• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

„Co w trawie piszczy” – zajęcia przyrodnicze w terenie grupa Truskawki i Malinki

 

Piękna pogoda dopisała nam w piątek 13 maja 2022 r., kiedy to dzieci z grupy Truskawek i Malinek wybrały się na spacer, by wsłuchać się w odgłosy owadów i innych zwierząt zamieszkujących pobliską okolicę. Przedszkolaki mogły zaobserwować czym różni się środowisko pola i łąki. Dzieci miały okazję poznać działanie lupy i dokonywać obserwacji za jej pomocą. Przedszkolaki na łące znalazły sporo ciekawych gatunków owadów, które na koniec mogły dokładnie obejrzeć po umieszczeniu w pojemniczkach do obserwacji. Udało się nam również znaleźć ciekawe rośliny. Niektóre zabraliśmy do przedszkola. Zrobimy z nich piękny zielnik, który pokażemy innym przedszkolakom w naszym przedszkolu. Spacer obserwacyjny był dla dzieci nowym doświadczeniem, które na pewno powtórzymy w najbliższym czasie.


  • -

  • -

  • -

Jagody z wizytą w bibliotece

Z okazji Dnia Bibliotekarza i Tygodnia Bibliotek, Jagody 9 maja odwiedziły przecławską bibliotekę publiczną.

Podczas spotkania przedszkolaki wysłuchały bajki „Jak skrzat Jagódka zakładał bibliotekę” i pokolorowały plakat tegorocznego Tygodnia Bibliotek.
Na zakończenie spotkania dzieci zaśpiewały piosenkę o bibliotece oraz wręczyły paniom bibliotekarkom laurkę z okazji ich święta.


  • -

Rozstrzygniecie konkursu recytatorskiego

 

 


  • -

  • -

  • -

  • -

Treści programowe na miesiąc maj grupa Jeżynki

Treści programowe maj – Jeżynki

Temat tygodnia:

1. Książka mój przyjaciel

* wzbudzanie zainteresowania książkami,
* ćwiczenie umiejętności klasyfikowania,
* poszerzanie doświadczeń językowych,
* rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania zakładki do książki;

2. Baśnie, bajki i legendy

* uwrażliwianie na piękno i wartość książek,
* przybliżanie literatury dziecięcej,
* rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem,
* utrwalenie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych,
* ćwiczenie umiejętności zapamiętywania;

3. Rodzina razem się trzyma

* tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi mowy i kształtowanie umiejętności wypowiadania się o swojej rodzinie,
* kształtowanie świadomości siebie,
* nazywanie i przeliczanie części ciała,
* rozwijanie sprawności ruchowej;

4. Ja i moi bliscy

* wyrabianie aktywnej postawy podczas wykonywania zadań,
* tworzenie więzi emocjonalnej z rodziną,
* wyrażanie uczuć w różnych formach plastycznych,
* definiowanie i dzielenie elementów na zbiory,
* powtórzenie i utrwalenie nazw tygodnia.