• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Zadanie 29.03.2021 – Jagódki

Witajcie moi Kochani!

Bardzo się cieszę, że będę mogła Wam towarzyszyć przez najbliższe dni ❤️

Sytuacja, w której się obecnie znajdujemy nie jest łatwa, dlatego chciałabym w pewien sposób Was wesprzeć.
Chciałabym, aby były to zajęcia aktywizujące Was rodziców i dzieciaczki, aby ten czas, który Wy musicie poświecić na opiekę nad nimi, na pracę zdalną był dla Was i dzieciaczków łatwy i przyjemny.

W tym tygodniu przygotowujemy się do Wielkanocy, zanim jednak rozpoczniemy mam do Was ogromną prośbę Mamo i Tato: usiądźcie naprzeciwko Waszej pociechy, szeroko się do niej uśmiechnijcie i mocno przytulcie 😉.
Zacznijmy ciepłym gestem💛.
1. Kochane dzieciaczki, z pewnością nie możecie się już doczekać wizyty Króliczka. Być może Wasi rodzice rozpoczęli już przygotowania do tych dni. Okna zrobiły się lśniące, odświeżona została garderoba, na stole w kuchni powoli widać wielkanocne dekoracje. A jak wyglądają Wasze pokoje? Czy żaden klocek nie leży na ziemi? Czy wszystkie kredki są w pudełeczku? Drodzy Rodzice, to idealny czas, aby zachęcić Wasze przedszkolaki do drobnej pomocy i kogą to zrobić w rytm piosenki „Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o sprzątaniu domu”. https://youtu.be/imoS6Wkr04w
2. Kiedy już w pokoju porządek zapraszam Was do wspólnych zabaw. Potrzebne Wam będą kolorowe kartki i nożyczki. Ćwiczymy dzisiaj nasze rączki. W załączonych zdjęciach znajdziecie szablony jajek do druku. Zróbcie to na kolorowych kartkach. Za pomocą nożyczek wytnijcie je po śladzie, następnie młodsze dzieci mogą łączyć je w pary, starsze natomiast wg poniższego wzoru. Rodzicu proszę, abyś narysował dziecku liczby lub litery alfabetu według poniższego wzoru.
3. Codziennie z Edusiakami będziemy uczyć się rysować symboli Wielkanocy krok po kroku. Przygotujcie kartkę, ołówek i kolorowe kredki 😉. Dzisiaj rozpoczniemy od pisanki. Instrukcję znajdziecie tutaj: https://youtu.be/KhHkq52nraU
4. Pogoda powoli robi się wiosenna. Podczas  spacerku możecie odnaleźć już pierwsze jej symbole 🌼🌸.
Przygotowałam dla Was zadanie detektywistyczne 🔍. W załączonych zdjęciach pod postem znajdziecie listę oznak wiosny (wersja dla chłopców i dziewczynek).  Wydrukujcie ją, dajcie dziecku i wybierzcie się na wspólny spacer w ich poszukiwaniu. Ciekawa jestem ile uda Wam się odnaleźć 😉
5. Dziękuje Wam serdecznie za dziś! Na jutro będą Wam potrzebne: mazaki, torebka strunowa, kolorowe guziki lub pomponiki 😉

Proszę pobrać plik z zadaniami na dzisiejszy dzień.

Propozycja zadań 29.03.2021 – Jagódki

Załączniki do skorzystania w zadaniu:

 


  • -

Rozstrzygniecie konkursu recytatorskiego

 


  • -

  • -

Uwaga, uwaga – REKRUTACJA!!!

Dnia  8 marca  2021 r. rozpocznie się rekrutacja do przedszkoli publicznych oraz punktów przedszkolnych na rok szkolny 2021/2022.

Nabór  prowadzony będzie do następujących placówek:

  1. Przedszkola Publicznego w Kołbaskowie
  2. Punktu Przedszkolnego w Przecławiu
  3. Przedszkola Publicznego w Przecławiu
  4. Przedszkola Publicznego w Przylepie
  5. Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Przecławiu
  6. Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Będargowie

Rodzice, którzy po raz pierwszy zapisują dziecko do przedszkola, muszą złożyć wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola.

Pierwszeństwo przyjęcia do przedszkoli mają dzieci: 3, 4, i 5 letnie.

Dzieciom 6 letnim zostanie zapewnione miejsce w przedszkolach w razie wolnych miejsc,  a w przypadku braku wolnych miejsc w przedszkolach, w oddziałach przedszkolnych w szkołach.

Wniosek wypełnia się poprzez stronę naboru

http://nabor.pcss.pl/kolbaskowo/

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym uruchomiliśmy funkcjonalność, która pozwala Rodzicom na wysłanie dokumentów (wniosków, zaświadczeń, oświadczeń) elektronicznie do przedszkola pierwszego wyboru. Funkcjonalność dostępna jest na koncie zakładanym automatycznie po wypełnieniu wniosku. Instrukcja postępowania dostępna jest na stronie naboru.

Wszystkie dokumenty składamy tylko elektronicznie.

Nie ma konieczności osobistego dostarczania dokumentów do przedszkola.

Na I etapie rekrutacji przyjmowane do przedszkola są dzieci spełniające tzw., kryteria ustawowe tj.:

– Wielodzietność rodziny kandydata

– Niepełnosprawność kandydata

– Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

– Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

– Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

– Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

– Objęcie kandydata pieczą zastępczą

Dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów samorządowych są:

Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, odpowiednio:

– oświadczenie o zamieszkiwaniu dziecka wraz z rodzicami w Gminie Kołbaskowo

– oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

– orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

– prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację albo akt zgonu i oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,

– dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Ważne:  przewodniczący komisji rekrutacyjnej ma prawo weryfikacji informacji zawartych
w oświadczeniach a wszystkie oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej
za złożenie fałszywych oświadczeń.

Po I etapie rekrutacji w przedszkolu, naboru dokonuje się na podstawie kryteriów samorządowych przyjętych uchwałą Rady Gminy Kołbaskowo:

1) rodzice (opiekunowie prawni) pracują zawodowo, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub pozarolniczą działalność gospodarczą; kryterium stosuje się również
do rodzica (opiekuna prawnego) pracującego zawodowo, uczącego się w trybie dziennym, prowadzącego gospodarstwo rolne lub pozarolniczą działalność gospodarczą samotnie wychowującego dziecko -10 pkt;

2) zamieszkiwanie dziecka na terenie Gminy Kołbaskowo i rozliczanie przez rodziców (opiekunów prawnych) podatku dochodowego od osób fizycznych do właściwego terytorialnie dla Gminy Kołbaskowo urzędu skarbowego; kryterium stosuje się również do rodzica samotnie wychowującego dziecko (opiekuna prawnego) rozliczającego podatek dochodowy od osób fizycznych do właściwego terytorialnie dla Gminy Kołbaskowo urzędu skarbowego -5 pkt;

3) kontynuacja przez rodzeństwo kandydata edukacji przedszkolnej w tym samym przedszkolu,
tej samej innej formie wychowania przedszkolnego, w tym samym oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub nauki w szkole podstawowej, przy której funkcjonuje dane przedszkole, inna forma wychowania przedszkolnego lub oddział przedszkolny – 8 pkt;

Dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów samorządowych są :

Ad.1 zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu, zaświadczenie  z uczelni/szkoły zawierające  informacje o nauce   w systemie  dziennym,  zaświadczenie  o osobistym   prowadzeniu   gospodarstwa   rolnego   lub w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – aktualne  zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej lub z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym,

Ad.2 oświadczenie  rodziców  kandydata  o zamieszkiwaniu  dziecka  w Gminie  Kołbaskowo;  oświadczenie rodziców kandydata o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych do właściwego terytorialnie dla Gminy Kołbaskowo urzędu skarbowego oraz kserokopia formularza ZAP 3/PIT za rok 2020, wraz z potwierdzeniem ich złożenia (zanonimizowane o inne dane niż: dane podatnika, adres zamieszkania, miejsce składania i rok za który został złożony) – oświadczenie każdego z rodziców

Ad.3 oświadczenie  rodziców  kandydata  o kontynuacji  edukacji  przedszkolnej  przez  rodzeństwo  kandydata w tym  samym  oddziale  przedszkolnym  w szkole  podstawowej,  przedszkolu  publicznym  lub  innej  formie wychowania  przedszkolnego  lub  nauki  w szkole  podstawowej,  przy  której  funkcjonuje  dany  oddział przedszkolny, przedszkole publiczne lub inna forma wychowania przedszkolnego

W następnych krokach rekrutacji:

– Rodzice sprawdzają wyniki klasyfikacji (lista dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych)

* Uwaga: kandydat zakwalifikowany/niezakwalifikowany nie oznacza przyjęty/nieprzyjęty

– Rodzice składają oświadczenie woli o przyjęcie dziecka do placówki

– Rodzice sprawdzają listę dzieci przyjętych i nieprzyjętych

Załączniki:

Informator dla rodziców 2021-2022

Harmonogram rekrutacji przedszkola 2021-2022


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Jagódki

Tydzień I – Mali odkrywcy

  • operowanie pojęciami: kosmos, planety, gwiazdy, Słońce, astronom, luneta, teleskop;
  • rozwijanie umiejętności skoku i przeskoku obunóż;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 7;
  • rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia;
  • rozwiązywanie przez dzieci zagadek słownych;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych;

Tydzień II – Tajemnice świata

  • kształtowanie wartości, jaką jest dążenie do wiedzy;
  • poznanie najważniejszych dla ludzkości wynalazków;
  • rozwijanie słuchu fonemowego;
  • ćwiczenie sprawności manualnej;
  • kształtowanie kompetencji cyfrowych;
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych;

Tydzień III – Nadchodzi wiosna

  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich
  • kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności czworakowania, ćwiczenia przeciw płaskostopiu;
  • kształtowanie wartości, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu;
  • operowanie pojęciami: cebule jadalne i ozdobne;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • wyrażanie radości z obcowania z muzyką, utrwalenie pojęć: cicho – głośno;
  • budowanie wypowiedzi – praca z wierszem, rozwijanie słownika czynnego;
  • wyrażanie radości z wykonywania prac twórczych i plastycznych;
  • różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych – rozwijanie logicznego myślenia;

Tydzień IV – Wiosna tuż-tuż

  • poznanie zawodu rolnika – poznanie pracy i obowiązków rolnika, określenie i nazwanie cech, jakimi jest obdarzony każdy rolnik;
  • nazywanie zwierząt gospodarskich, czytanie globalne wyrazów;
  • przeliczanie elementów częściowo niewidocznych;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • klasyfikowanie według rodzaju zwierząt i liczby;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, dokładania do 8;
  • poznanie zmian zachodzących w przyrodzie i nazywanie ich;
  • przewidywanie następstw wydarzeń – rozwój wzrostu ziemniaka;
  • dopasowywanie produktów do źródeł ich pochodzenia;
  • wyrażanie radości z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy.

  • -

Dzień Dinozaura w Jagódkach

26 lutego przypada nietypowe święto – Dzień Dinozaura.

W tym roku nieco wcześniej rozpoczęliśmy obchody tego dnia dzięki przygotowywaniu grupowej pracy przestrzennej z ekologicznych materiałów.

Nasz Dinuś:

Dinozaury fascynują dzieci, gdyż kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i wielkością.
Dlatego też przedszkolaki lubią obchodzić ich święto, poznając historię dinozaurów, wygląd, czym się żywiły oraz jak wyginęły.

Ogromną radość w tym dniu sprawiły przedszkolakom również zabawy ruchowo-muzyczne do piosenek: „Dino rock&roll” i „Dinozaur”.

Dzień Dinozaura przeniósł nas po raz kolejny (już po raz 4) w odległy, fascynujący i wciąż tajemniczy świat.

Był to szczególny dzień, pełen radosnych wrażeń.


  • -

Dzień Dinozaura w naszym przedszkolu


  • -

  • -

Nasze podróże – te małe i te duże…

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywaniu nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować w różne regiony świata. Poznały globus – dowiedziały się, że przedstawia on kulę ziemską.
Nauczyliśmy się „Piosenki o podróżach”. Rozmawialiśmy na temat mieszkańców ciepłych krajów i Dalekiej Północy – ich zwyczajach, zwierzętach zamieszkujących te regiony oraz ciekawej roślinności – występującej przede wszystkim w ciepłych krajach. Dużo emocji wzbudziły prezentacje o roślinach owadożernych – poznaliśmy m.in. Rosiczkę, Muchołówkę, Dzbanecznik, Tłustosza wielkokwiatowego. Wspólnie założyliśmy też hodowlę storczyka.

Będziemy się nim opiekować, obserwować i liczymy na to, że nam pięknie zakwitnie.