• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Inspirujące zabawy z dzieckiem w domu

Inspiracje 21 technik plastycznych, które warto pokazać dziecku. Cz. 1

Zachęcamy rodziców do odkrywania twórczego

potencjału dzieci i realizacji ciekawych pomysłów w domu.

http://mamarak.pl/2019/06/21-technik-plastycznych-cz-1/  


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Słówka  dla wszystkich

Zbliżają się Święta Wielkanocne zapraszam więc do nauki angielskich słówek związanych z Wielkanocą.

Obejrzyjcie filmik i słuchajcie słówek potem je powtarzajcie. Możecie  wydrukować lub narysować obrazki i pobawić się w zgadywanie nazw obrazków (losujesz obrazek i mówisz jego nazwę lub zagrać w grę memory)

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf

Dla młodszych dzieci

Posłuchajcie piosenki o Wielkanocnym Króliczku. Naśladujcie czynności z piosenki i dobrze się bawcie.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dla starszych dzieci

Posłuchaj piosenki „Ten Easter Eggs”. Możecie wyciąć 10 jajek z papieru , pokolorować  je i odegrać historyjkę z  piosenki. Miłej zabawy życzę

https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss

życzę dobrej zabawy

Sylwia Rojek


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 08.04.2020r

Dzisiejsze zabawy rozpoczniemy od wysłuchania bajki „Lisek Niedbaluszek”… Nadstawcie swoje uszy… 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tyi1iP_r388

 

Czy Wy również chcecie być Niedbaluszkami?… Oczywiście, że nie… Uruchamiamy więc ręce i nogi i rozpoczynamy przedświąteczne porządki…

 

„Mama i tata, to nie są roboty. Zawijaj rękawy, bierz się do roboty”…

Rodzicu, wyznacz dziecku zadania do wykonania w ramach dbania o porządek. Może być to wycieranie kurzu, odkurzanie odkurzaczem, sprzątanie zabawek i inne… Dziecku przy tych pracach niech towarzyszy „Piosenka o sprzątaniu domu”:

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Kolejna zabawa będzie miała na celu wzbogacenie słownictwa czynnego dziecka. Wykorzystując urządzenia elektryczne w domu, bądź obrazki urządzeń wycięte z gazet, wskaż przedmiot i zapytaj „Co robię?”. Można również naśladować daną czynność.

Przykład: żelazko-prasuję, pralka-piorę, odkurzacz-odkurzam, czajnik-podgrzewam wodę itp.

Zachęcamy byście poświęcili dziś trochę czasu na  oglądanie czasopism i książek kucharskich przedstawiających wielkanocne potrawy.  Zwróćcie dzieciom uwagę na charakterystyczne wypieki: babka, mazurek. Zadanie to ma na celu  rozbudzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi.     


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 07.04.2020r

W domu znajduje się wiele urządzeń elektrycznych. Ważne jest by dziecko wiedziało jak bezpiecznie się z nimi obchodzić. Porozmawiajcie  o zasadach bezpieczeństwa przy korzystaniu z tych urządzeń. W rozmowie może pomóc film edukacyjny: Planeta Energii- Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych.

https://www.youtube.com/watch?v=xqVym7AjIFY

Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz „Król i jego elektryczni słudzy” Danuty Graj.

W dzisiejszym świecie
jak król żyć mogę –
odkurzacz czyści
moją podłogę,
zmywarka myje
za mnie talerze,
pralka mi brudne
ubrania pierze,
toster mi grzanki
przypieka smacznie,
a na mój rozkaz
radio grać zacznie.
Lecz, gdy brak prądu
– przyznaję z bólem –
zaraz przestaję
być wielkim królem.

Sprawdźmy czy dziecko zapamiętało urządzenia elektryczne występujące w wierszu…

 A teraz wybierzcie się na wycieczkę po domu. Zadaniem dziecka będzie znaleźć i wskazać te urządzenia, które nie będą działać kiedy zabraknie prądu. Utrwalcie przy tej okazji zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z tych urządzeń.

Na koniec zachęcamy do zabawy plastycznej. Z dostępnych w domu materiałów wykonajcie pralkę. Praca może być płaska, bądź przestrzenna… A może macie ochotę na wykonanie innego urządzenia elektrycznego…

Obraz poglądowy:

Dzisiejsze zabawy miały na celu uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym, zapoznawanie z zasadami bezpiecznego przebywania w pobliżu urządzeń elektrycznych, wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego oraz rozwijanie motoryki małej


  • -

Dzieci w sieci – inspirujące miejsca dla najmłodszych

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

 

 

  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 06.04.2020r

Witamy po weekendzie!!

Naszą dzisiejszą zabawę rozpoczniemy od nauki piosenki „Przegoń wirusa”:

https://www.youtube.com/watch?v=QT-2bnINDx4

Rodzicu przy tej okazji przypomnij dziecku o konieczności i prawidłowym myciu rąk. Ta czynność samoobsługowa powinna być utrwalana. Piosenkę śpiewajcie przy różnych czynnościach dnia codziennego ćwicząc pamięć i rozwijając umiejętności wokalne.

Teraz sprawdźmy co kryje się w magicznym worku…

Zabawa ma na celu rozwijanie wrażliwości sensorycznej; rozpoznawanie niepodłączonych w danej chwili urządzeń za pomocą dotyku (telefon, myszka do komputera, budzik elektryczny, zegarek elektryczny, szczoteczka elektryczna, waga elektryczna, latarka). Zadaniem dziecka będzie włożenie do worka (plecaka, torby) rąk i rozpoznanie tylko za pomocą dotyku urządzeń elektrycznych. Rodzicu, spróbuj ustalić wraz z dzieckiem sposób zasilania tych przedmiotów: prąd płynący przez kabel lub/i baterie.

Do następnej zabawy będziemy potrzebować dużej kartki papieru (rozłożony karton). Zadaniem dziecka będzie narysowanie płynącego prądu (tzw bazgroły). Dziecko będzie tu ćwiczyć płynność ruchu oraz będzie rozwijać obręcz barkową. Zadanie to można wykonać przy muzyce.

A na koniec zabawa rozwijająca sprawność fizyczną.

Rodzicu stwórz wraz z dzieckiem tunel z krzeseł. Zadaniem dziecka będzie przedostanie się przez niego: czołgając się jak żołnierz. Zamiast krzeseł tunel mogą stworzyć rodzice i rodzeństwo.


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 03.04.2020

Dzisiaj czas na wiosenne porządki…

Na początek proponujemy zabawę, która rozwija sprawność narządów artykulacyjnych. Rodzicu, przeczytaj dziecku bajkę podczas której będziecie wykonywać ćwiczenia buzi i języka. Wskazówki do ćwiczeń zawarte są w tekście.

„Krasnoludek w buzi”

Pewnego dnia Krasnoludek, który mieszka u każdego w buzi robił wielkie porządki. Najpierw umył dokładnie ściany (przesuwanie języka w stronę policzków i dokładne ich „umycie”), potem umył sufit (przesuwanie języka od zębów górnych do podniebienia); ponieważ i podłoga była brudna umył ją dokładnie (opuszczamy jak najniżej język, myjemy dolne dziąsła); Umył także okna, najpierw ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (przesuwanie języka po zewnętrznej stronie zębów, a potem po wewnętrznej); potem umył schody (wysuwanie języka na brodę); następnie umył komin ( dotykanie językiem do nosa); Kiedy Krasnoludek spojrzał przez okno spostrzegł przechodzącą sąsiadkę i pomachał do niej (przesuwanie języka z jednego kącika ust do drugiego, usta przy tym ćwiczeniu powinny być szeroko otwarte); W ten sposób dom został wysprzątany.

Czas na porządki w skarpetkach… Dziecko ma za zadanie sparować ze sobą dwie takie same skarpetki i spróbować je złożyć (zrolować i zawinąć). Zadanie to ma na celu utrwalenie pojęcia „para”, rozwijanie motoryki małej, rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 2 oraz rozwijanie percepcji wzrokowej.

Czy do pokoju dziecka nie zakradł się Pan Bałaganik?…

Rodzicu, wyznacz dziecku zadanie do wykonania dotyczące porządków w pokoju. Może należy poukładać książki? A może czas najwyższy posegregować zabawki i pozbyć się tych zniszczonych, bądź tych z których już wyrośliśmy. Wdrażajmy najmłodszych do samodzielności.

Dla tych, którym udało się dotrzeć do książki stworzonej przez ojca i syna, o której wcześniej wspominałyśmy i mają ochotę na więcej. Oraz dla tych, którzy nie dotarli, a chcieliby spędzić czas z magią i śmiechem, zachęcamy do pochylenia się nad drugą częścią książki:

Jan Śnieg i Adam „Kapitan Milczoch, Kot w Butach i Ser Adam. Opowieści Ser Adama”


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny