• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Zabawy logopedyczne

Szanowny Rodzicu! 

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego w naszym kraju i zarządzeniu dotyczącemu zdalnego nauczania Państwa dzieci,  zwracam się do Państwa o pomoc w opanowaniu umiejętności prawidłowej wymowy dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną.

Poniżej przedstawię kilka ćwiczeń logopedycznych, które możecie Państwo wykonywać z dzieckiem w domu. Prosiłabym o znalezienie chociaż 5 minut każdego dnia na ćwiczenia. Wybierzcie stałą porę, aby ćwiczenia były stałym rytuałem dnia. Niech będzie to forma zabawy, aby dziecko było zainteresowane. Proszę, bądźcie Państwo cierpliwi, gdy coś nie wychodzi, nie zniechęcajcie się, a razem będziemy cieszyć się z sukcesu Państwa dziecka.

załącznik: zabawy logopedyczne

Pozdrawiam Magdalena Tochman


  • -

Propozycje zabaw dla małych tancerzy.

Witamy Serdecznie 🙂

Wychodząc na przeciw sytuacji panującej w kraju proponujemy Państwu oraz naszym małym tancerzom utrzymanie ciągłości zajęć tanecznych i rytmicznych, które na co dzień prowadzone są w przedszkolach. W naszej zamknięte grupie publikować będziemy materiały, dzięki którym Państwa dzieci będą mogły spędzić miło i aktywnie czas w domu. Wystarczy włączyć filmik i bawić się razem z nami. Zapraszamy serdecznie.

W celu dodania do grupy proszę odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne. Link do grupy (jeśli nie działa należy skopiować i  wkleić w przeglądarkę) https://www.facebook.com/groups/tance.wygibance/ 

pozdrawiam serdecznie

pani Ada


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek 24.03.2020r

Zadanie na dziś…

Prosimy wdrażać dziecko do mycia zębów przy zakręconym kranie i wytłumaczyć, dlaczego lepiej brać prysznic, niż wylegiwać się w wannie. Taka oszczędność jest konieczna – pamiętaj, że aż 1,1 miliarda ludzi na świecie nie ma dostępu do pitnej wody.

Zapraszamy do wykonania eksperymentu „Wędrująca woda”

Eksperyment ten to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy należy przygotować 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę.

Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki. Eksperyment  trwa kilka godzin, choć pierwsze reakcje czyli barwienie się i zwilżenie papierowych ręczników zauważymy dosyć szybko.

Całe doświadczenie w przyśpieszonym tempie możecie Państwo zobaczyć na filmie, na poniższej stronie internetowej:

 https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek – 23.03.2020r

W tym tygodniu zachęcamy do podjęcia zadań związanych z ekologią.

Ochrony środowiska dziecko powinno się uczyć od najmłodszych lat. Po co? Chodzi nie tylko o to, aby nauczyło się odróżniać pojemniki na plastik od tych na papier. Przede wszystkim chodzi o to, aby wyrosło na wrażliwego, odpowiedzialnego człowieka.

Proponujemy obejrzenie bajki edukacyjnej-proekologicznej. Znajdziecie ją Państwo na poniższej stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Teoria to jednak nie wszystko, dlatego zachęcamy do działania praktycznego:

Segregujcie śmieci. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, obok kosza na śmieci postawcie wraz z dzieckiem pojemniki na produkty, które można poddać recyklingowi. Przeznaczcie oddzielne pojemniki na szkło, papier, plastik, puszki i resztki organiczne. Możecie przykleić odpowiednie napisy na pojemnikach albo umieścić rysunki butelki, pudełka, kartek papieru itp.

Zachęcamy do zabaw z wykorzystaniem korków od butelek. Przykłady zabaw, które mają na celu między innymi  rozwijanie motoryki małej, percepcji wzrokowej, utrwalanie nazw kolorów, znajdziecie Państwo pod poniższym adresem: https://www.youtube.com/watch?v=rX91C141q5g

Dla rozładowania napięcia i stresu zachęcamy do sięgnięcia po książkę stworzoną przez ojca i syna: „Kapitan Milczoch, Kot W Butach i Ser Adam. Bajki małe i większe” , autor: Jan Śnieg i Adam. Książka zawiera opowiadania bawiące nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Niech będzie ona inspiracją dla Państwa do tworzenia historii, bajek z własnymi  pociechami.


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek 20.03.2020r

W związku z ograniczoną swobodą ruchu, ograniczonymi zabawami na powietrzu, na placu zabaw, mamy do zaproponowania zabawę ruchową: „Wyprawa w kosmos”- jogowa opowieść ruchowa.

Instruktarz do zabawy znajdziecie Państwo na poniższej stronie internetowej:

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA

Proponujemy również podjęcie ekspresji ruchowo-muzycznej przy piosence „Ufoludki na urlopie”, którą można również znaleźć na platformie YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Zachęcamy również do pochylenia się nad  lekturą „Nie liż tej książki – pełno tu zarazków” Idan Ben-Barak i Julian Frost, bardzo aktualną w obecnym czasie


  • -

Propozycje zabaw dla Jeżynek 19.03.2020r

Temat: Słońce – źródło światła

Zadania:

  1. „W ciemności” – zabawa doskonaląca zmysł dotyku; rozpoznawanie, przedmiotów tylko za pomocą dłoni, z zasłoniętymi oczami.
  2. Poszukiwanie w domu źródeł światła: lampka, latarka,światło w lodówce, świeczka, inne.
  3. Słońce- ćwiczenie motoryki małej i chwytu pęsetowego. Drogi rodzicu wytnij swojemu dziecku koło z kartonu czy też brystolu (sztywny materiał). Jeśli potrafi ono zrobić to samo, niech działa!! Zadaniem dziecka będzie doczepienie promieni słońca, do których użyje klamerek.

Obraz poglądowy:

  1. „Słońce” – praca plastyczna, doskonalenie sprawności manualnej. Rodzicu, w tym zadaniu wykorzystaj dostępne w domu materiały. Mogą to być: farby, plastelina, wycinanka, makaron, kredki, gazety inne. Nakieruj dziecko, ale pozwól mu wykazać się twórczo!!

Obraz poglądowy:


  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Jeżynki

TREŚCI PROGRAMOWE – MARZEC, GRUPA JEŻYNKI
Jak wygląda nasza planeta
wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez zabawy oparte na naturalnej potrzebie ruchu
kształtowanie umiejętności dostrzegania uczuć innych ludzi, wczuwania w czyjąś sytuację
organizowanie doświadczeń, pomagających dzieciom w kształtowaniu świadomości własnego „ja”
wdrażanie do uważnego słuchania, reagowanie na humor zawarty w utworach
zachęcanie dzieci do pogłębienia wiedzy o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie i analizowanie najbliższego otoczenia
W świecie roślin i zwierząt
doskonalenie umiejętności samoobsługowych
kształtowanie pozytywnego stosunku do zwierząt oraz roślin
kształtowanie postaw prospołecznych
kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie
rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
Tam gdzie Słońce, księżyc i gwiazdy
wyrabianie nawyku dbania o zachowanie prawidłowej postawy ciała
kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami i godzenia się z porażką
wdrażanie do zgodnego współdziałania z dziećmi w zabawie
poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
Kiedy Ziemia źle się czuje
rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
kształtowanie postaw proekologicznych
kształtowanie umiejętności segregowania i klasyfikowania odpadów
kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
rozwijanie wyobraźni muzycznej

 


  • -