• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 30.03.2020r

„Kwiecień plecień  bo przeplata trochę zimy trochę lata…”

1.Wyjaśnienie dziecku  znaczenia powiedzenia

2.Omówienie zjawisk atmosferycznych występujących w kwietniu (słońce, śnieg, deszcz, grad, burza)

3.Określenie przez dziecko dzisiejszej pogody

4.Wykonanie pracy plastycznej ,,Zegar-Pogody”

Do pracy potrzebne będą :

-wycinanki

-klej

-nożyczki

-kolorowe kartki lub papierowy talerz który możemy wykorzystać jako baza pracy poprzez tą pracę dziecko uczy się oprawnie posługiwać nożyczkami i klejem a także stara się wycinać samodzielnie rozwijając tym samym zdolności manualne

„Czy ten kwiecień ma źle w głowie?”
 
Proszę pana niech pan powie,
czy ten kwiecień ma źle w głowie?
Raz jest zdrowy, raz z katarem
i tak chodzi lat już porę.
 
Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.
 
Proszę pani od pogody,
czy ten kwiecień nie chce zgody?
Sypie śniegiem, słońcem praży,
deszcz i burza też się zdarzy.
 
Kwiecień ciepły, kwiecień zimny
czy wy o tym dzieciaki wiecie,
raz w kożuchu raz w sandałach jest
taki kwiecień plecień.
 
Zadanie na dzisiaj i cały następny tydzień!
Wyjrzyjcie przez okno i zobaczcie jaka jest pogoda.
Czy świeci słonko, czy wieje wiatr, czy pada deszczyk?
Teraz musicie na karteczce narysować, jaka jest pogoda. I tak przez 5 dni!
Obserwujemy pogodę, i tak powstanie nasz kalendarz pogody.
A miesiąc kwiecień przeplata, trochę zimy, trochę lata!
załącznik poziomki kalendarz
 
A to bajka o kotku Filemonie pt” Kwiecień plecień” https://youtu.be/tOGcgGJN7HI

  • -

Teatralne inspiracje – „Dzień Teatru”

Teatralne inspiracje zabawy z dzieckiem

A może teatr w domu? W linku ćwiczenia buzi i języka, inspiracja stworzenia w kilka minut pacynki ze skarpety i propozycja wyczarowania w warunkach domowych teatru

https://www.youtube.com/watch?v=Xq9N9KHoFBQ

https://www.youtube.com/watch?v=uoa4xhzCuyA

https://dziecisawazne.pl/pomyslow-zabawe-teatr-bok/

A może tetr cieni stworzony z rąk i lampki? Bardzo ekonomiczna wersja teatru o dużym ładunku ekspresji

https://polki.pl/rodzina/dziecko,zabawa-w-teatr-cieni-jak-pokazac-rozne-zwierzeta,10394631,artykul.html

A może teatr paluszkowy? Tu gotowe szablony do pokolorowania i wycięcia. Bardzo kreatywna zabawa

https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2016/07/Paluszkowe-zabawy-1.pdf

A może pantomima? Tutaj ciałem grają dzieci w sztuce „Miejska bajka o…”- można obejrzeć

https://www.youtube.com/watch?v=vcKdIrab2Ig

A może kalambury? To wprawka do odgrywania krótkich etiud teatralnych. W linku propozycja haseł, zapisanych obrazkowo do pokazywania, żeby pozostali odgadywali

http://www.holkapolka.pl/wp-content/uploads/2018/04/urodzinowe-kalambury.pdf

A jak to się robi w profesjonalnym teatrze?

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

A może obejrzeć spektakl? „Czerwony Kapturek” tutaj link

https://www.youtube.com/watch?v=3vFr_54oWMo&feature=emb_title

A może wirtualne Muzeum Lalkarstwa?

http://teatrlalkitecza.pl/wirtualne-muzeum-lalkarstwa-kolekcji-baltyckiej-biblioteki-cyfrowej

Wspaniałych wrażeń!


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 27.03.2020r

Warsztaty kulinarne mają wiele zalet – przede wszystkim wpływają na rozwój dziecka, które:

  • poznaje i rozróżnia owoce, warzywa i inne składniki potrzebne w kuchni;
  • rozwija swoją kreatywność – szczególnie dobrze widać to podczas przygotowywania deserów z owocami i/lub galaretką. Każda przekąska na pewno będzie nieco inna;
  • rozwija zdolności manualne – przelewa, przesypuje, miesza różne składniki ze sobą;
  • uczy się czerpania przyjemności z gotowania – zabiegani rodzice nie zawsze mają czas przekazać dzieciom, że wspólne spędzanie czasu w kuchni naprawdę może sprawiać mnóstwo frajdy;
  • uczy się planowania sobie pracy i współpracy z innymi;
  • doskonali matematykę – np. poprzez odliczanie liczby potrzebnych owoców

DESERY JOGURTOWE– idea tego typu deserów jest rewelacyjnie prosta. Wystarczy jogurt naturalny lub grecki i kilka innych składników, aby stworzyć naprawdę obłędny w smaku deser. Mając pod ręką podstawowe składniki możecie wspólnie wyczarować nawet tiramisu. Wadą jogurtowych deserów jest jednak konieczność oczekiwania – zwłaszcza, gdy wykorzystujesz galaretki.

Potrzebne będą: owoce (do wyboru), galaretka, ciasteczka (opcjonalnie musli), kubeczki na desery; opcjonalnie: czekolada, nutella, kakao, posypki do dekoracji.

Sposób wykonania: na dnie kubka/szklanki umieść pokruszone ciastka, herbatniki lub płatki śniadaniowe; przykryj je warstwą jogurtu (do którego można dodać nieco cukru pudru). Schłódź w lodówce. Przykryj owocami, stratą czekoladą/posypkami lub zalej tężejącą galaretką. Poczekaj, aż galaretka zastygnie.

Stemple z Ziemniaków-praca manualna rozwijająca wyobraźnię

Co jest potrzebne

Wykonanie ziemniaczanych stempli nie jest skomplikowane i nie wymaga bardzo dużej ilości rzeczy do ich przygotowania, jednak trzeba zebrać:
* ziemniaki,
* mały nożyk,
* ołówek,
* farby,
* pędzel albo małą gąbkę,
* blok techniczny.
Ziemniaków potrzeba tyle, ile chce się wykonać pieczątek.

  1. Ziemniaki umyć, żeby wygodnie się je trzymało i dotykało bez brudzenia palców. Przekroić każdego ziemniaka na pół. Jeżeli posiadanie ziemniaki są bardzo duże, wtedy można odciąć jedynie końcówki.
  2. Na płaskiej stronie ziemniaka narysować ołówkiem dowolny kształt. Może to być praktycznie wszystko, chociaż najlepiej, aby znak nie był przesadnie skomplikowany, ponieważ jego wycięcie może być problemem. Serce, koniczynka, znaki geometryczne, uśmiechnięta buzia są stosunkowo łatwe. W razie potrzeby można skorzystać z wzorów dostępnych w Internecie. Wzór wyciąć nożykiem w taki sposób, żeby stał się on wypukły w porównaniu do reszty ziemniaka, czyli odciąć miąższ wokół niego.
  3. Wycięty wzór pomalować wybranym kolorem farby przy pomocy pędzla albo gąbki. Warstwa farby może być nieco grubsza, ale nie przesadnie, ponieważ wtedy zamiast znaczka na kartce wyjdzie niekształtna plama.Po pomalowaniu stempla przycisnąć go lekko do kartki papieru – ewentualnie do innego przedmiotu, np. pudełka drewnianego, które chce się ozdobić – po czym odsunąć delikatnie. Na kartce pozostanie wycięty wcześniej wzór. W taki sposób można tworzyć kolorowe obrazy, jak również ozdabiać laurki albo skrzyneczki na biżuterię.

   
Ćwiczenia gimnastyczne
Zaczynamy! Pamiętacie? najważniejsza głowa!
5 razy kręcimy główka w prawo i w lewo.
5 razy w górę i w dół.
Teraz główka stoi w miejscu, tylko oczka ćwiczą: w prawo, w lewo, w górę w dół.
Teraz robimy małe skrzydełka i kręcimy 5 razy do przodu i 5 razy do tyłu.
Teraz prostujemy skrzydełka i robimy to samo, duże koła do przodu i duże kola do tylu.
Rączki na bioderka i kręcimy tułowiem .
Strzepujemy rączki.
A teraz idziemy na spacerek. W miejscu!
Uwaga! Nadlatuje mucha! idziemy szybciej(w miejscu).
Mucha atakuje! biegniemy! W miejscu!
A teraz kładziemy się na plecach.
Jedzie rowerek na spacerek, jaki z przodu ma numerek? Dzieci kręcą nóżkami jak na rowerku.
Chyba już wystarczy… dzieci muszą nauczyć rodziców naszej gimnastyki!
A teraz pora na zdrową przekąskę.
Poszukajcie razem z rodzicami zdrowych produktów do jedzenia (marchewka, pietruszka, cebula, jabłka, banany itp.), podzielcie je na dwie grupy: owoce, warzywa. Czego jest więcej?
Miłego piątku!!!
A to link do piosenki https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA


  • -

Inspiracje na spędzenie czasu w domu …

Kilka inspiracji dla dzieci, żeby ciekawiej spędziły czas w domu…

1.Czytanie na drugie śniadanie, czyli dobra literatura dla dzieci. Codziennie od poniedziałku do piątku o 9.30 Kraków Miasto Literatury UNESCO zaprasza do wspólnego spędzenia czasu przy bajce czytanej przez znane postaci krakowskiej kultury. Można spotkać się z autorem Pana Kuleczki, twórcą Bromby… https://www.youtube.com/playlist?list=PLq_blACKj_-zQbBxcGURJ98IC5y-ZC_hM

2. Ebook dla dzieci, gdzie jest bajka, doświadczenia i inne niespodzianki związane z koronawirusem

https://karolinapiotrowska.com/wp-content/uploads/2020/03/zostanwdomuebook.pdf?v=9b7d173b068d

3. Dobranocki ze szczecińskim Teatrem Gwitajcie https://www.youtube.com/watch?v=F1VdB_PVJJ4

4. Możemy wybrać się na wirtualny spacer, np. do miasta, w którym żył Smok Wawelski https://krakow.pl/spacer czy zwiedzić kopalnię soli w Wieliczce https://www.ai360.pl/panoramy/279

5. Bajka muzyczna „Król Bul” prezentowana przez Centrum Teatru Muzyki i Tańca z Kutna https://www.youtube.com/watch?v=a1Ox_pD7nXw&t=1467s ,
czy teatrzyk „Misiowe opowieści”
https://www.youtube.com/watch?v=PfG7rfKXKrk

To tylko kilka propozycji na kulturalne spędzenie kilku chwil. Trzymajcie się zdrowo!


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 26.03.2020r

Grasz w zielone?

Gram! 

Masz zielone?

Mam!

To pokaż!

Kochane dzieci, dobrze wiecie, że kolor zielony to ulubiony kolor zieleni. Dzisiaj przez cały dzień szukamy tego koloru! Może jakieś zabawki? może nakrętki? może skarpetki? Jestem ciekawa czy dużo zielonych rzeczy znajdziecie… A teraz posłuchajcie bajeczki o zielonej kredce.

Bajka o zielonej kredce-Agnieszka Galica

Pewnego dnia, bardzo wcześnie rano, kiedy wszyscy jeszcze spali, w małym pudełku spały także kolorowe kredki.

Spała kredka niebieska, której śniło się niebo, spała kredka pomarańczowa i śniły jej się pomarańcze, żółtej kredce przyśniła się żółta cytryna, a zielonej kredce nic się nie śniło, bo właśnie się obudziła. Przeciągnęła się, ziewnęła i cichutko wyszła z pudełka. Rozejrzała się zielona kredka dookoła i zobaczyła, że wszyscy jeszcze śpią.
– Zrobię im niespodziankę i narysuję coś ślicznego – mruknęła i szur-szur-szur, narysowała wielkiego, puszystego, zielonego kota.
– Pobudka! – zawołała zielona kredka. – Pobudka, zobaczcie, co wam narysowałam!
Zaspane kredki wstawały powoli, ziewały, przecierały oczy ze zdumienia i… nagle wszystkie zaczęły się śmiać:
– Co to za kot, zielony kot, kto to widział zielonego kota!
Zielona kredka jeszcze bardziej pozieleniała ze złości:
– Co wam się nie podoba? Czy kot nie jest piękny? Ma sterczące uszy, długi ogonek i puszyste futerko. – Tak, ale kot nie może być zielony – powiedziały kredki.
Zielona kredka była bardzo zasmucona.
– Tak się starałam, a wam się nie podoba.
– Nie martw się, ty możesz narysować piękną, zieloną trawę i zielone listki, i zielony las, i zielony ogórek, i…
Ale zielona kredka już nie słuchała, zabrała się szybko do roboty i narysowała – wiesz co? – narysowała zieloną żabkę.

Zadanie: Narysujcie zieloną kredką to samo co w w bajeczce.

Praca plastyczna ,,Wesołe Rybki”

do pracy potrzebne będą:
klej biurowy
kolorowe papilotki na muffinki
kolorowe kartki z bloku rysunkowego
Słomka plastikowa
biała farba
kreatywne oczy

Papilotki dają nam możliwość tworzenia dowolnej pracy plastycznej poniżej przedstawiam państwu propozycje wykonania Kolorowych Rybek

Prace plastyczne to świetna zabawa dla dzieci w tym trudnym czasie, rozwijają ich zdolności manualne, a także percepcję wzrokową.

Miłej Pracy!


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 25.03.2020r

Wiosną wszystko rośnie!
Wyjrzyj przez okienko i przyjrzyj się gałązkom. Czy widzisz male , zielone pączki? albo żółte kwiatki? A może zobaczysz jeszcze krokusy na trawie?
Ciekawa jestem co jest potrzebne do tego, żeby wszystko obudziło się do zycia?( woda, słonko).
A czy dzieci też rosną? A co jest potrzebne, żeby dzieci rosły…pamiętacie? kiedyś już rozmawialiśmy na ten temat!(jedzenie, picie, sen i całuski od rodziców!!!).
Zadanie na dzisiaj.
Załóż mini ogródek. Do doniczki z ziemią, piaskiem wsadżcie proszę cebulę, może czosnek, a może macie ziarenka rzeżuchy…
Obserwujcie, czy wypuszcza zielone kiełki.
A mamusia, lub tatuś niech zaznaczą na framudze drzwi ile macie wzrostu. Za kilka tygodni sprawdzicie czy też rośniecie!
Czego bardzo Wam życzę!
Zadanie plastyczne:
Na papierze pędzelkiem czarną farbą dzieci malują patyczki(różny kształt). Potem paluszkiem umoczonym w żółtej, lub zielonej farbie malują pączki listków, bądż kwiatki.
Proszę posłuchajcie tez piosenki „w naszym ogródeczku”  https://youtu.be/fdhmWn8bi7o
Co tam robią dzieci? i po co?

  • -

Zabawy logopedyczne

Szanowny Rodzicu! 

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego w naszym kraju i zarządzeniu dotyczącemu zdalnego nauczania Państwa dzieci,  zwracam się do Państwa o pomoc w opanowaniu umiejętności prawidłowej wymowy dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną.

Poniżej przedstawię kilka ćwiczeń logopedycznych, które możecie Państwo wykonywać z dzieckiem w domu. Prosiłabym o znalezienie chociaż 5 minut każdego dnia na ćwiczenia. Wybierzcie stałą porę, aby ćwiczenia były stałym rytuałem dnia. Niech będzie to forma zabawy, aby dziecko było zainteresowane. Proszę, bądźcie Państwo cierpliwi, gdy coś nie wychodzi, nie zniechęcajcie się, a razem będziemy cieszyć się z sukcesu Państwa dziecka.

załącznik: zabawy logopedyczne

Pozdrawiam Magdalena Tochman


  • -

Propozycje zabaw dla małych tancerzy.

Witamy Serdecznie 🙂

Wychodząc na przeciw sytuacji panującej w kraju proponujemy Państwu oraz naszym małym tancerzom utrzymanie ciągłości zajęć tanecznych i rytmicznych, które na co dzień prowadzone są w przedszkolach. W naszej zamknięte grupie publikować będziemy materiały, dzięki którym Państwa dzieci będą mogły spędzić miło i aktywnie czas w domu. Wystarczy włączyć filmik i bawić się razem z nami. Zapraszamy serdecznie.

W celu dodania do grupy proszę odpowiedzieć na pytania weryfikacyjne. Link do grupy (jeśli nie działa należy skopiować i  wkleić w przeglądarkę) https://www.facebook.com/groups/tance.wygibance/ 

pozdrawiam serdecznie

pani Ada


  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 24.03.2020r

Oto kilka pięknych wierszyków o wiośnie.
 
A czy Wy widzicie już wiosnę przez okno?
Jakie są jej oznaki?
Jaki kolor wiosna lubi najbardziej?
 
PROMYK SŁONKA
(Maria Lewandowska)
 
Skąd ta buzia uśmiechnięta i
radosne te oczęta?!
Bo to WIOSNA słonko niesie i
rozrzuca je po lesie!
Śliczna, mała biedroneczka biegnie już do ogródeczka.
Dywan kwiatów pod stopami, bo to WIOSNA jest kochani!
Niosę już konewkę z
wodą – kwiatki mienią się urodą.
Żabka boćka obejmuje – każdy w
sercu WIOSNĘ czuje!
 
WIOSNA
Julia Walkowiak
Już słoneczko mocniej świeci,
uśmiechnięte buzie dzieci,
już wiosenka przyszła do nas
taka pięknie ukwiecona.
Ptaszek ćwierka, żabka skacze,
teraz będzie już inaczej,
bo gdy wiosna jest wśród nas
śpiewa łąka, śpiewa las.
I nam wszystkim jest weselej
moi drodzy przyjaciele.
 
WIOSNA
Magdalena Frączek
 
Przyszła do nas wiosna,
Ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
Zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
Niechaj wiosna długo trwa !
 
Warianty pracy z tekstem literackim:
1. Rodzic czyta wierszyk kilkukrotnie, a następnie pomija ostatnie słowo w wersie, które dziecko
dopowiada
2. Rodzic czyta wiersz dzieląc wybrane wyrazy na sylaby, dziecko dopowiada brakujące sylaby
3. Rodzic i dziecko wymyślają melodię do wiesza i tworzą piosenkę
4. Rodzic i dziecko mówią wersy naprzemiennie
5. Rodzic i dziecko wymyślają alternatywne rymy
6. Rodzic czyta wiersz, a dziecko ilustruje go ruchem
7. Rodzic czyta wiersz, a dziecko ilustruje go dźwiękonaśladowczo, np. (rodzic mówi „deszcz”, a
dziecko „kap kap kap”; rodzic mówi kot, a dziecko „miau miau”)
8. Wspólne powtarzanie wiersza różnicując tempo i ton głosu
9. Wspólne rysowanie ilustracji do wiersza
10. Rodzic czyta wiersz kilkukrotnie, a dziecko reaguje w umówiony sposób na określone słowa, np.
przez podniesienie ręki, wstanie, podskok, machanie), dla zwiększenia trudności można stopniowo
włączać coraz więcej znaków
11. Rodzic czyta wiersz, a przy drugim czytaniu zamienia wybrane słowa na niepasujące, a dziecko
go poprawia
12. Wspólne przekształcanie wierszy lub wymyślanie nowych na bazie już poznanych
 
Cele:
-zapoznanie dzieci z poezją, forma literacką
-aktywne słuchanie wiersza
-obserwacja przyrody, zwrócenie uwagi na ogół i szczegół
załącznik:

  • -

Propozycje zabaw dla Poziomek – 23.03.2020r

Wiosna to czas powrotów ptaków z dalekich, ciepłych krajów, gdzie spędziły zimę. To opowiadanie o tym, co przytrafiło się bocianom.
„Bocianie gniazdo”
Wiosna to czas ptasich powrotów. Wiele ptaków zimą odlatuje do ciepłych krajów, by wiosną powrócić do swoich gniazd. Taki zamiar miała para bocianów. Wiele dni byli w podróży. Cel ich wędrówki był już bardzo bliski.
– Rozpoznaję ten lasek. Już jesteśmy blisko. Zaraz zanim będzie nasza stodoła – poinformował pan bocian.
– To dobrze, jestem już bardzo zmęczona – narzekała pani bocianowa.
– Już wkrótce usiądziemy na własnym gnieździe – pocieszał pan bocian.
– Mam nadzieję, że nikt go nam nie zajął – zastanawiała się pani bocianowa.
Ptaki minęły lasek. Zataczając w powietrzu koła rozglądały się za swoim gniazdem. Powinno ono stać na dachu starej stodoły. Niestety, nigdzie nie mogli go dostrzec.
– Nie wiem co się stało, ale nie widzę naszego gniazda – poinformował pan bocian.
– Może pomyliliśmy miejsce, może jest tu jeszcze inny lasek – zastanawiała się pani bocianowa.
– To niemożliwe, tyle razy latałem nad tym miejscem. Znam tutaj każde drzewo. Przy tamtym starym dębie powinna stać stodoła, a na niej powinno być nasze gniazdo – przekonywał pan bocian.
– Polećmy tam i sprawdźmy to dokładnie – zaproponowała pani bocianowa.
Ptaki wylądowały na starym dębie. Dopiero teraz zauważyły, że stodoła z ich gniazdem została zburzona. Na dole były ruiny, wśród nich widać było rozwalone bocianie gniazdo.
– To straszne, jak to się mogło stać? – zastanawiał się pan bocian.
– Co my teraz zrobimy, gdzie zamieszkamy? – martwiła się pani bocianowa.
Nieoczekiwanie do rozmowy dołączył mały wróbelek, który siedział na gałęzi obok, w swoim małym gniazdku.
– Jesienią po waszym odlocie nawiedziła nas bardzo silna wichura. To ona rozwaliła stodołę i wasze gniazdo.
– Nie mam już naszego gniazda. Chyba będziemy musieli wrócić z powrotem do ciepłych krajów – smutnym głosem stwierdził pan bocian.
– To niemożliwe. Podróż tutaj była bardzo męcząca, nie dam rady raz jeszcze pokonać taka długiej drogi – użalała się pani bocianowa.
– Możecie zamieszkać na tym dębie – zachęcał mały wróbel, dodając – ja również kiedyś miałem gniazdo pod dachem stodoły. Po jej zniszczeniu uwiłem sobie gniazdko tutaj. To bardzo solidne i mocne drzewo. Nawet silna wichura nic mu nie zrobiła.
– To jest dobry pomysł, ale nasz gniazdo jest dużo większe od twojego. Nie wiem czy to drzewo wytrzyma taki ciężar – zastanawiał się pan bocian.
– To jest dąb, bardzo mocne drzewo, a tuż nad waszymi głowami jest gruby konar, doskonałe miejsce na gniazdo – zachęcą wróbelek.
– Nasze gniazdo jest nie tylko ciężkie, ale także bardzo długo się go buduje. Czy zdążymy je zbudować nim zniosę jajka? – zastanawiał się pani bocianowa.
– Ja chętnie pomogę – zaoferował się wróbelek, dodając – jestem mały, ale bardzo szybko latam. Zresztą na tym drzewie mieszka wiele innych ptaków. Myślę, że one również chętnie pomogą.
Tak też się stało. Wszyscy mieszkańcy dębu pomagali bocianom w budowaniu nowego gniazda. Już po kilku dniach było ono gotowe. W samą porę, bo pani bocianowa właśnie zniosła w nim jajka. Wszyscy mieszkańcy dębu bardzo się zaprzyjaźnili. Wieczorami słychać tam było ptasie śpiewy, a rano bociani klekot. Wszyscy tworzyli jedną, wielką, ptasią rodzinę.
 
Proszę, aby dzieci odpowiedziały na pytania dotyczące tekstu( staramy się, aby to były odpowiedzi całymi zdaniami)
-na czym stało pierwsze gniazdo bocianów?
-Co się stało ze stodoła?
-Kto udzielał rad bocianom?
-Na jakim drzewie powstało nowe gniazdo?
 
Ciekawa jestem, czy dzieci widziały kiedyś bociana i jego gniazdo?! Jest naprawdę wielkie! Możecie to zobaczyć oglądając film: Przygód kilka wróbla ćwirka odc.1
 
Proszę, może dzieci spróbują zbudować ze słomek do picia takie gniazdo! Miłej zabawy!