• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Bal karnawałowy – Malinki

Bal karnawałowy- Malinki

Dnia 11 lutego odbył się karnawałowy bal przebierańców. Imprezę przeprowadziła Agencja Artystyczna Gajewski.  Dzieci bawiły się wspaniale, humory wszystkim dopisywały.Wielkie podziękowania kierujemy w stronę rodziców, którzy wykazali się zaangażowaniem i pomocą w znalezieniu wymarzonego stroju swoim dzieciom.

Angelika K


  • -

Laboratorium Drogowe – wycieczka Truskawek

Dzieci z grupy Truskawki, dnia 05.02.2020r wybrały się na wycieczkę do Laboratorium Drogowego GDDKiA w Skarbimierzycach.
W Laboratorium znajdują się pracownie w których wykonywane są badania gruntów, asfaltów a także gotowych nawierzchni. Dzieci mogły zobaczyć z jakich warstw zbudowana jest jezdnia, wziąć udział w ciekawych zadaniach, konkursach oraz zabawach. Dzieci z zaciekawieniem uczestniczyły we wszystkich formach zabawy jakie zostały dla nich przygotowane przez organizatorów. Na pożegnanie każdy otrzymał prezent dzięki któremu nasze zdolne Truskaweczki będą bardziej widoczne na drodze a co za tym idzie będą BEZPIECZNIEJSZE.

M. Sz.


  • -

Misiowe żelki – terapia ręki w Śliweczkach

Misiowe żelki – terapia ręki w Śliweczkach

 10 lutego  był bardzo pracowitym  dniem dla Śliweczek. Całą grupą robiliśmy żelki 😊   Podczas takiej misiowej aktywności dzieci ćwiczą:

-koncentrację na zadaniu

-percepcję wzrokową

-koordynację worokowo – ruchową   

-motorykę małą

A w całym zadaniu najlepszy jest efekt 😊 Bawiliśmy się też chustą animacyjną powtarzając kolory.  Śliweczki lubią takie zabawy.

                                                                                              Ania K.


  • -

Wizyta pani stomatolog w Śliweczkach

Wizyta Pani Stomatolog w Śliweczkach   

7 lutego odwiedziła nas PANI STOMATOLOG  opowiedziała Śliweczkom o narzędziach i stroju jaki nosi dentysta, pokazała  obrazek zdrowego i niezdrowego ząbka i poprosiła dzieci  dopasowanie do nich produktów spożywczych. Przeczytała bajkę pt.„ Miś Remiś i bolący ząb”, opowiedziała zagadki, pokazała jak prawidłowo myć ząbki i o nie dbać. Na koniec rozdała dzieciom kolorowanki i prezenty.

Dzięki temu omówiliśmy temat:  Zdrowe zęby i piękny uśmiech –„Zdrowe zęby mamy – marchewkę zjadamy”  Program Profilaktyczny Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

Bardzo dziękujemy Pani Justynie – mamie Igora za wizę w naszej grupie.

                                                                                                              Ania K.

 


  • -

Ciecz nienewtonowska – sensoryczne zabawy Śliweczek

Ciecz nienewtonowska – sensoryczne zabawy Śliweczek

7 lutego Śliweczki po raz kolejny eksperymentowały. Ciecz nienewtonowska to świetne odkrycie. Mąka ziemniaczana w połączeniu z wodą tworzą masę o zaskakujących właściwościach : z jednej strony jest lejącą  cieczą, z drugiej strony – zgnieciona lub uderzona robi się naprawdę twarda – można ją skruszyć w palcach.

Jest ciekawa zarówno sensorycznie i poznawczo. Sensorycznie – naprawdę szkoda było kończyć wspaniałą zabawę. Poznawczo – jest efekt: kruszy się, a nagle przemienia w mokrą kałużę – istna magia 😊

Jest i fizyka: naoczny obraz wyjątku od hydrodynamicznego prawa Newtona, czyli obserwowanie cieczy, której lepkość zmienia się, w krótkim okresie czasu. Gdy ją zgniatamy stwarza wrażenie twardej, kruchej, gdy przestajemy  rozlewa się i ścieka przez palce.

Śliweczkom bardzo podobają się takie zabawy  😊

Ania K


  • -

Treści programowe luty – Jabłuszka

Tydzień I: Hej, ha, co to gra?

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka

Tydzień II: Malujemy świat

  • rozwijanie precyzji i szybkości ruchów (motoryka mała)
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – rozkładanie przyborów do prac plastycznych oraz technicznych i sprzątanie po zajęciach
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • rozszerzanie słownika dziecka o wyrażenia i zwroty dotyczące uczuć i emocji
  • wdrażanie do współdziałania w parach, małych grupach i w zespole rówieśniczym
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspól­nego
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa związanego ze sztuką (malarstwo, rzeźba, rękodzieło, nazwy zawodów)
  • poznanie zawodów (malarz, rzeźbiarz, artysta) oraz narzędzi wykorzystywanych w ich pracy
  • doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania, wypowiadania się na dany temat

Tydzień III: Zaproszenie do teatru

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • rozwijanie zainteresowania pracą zawodową ludzi dorosłych 
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka, związanego z teatrem
  • kształtowanie pojęć matematycznych
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień teatralnych

Tydzień IV: Dzieci – wspaniali artyści

  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni artystycznej
  • rozwijanie uwagi, koncentracji i skupienia
  • budowanie poczucia własnej wartości oraz sprawczości
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
  • budowanie zainteresowania dziecka językiem ojczystym
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień

  • -

  • -

Wspólne granie w Brzoskwinkach

W pierwszych dniach lutego nasza grupa zamieniła się w prawdziwą orkiestrę. W ramach zajęć dydaktycznych brzoskwinie poznały wszystkie grupy instrumentów, ich nazwy, brzmienie. Na zakończenia tygodnia razem zagraliśmy w naszej orkiestrze. Było głośno…. i wesoło. 


  • -