci wykorzystując domowe śmieci i worki lub wykorzystując przygotowane z dzieckiem rysunki koszy do segregacji i zdjęci produktów spożywczych z gazetek reklamowych.

Link do krótkiego filmu edukacyjnego dotyczącego dzisiejszego tematu

„Rady na odpady” – bajka edukacyjna https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k     

Rodzina Treflików „Śmieci”  https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU


  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 20.03.2020r

Zabawa z literami „F” „f”

Rodzic czyta wiersz:

Kupiła foczka suknie z falbanką

I fioletowe, fikuśne wdzianko.

W nowej fryzurze i fatałaszkach

Poszła na festyn, by zjeść fistaszka.

Tam fundowano różne frykasy:

Fasolę , figi, flaczki, kiełbasy.

Faworki oraz z flądry filety…

A foczka zjadła wszystko, niestety.

Finał obżarstwa wyjawić muszę-

Na futrze frędzle i chory brzuszek.

Rodzic zadaje pytania :

Kto był głównym bohaterem wiersza?

Czego najadła się foka?

Jaki był finał obżarstwa?

Jakie jeszcze wyrazy z literą „f” występowały w wierszu.

Dzieci próbują znaleźć w domu rzeczy, które zaczynają się na literę F. (rodzic zapisuje ilość rzeczy)

Brzoskwinki 20.03.2020r

  • -

Propozycje zabaw dla Brzoskwinek – 19.03.2020r

  1. Co spadło z nieba?

Słuchanie wiersza połączone z rozmową kierowaną

Rodzic czyta wiersz z odpowiednią intonacją:

Nocka czarną, ciemną, głuchą Na mój ogród spadło Ufo. Pewnie zepsuł im się talerz, Lub nie chcieli lecieć dalej. I wylazły dwie pokraki, Każdy inny, taki siaki. Miały oczy jak szpareczki, Ręce cienkie jak niteczki, Nosy grube jak cebula, Każdy futrem się otulał, Włosy mieli krótko ścięte I ogony jak diablęta. Dziwili się w gęstym mroku, że na ziemi taki spokój. Ja przez okno ich widziałam I zupełnie się nie bałam.

Rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe słowa, zachęca do wypowiedzi na temat utworu. Zadaje pytania:

Co spadło na ogród?

Co wyszło z talerza?

Jak wyglądało?

Czy bohaterka bała się przybyszy?

Czy to jest historia prawdziwa?

Co jeszcze możemy zobaczyć na niebie?

  1. Praca plastyczna:

Rodzic wykona razem z dzieckiem prace plastyczna na temat kosmosu. Dowolna technika plastyczna. Praca na formacie A4 (wykorzystujemy materiały dostępne w domu).


  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

Dzień Dziewczynek w Brzoskwinkach

Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień, ważny dla wszystkich kobiet, zarówno tych dużych, jak i małych, 6 marca odbyła się uroczystość z tej okazji. Radosna atmosfera panowała już od samego rana. W tym szczególnym dniu wszystkie dziewczynki otrzymały serdeczne życzenia i upominki. Odbyły się również wybory małej miss, gdzie jurorami byli nasi chłopcy. 


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Brzoskwinki

Treści programowe – Brzoskwinie Marzec 2020

Krąg tematyczny: Ziemia –nasza planeta

Obszar społeczny

  • respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie
  • wdrażanie do uważnego słuchania rówieśników oraz osób dorosłych

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dotyczących życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym

Krąg tematyczny: Życie na naszej planecie

Obszar społeczny

  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dotyczących życia zwierząt, roślin i ludzi w środowisku przyrodniczym

Krąg tematyczny: Kosmos – co to takiego?

Obszar społeczny

  • rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • przejawianie poczucia wartości jako osoby, nawiązywanie relacji rówieśniczych

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pełnym zdaniem

Krąg tematyczny: Duzi i mali obrońcy przyrody

Obszar społeczny

  • wdrażanie do uważnego słuchania dzieci i osób dorosłych
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunek do przyrody i dbanie o jej dobro

Obszar poznawczy

  • odczytywanie krótkich wyrazów z poznanych liter, rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy
  • układanie rytmów z przedmiotów, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

  • -

Tłusty czwartek w Brzoskwinkach

Tłusty Czwartek – tak, jak każe tradycja każdy w ten dzień powinien zjeść pączka. Tak też było w naszym przedszkolu. Brzoskwinki same zdobiły pączki, które z apetytem zjadły…


  • -

Warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej – Brzoskwinki

18 lutego, Brzoskwinki uczestniczyły w warsztatach z Misiem Edziem. Spotkanie miało na celu zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.