• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Domek Baby Jagi – Śliweczki

W ubiegłym tygodniu Śliweczki przeniosły się w świat baśni i bajek. Dzieci również chciały być współtwórcami baśni i postanowiły samodzielnie wykonać domek Baby Jagi. Choć nie był on z prawdziwych pierników to Śliweczki miały pełne ręce roboty. Brawo pracowite Śliweczki 🙂

A.S.


  • -

Jabłuszka słuchają „Czerwonego Kapturka”

Książka jest nieocenioną pomocą w rozwoju dzieci. Wzbogaca ich wiedzę o świecie jednocześnie kształtując wrażliwość moralną, wyobraźnię i aktywność intelektualną. Wiek przedszkolny to najodpowiedniejszy czas, w którym powinniśmy rozwijać zainteresowania czytelnicze. Dlatego, aby jeszcze bardziej zainteresować dzieci książkami, przez cały tydzień czytaliśmy, omawialiśmy i zachęcaliśmy do samodzielnej aktywności poznawczej.

W środę w ramach akcji CPCD, gościliśmy mamę Szymka, która przeniosła Jabłuszka w świat bajki „Czerwony Kapturek”. Dzieci poznały losy dziewczynki w czerwonym kubraczku, która wybrała się do chorej babci z koszyczkiem pełnym smakołyków. Mamy nadzieję, iż wszyscy zgodnie z morałem bajki będą pamiętać, że należy słuchać przestróg i wskazówek dorosłych oraz nie rozmawiać z nieznajomymi.

Bardzo serdecznie dziękujemy mamie Szymona za poświęcony nam czas.

 


  • -

Bezpieczne ferie – Boróweczki

BEZPIECZNE FERIE

Dnia 04 lutego nasze przedszkole odwiedzili policjanci z posterunku
w Kołbaskowie. Przeprowadzili z dziećmi z najstarszych grup wiekowych, w tym oczywiście również z Boróweczkami, pogadankę na temat bezpiecznych zachowań w czasie zimowych zabaw. Policjanci przybliżyli dzieciom charakter pracy policjanta. Dzieci popisały się fantastyczną znajomością numerów alarmowych.

B.F.


  • -

Zabawy teatralne Śliweczek

ZABAWY TEATRALNE ŚLIWECZEK

Śliweczki podczas ferii  nie miały czasu na  nudę  rozmawiały na temat teatru. Dowiedziały się co to jest teatr, scena, kurtyna, jak się nazywają ludzie, którzy występują w teatrze.  Zabawy w teatr są to formy bardzo lubiane przez dzieci, dlatego dużą radość sprawiły im zabawy  w odtwarzanie ról.

Dzieci włączyły się w organizację  kącika teatralnego poprzez tworzenie własnoręcznie pacynek i kukiełek 😊

                                                                                                                                               O.N


  • -

Jabłuszka zapraszają Babcie i Dziadków

Już niedługo moi mili

chcemy, byście z nami byli.

Wolnej chwili więc szukajcie,

do drzwi naszych zapukajcie.

Bo już teraz zapraszamy

na okazję, którą mamy.

A to będzie wielka gratka

Dzień Babci i Dzień Dziadka.

Czasu wnukom nie żałujcie

i powoli się szykujcie.


  • -

  • -

Treści programowe luty – Malinki

TREŚCI PROGRAMOWE LUTY 

„MALINKI”

 


  • -

Treści programowe luty – Jabłuszka

Temat tygodnia 1: „ Baśnie, bajki, legendy”

Rozwijanie zainteresowania książką.

Wspólne tworzenie bajki.

Rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej – odgrywanie ról.

Kształtowanie spostrzegawczości, refleksu i umiejętności kojarzenia.

Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal w przedszkolu.

Temat tygodnia 2: „Bale, Bale w karnawale”

Rozumienie pojęcia karnawał; kształtowanie umiejętności klasyfikowania pojazdów według określonej cechy.

Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 1–4; poszerzanie zakresu liczenia.

Poznanie pracy fryzjera – czynności, jakie wykonuje i akcesoriów, które są mu potrzebne.

Rozumienie i określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor.

Poznanie i wykonanie ozdób karnawałowych; ozdabianie sali.

Czerpanie radości ze wspólnej zabawy; wdrażanie dzieci do przestrzegania reguł podczas zabaw.

Temat tygodnia 3: Wynalazki

Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami.

Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają.

Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.

Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.

Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem informacji.

Temat tygodnia 4: W dawnych czasach

Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.

Rysowanie węglem.

Poznawanie i określanie właściwości soli.

Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie.

Uczestniczenie w zabawie badawczej – rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem, prowadzenie obserwacji.


  • -

  • -

Treści programowe luty – Śliweczki

Tydzień 1

Baśnie, bajki, bajeczki”

  • samodzielne oglądanie książeczek, czytanie na „niby”
  • zachęcanie do oglądania książeczek oraz wypowiadania się na ich temat
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • dzielenie się informacjami na temat ulubionych książek
  • porównywanie dwóch schematycznych obrazków o tej samej treści , wskazywanie różnic
  • rytmiczny podział słów (na sylaby) z pomocą nauczyciela lub samodzielnie
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów
  • mierzenie długości, szerokości, wysokości, stosowanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki

Tydzień 2

Muzyka wokół nas”.

  • uczestniczenie w zabawach muzyczno – ruchowych
  • poznawanie sposobu gry na instrumentach perkusyjnych
  • śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej
  • rozpoznawanie różnych odgłosów , dźwięków, dochodzących z bliskiego otoczenia
  • odtwarzanie proponowanego rytmu
  • skupienie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela
  • określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: do góry, w dół, do przodu, do tyłu, w bok
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach

Tydzień 3

Nie jesteśmy sami w kosmosie”.

  • – poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • – oglądanie książek z ilustracjami przedstawiającymi obiekty nieznane z bezpośredniej obserwacji
  • – poznawanie przyborów, narzędzi potrzebnych do obserwowania otoczenia np: lupy,lornetki, mikroskop
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych,
  • – rozwiązywanie prostych zagadek
  • – odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • – liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych, w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika

Tydzień 4

Projekt budowle”.

  • – oglądanie zdjęć, albumów , filmów przedstawiających osiągnięcia człowieka w zakresie roli myśli technicznej np.: budowa mostu, tunelu, wysokiego budynku, pojazdu kosmicznego
  • – uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych
  • – poznawanie zawodów osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola, nazywanie narzędzi,przyborów potrzebnych im do pracy
  • – gromadzenie informacji na temat osób pracujących w różnych zawodach
  • – określanie ról różnych zawodów w życiu społecznym
  • – obserwowanie poznawanie najbliższego otoczenia,
  • – dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
  • – układanie dowolnych kompozycji z klocków figur geometrycznych
  • – uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa i w ćwiczeniach gimnastycznych