• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 24.03.2020r

W kosmicznej przestrzeni

Cele:

  • rozwijanie logicznie myślenia,
  • kształtowanie umiejętności budowania zdań;
  • rozwijanie wyobraźni, fantazji;
  • mobilizacja pamięci;
  • pobudzanie i rozwijanie myślenia dywergencyjnego;
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności;
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie kompetencji czytelniczych;
  • wdrażanie do uważnego słuchania krótkich opowiadań czytanych przez nauczyciela online;
  1. „W kosmicznej przestrzeni” – wspólne tworzenie opowiadania, rysowanie i kolorowanie. Rodzic zachęca dziecko do wspólnego wymyślenia opowiadania o kosmicznych przygodach Ufoludka.
    Rozpoczyna zdaniem: W międzygalaktycznej przestrzeni kosmicznej nasz przyjaciel – Ufoludek…
    Dziecko wymyślaj i dopowiada ciekawe historie, które mogły przydarzyć się w kosmosie. Rodzic nagrywa lub spisuje pomysły. Następnie odtwarza lub odczytuje dziecku opowiadanie. Na zakończenie dziecko wykonuje ilustracje do opowiadania.
  2. Utrwalenie słów i melodii piosenki „Kosmos”
    https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0&fbclid=IwAR1i7ul2sWzJ-ZccPDDkGfDDJPf7K_kUj5hC1zxF28BSYAfOkzzNdY0wc1A
  3. Zabawy ruchowe „Tuptaj, maluszku” – https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg&fbclid=IwAR2SNE_syw1crkPwJVJP5GHR-NSMaPeGQUa47uRbju3P8EpBdaXELWaStXI
  4. „Kącik czytelniczy” – o 12.00 zapraszam na kolejne spotkanie z książeczką – do zobaczenia online 😊

  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 23.03.2020r

Kosmos – propozycje zabaw i sytuacji edukacyjnych

Cele:

– doskonalenie umiejętności wokalnych;

– poszerzanie słownictwa o nowe pojęcia związane z kosmosem;

– zapoznanie z nazwami planet w Układzie Słonecznym

– ćwiczenie pamięci;

– doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej;

– stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej;

– rozwijanie kompetencji matematycznych;

– doskonalenie logicznego myślenia;

– kształtowanie umiejętności skupienia uwagi;
– rozwijanie wyobraźni;

– doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych i  technicznych przedszkolaków;

  1. Zabawa muzyczna: „Kosmos”- nauka słów i melodii piosenki

Kosmos (sł. Natalia Łasocha, muz. Piotr Opatowicz)

Ref. Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,

ale osiem planet bardzo dobrze znamy.

One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.

A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.

Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.

Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.

Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.

Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.

Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.

Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.

Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.

Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

Ref. Kosmos…

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0&fbclid=IwAR1i7ul2sWzJ-ZccPDDkGfDDJPf7K_kUj5hC1zxF28BSYAfOkzzNdY0wc1A

  1. Zabawa grafomotoryczna „Rakieta” (karta pracy) –  dzieci mają za zadanie uzupełnić rakietę rysując po śladzie. Następnie proszę o pokolorowanie ilustracji. Należy zwrócić uwagę na tło – zadać dziecku pytanie: na jakim niebie widoczne są gwiazdy?
  2. Zabawa ruchowa „Start rakiety” – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym ręce na  boki, rodzic odlicza start rakiety. Na odliczanie: 3, 2, 1, – dzieci szykują się do startu powoli unosząc ręce do góry i na START prostują ręce i trzymają je przez krótka chwilkę wyprostowane i opuszczają je i odpoczywają. Zabawę można powtarzać kilka razy. Za drugim, trzecim razem dziecko może liczyć razem z rodzicem 3, 2, 1, 0, START!
    Lub dla chętnych 10, 9, 8, 7, …….
  3. Zabawa dydaktyczna „W kosmosie” (karta pracy) – zadaniem dzieci będzie dotrzeć rakietą na księżyc omijając meteoryty. Można wytłumaczyć dzieciom co to takiego meteoryt i dlaczego należy go omijać lub zapytać dziecko – jak sądzisz, dlaczego rakieta musi ominąć meteoryt?
    Meteoryty to skalne okruchy, niektórym udało się przedostać przez warstwy atmosfery Ziemi i dotrzeć do jej powierzchni, dlatego często są nazywane spadającymi gwiazdami.
  4. Zabawa plastyczno-techniczna „Rakieta” – z dostępnych materiałów (rolka po papierze toaletowym, ręczniku/ butelka plastikowa/ karton po soku, mleku) proszę wykonać rakietę. Wiem, że prace będą niepowtarzalne i wyjątkowe. Proszę o przesłanie zdjęć wykonanych prac na Jabłuszkowej grupie. Miłej zabawy!

Załączniki:

w kosmosie - meteoryty karta pracy Œcie¿ka 13 rakieta - karta pracy

Polecane linki związane z tematem:


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek 20.03.2020r

  1. Zabawa muzyczno-ruchowa „Wiosna”. Improwizacja ruchowa do utworu „Cztery pory roku – wiosna” Vivaldiego. Rodzic może pomóc i pokierować improwizacją w formie opowieści ruchowej, np. dzieci śpią, budzą się, wąchają kwiaty, idą na spacer do lasu, słuchają śpiewu ptaków, zrywają kwiaty, itp.
  2. Zestaw ćwiczeń ruchowych.
    – „Bociany” – dzieci naśladują bociany. Chodzą unosząc kolana wysoko – ręce mają wyprostowane – i klaszczą w dłonie, mówiąc: kle, kle, kle. Na sygnał STOP – dzieci/ bociany – stoją nieruchomo na jednej nodze.
    – „W poszukiwaniu wiosny” – dzieci swobodnie biegają po dywanie, na sygnał rodzica., np. ptaszki, pszczoła, mucha, poruszają się i wydają dźwięk jak owad, którego nazwę usłyszą.
    – „Skaczące koniki polne”. Dzieci naśladują skaczące koniki, wykonując duże skoki obunóż do wyznaczonego miejsca.
  3. Zabawa plastyczno-techniczna „Żabka” – wykonanie pracy z różnej wielkości kółek  (z pomocą rodzica)
    przykład pracy – zdj żabka
  4. Zabawa muzyczna „Od przedszkola do Opola” – prezentacja piosenki „Maszeruje wiosna” z wykorzystaniem kwiatka na patyczku (krótki film – zwrotka plus refren, można przesłać w wiadomości na Jabłuszkowej grupie)

Cele ogólne:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;
  • rozwijanie zmysłu równowagi;
  • rozwijanie motoryki małej i dużej;
  • rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem;
  • doskonalenie koordynacji ruchowej i orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy i umiejętności posługiwania się różnorodnymi technikami plastycznymi
  • umuzykalnianie dzieci;
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej między dziećmi i rodzicami podczas wspólnej zabawy i wspólnie wykonywanych zadań.

załączniki

zabka-z-kolek-origami

Antonio Vivaldi - Wiosna

Eksperyment

W tym trudnym dla nas wszystkich czasie bardzo proszę o przypominanie dzieciom o zachowaniu ostrożności oraz przede wszystkim dokładnym myciu rąk.
Aby przybliżyć dzieciom dlaczego tak ważne jest mycie rąk mydłem proszę o wykonanie eksperymentu.
– do miski z wodą wsypujemy pieprz( tłumaczymy dzieciom że pieprz to bakterie na naszych rękach)
– nakładamy na paluszek mydło i dotykamy wody z pieprzem
– ziarenka pieprzu uciekają od nas( tłumaczymy dzieciom, że tak zachowują się bakterie na naszych rączkach podczas mycia ich mydełkiem)
Powodzenia


  • -

Propozycje zabaw dla Jabłuszek – 19.03.2020r

Propozycje zabaw dla Jabłuszek:

  1. Pierwsze oznaki wiosny – obserwacja przyrody, wykonanie pracy plastycznej pt. „Wiosna” dowolną techniką.
  2. Zabawa lingwistyczna „Wiosna” – dzieci podają skojarzenia, kończąc zdanie „Wiosna jest …”, „Wiosną …”.
  3. Zabawa plastyczno-techniczna „Kwiaty na powitanie Wiosny” – wspólne z rodzicem przygotowanie kwiatu na patyczku.
  4. Zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki „Maszeruje wiosna”  – https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
  5. Zabawa dydaktyczna „Pierwsze oznaki wiosny” – karta pracy, dzieci wspólnie z  rodzicem nazywają oznaki wiosny przedstawione na ilustracji, a  następnie wykonują zadanie zgodnie z poleceniem.
  6. Kącik czytelniczy – opowiadanie „Kolory tęczy” A. Borowieckiej.
  7. Praca plastyczna przy piosence „Tęcza” – dzieci wykonują wg własnego pomysłu pracę plastyczną z motywem przewodnim tęczy.

Cele ogólne:

  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody;
  • stymulowanie mowy;
  • rozwijanie słownika czynnego;
  • rozwijanie motoryki małej;
  • stwarzanie okazji do wykonywania pracy przestrzennej zgodnie z instrukcją;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych;
  • umuzykalnianie dzieci;
  • utrwalenie nazw kolorów tęczy;
  • poszerzanie słownika o nowe pojęcia;
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych

załączniki:

kolory tęczy - opowiadanie pierwsze-oznaki-wiosny - karta pracy Œpiosenka Tęcza

  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

Gimnastyka smyka – Jabłuszka

Ćwiczenia gimnastyczne umożliwiają przedszkolakom wszechstronny rozwój motoryczny. Są bardziej złożone niż ćwiczenia poranne. Dnia 06.03.2020r Jabłuszka w ramach ćwiczeń gimnastycznych miały do pokonania specjalnie przygotowany tor.

M. Sz


  • -

Jabłuszka zajęcia w terenie

Pogoda płata nam figle. Dlatego korzystając z dnia bez deszczu ruszyliśmy na zajęcia w terenie. Tematem naszych zajęć była Lupa. Jabłuszka obserwowały przyrodę przez lupę. Poznały jej budowę oraz poprzez własne zaangażowanie mogły obserwować różnice pomiędzy obserwacją oczami, a obserwacją przez lupę. Różnice zauważyły wszystkie bystre Jabłuszka.

M. Sz


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Jabłuszka

Tydzień I: Odkrywamy tajemnice ziemi

  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

Tydzień II: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Tydzień III: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Tydzień IV: Mali ekolodzy

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów według podanego kryterium

  • -

Dzień Dinozaura w grupie IV

26 lutego obchodzony jest Dzień Dinozaura. Jabłuszka postanowiły wykorzystać tę okazję i przypomnieć sobie o prehistorycznych stworach, które niegdyś zamieszkiwały naszą planetę.
Ten wyjątkowy dzień rozpoczęliśmy od wizyty taty Piotrusia w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom i wysłuchaliśmy opowiadania o małym dinozaurze Franku.

Dzieci przyniosły do przedszkola swoje figurki dinozaurów i książki związane z tymi zwierzętami, co pozwoliło na stworzenie ciekawego kącika w sali. Niektóre dzieci miały nawet na sobie ubranie z motywem dinozaurów.

W tym szczególnym dniu kolorowaliśmy obrazki przedstawiające dinozaury oraz robiliśmy wiele innych fajnych rzeczy. Największą radość u dzieci wzbudziło tworzenie krainy dinozaurów.

Dużo przyjemności sprawiła również dzieciom zabawa plastyczno-techniczna „Mój mały dinozaur”. Mając do dyspozycji spinacze i własnoręcznie pokolorowane sylwety dinozaurów powstały piękne prace, które dzieci z radością zabrały do sowich domów.