• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Jagody obchodzą Dzień Kota

17 lutego obchodziliśmy nietypowe święto – DZIEŃ KOTA.

W tym dniu przedszkolaki mogły się przebrać lub ucharakteryzować na kota – dorysowując sobie wąsy i uszy.

Wszystkie zabawy: ruchowe, plastyczne, muzyczne oraz dydaktyczne nawiązywały do obchodzonego święta.

Podczas tych wesołych zabaw nie zapomnieliśmy, że jednym z celów tego dnia było podkreślenie znaczenia roli kotów w życiu człowieka oraz

uwrażliwienie i zwrócenie uwagi na los porzuconych i bezdomnych zwierząt.

Dziękujemy Rodzicom i dzieciom za wsparcie zbiórki artykułów potrzebnych dla zwierząt ze schroniska w Dobrej Szczecińskiej.


  • -

WSZYSCY BAWIĄ SIĘ WSPANIALE, JAK CO ROKU W KARNAWALE!

Karnawał to czas przepełniony muzyką i zabawą również dla przedszkolaków…

Bal karnawałowy to niezwykłe wydarzenie wyczekiwane przez dzieci. Jest atrakcją bardzo lubianą, ponieważ dostarcza przedszkolakom wielu przeżyć i radości.

W dniu balu, od samego rana w Jagodach pojawiały się przeróżne kolorowe postaci. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek lub zwierzątka.

Dzieci świetnie się bawiły uczestnicząc w zabawach tanecznych. Na sali podczas pląsów było niezwykle kolorowo, wszystkim dopisywały humory, uśmiech nie znikał z twarzy, nawet  mimo chwilowego zmęczenia. Rytmy samby, walczyka, porywały wszystkich do tańca, a na zakończenie balu czekał na dzieci poczęstunek.

Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych strojów i poczęstunku.

Kolejny BAL KARNAWAŁOWY  już za rok!!!


  • -

  • -

  • -

Jagody obchodzą DZIEŃ PIZZY

9 lutego na całym świecie uznany jest za Międzynarodowy Dzień Pizzy.
I z tej okazji we wtorek – 9 lutego sala Jagódek zamieniła się we włoską pizzerię.

Przedszkolaki bawiąc się w pizzermanów przygotowały prawdziwe i niepowtarzalne pizze.

Wielką frajdę dzieciom sprawiło samodzielne przygotowanie: wałkowanie, smarowanie sosem pomidorowym, nakładanie ulubionych składników i posypywanie serem.

Gdy wszystko było już gotowe, pizze powędrowały windą do kuchni, aby się upiec.
A potem… wszyscy z apetytem pałaszowali swoje pizze, aż się uszy trzęsły 🙂

 

Dziękujemy pracownikom kuchni za możliwość upieczenia pizzy.


  • -

  • -

Opłata za pobyt dziecka w przedszkolu

Drodzy Rodzice

Prosimy o dokonywanie wpłat za miesiąc LUTY w kwocie takiej samej jak za miesiąc STYCZEŃ.

Ewentualne nadpłaty lub niedopłaty zostaną przeniesione na poczet wpłat za kolejny miesiąc.

Prosimy o wyrozumiałość i zrozumienie. Taka sytuacja spowodowana jest przebywaniem p. intendent na zwolnieniu lekarskim.


  • -

Zima lubi dzieci najbardziej na świecie!

Zima lubi dzieci najbardziej na świecie! Jagody to wiedzą doskonale i z wielkim entuzjazmem wychodzą do ogrodu przedszkolnego , gdzie bez reszty oddają się zimowemu szaleństwu.

Cieszymy się, że zawitała do nas prawdziwa zima, trochę mroźna, ale nikomu to nie przeszkadza, bo dzieci wiedzą, że zabawy na świeżym powietrzu to świetna rozrywka.

Było mroźnie, ale wesoło i radośnie.


  • -

Treści programowe luty – Jagody

Tydzień 1: Siły przyrody:

  • wprowadzenie pojęć: szacunek do przyrody, otwartość;
  • kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody;
  • poznawanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii;
  • wdrażanie do dbania o środowisko naturalne;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie i przed posiłkiem;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;

Tydzień 2: Cztery żywioły

  • dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu;
  • poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;

Tydzień 3: Wielka wyprawa

  • rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;
  • poznawanie różnych sposobów podróżowania;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, operowanie liczebnikami porządkowymi;
    posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;

Tydzień 4: Nasze podróże

  • rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

  • -