• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 09.04.2020r

TEMAT KOMPLEKSOWY: ACH TA POGODA, TEMAT DNIA: CIEKAWE ZJAWISKA POGODOWE

Zabawa ruchowa Piórko tańczące na wietrze

Przygotowujemy folię bądź zwykły koc. Na środku kładziemy piórko (jak nie mamy to balony bądź piłeczki). Musimy ustawić się wokół materiału, dlatego najlepiej zaangażować całą rodzinę. Łapiemy za brzegi odpowiednio poruszamy materiał, który wytworzy wiatr i powoli będzie podnosił piórko. Zadanie wymaga koordynacji i współpracy, aby kontrolować intensywność poruszania materiałem. Na początku piórko będzie jedynie podskakiwać na materiale, aby później wytworzyć tornado.

Wysłuchanie wiersza „Wiosenny wietrzyk”

Dzieci siadają w wygodnej pozycji, zamykają oczy i wsłuchują się w treść wiersza czytanego przez rodzica.

Wiosenny wietrzyk”

Mały wietrzyk wiosenny

ledwie w drzewach zaszumi,

ledwie w krzakach zamruczy,

jeszcze gwizdać nie umie,

jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.

Znalazł listki- zapiał na listkach.

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.

Czasem nuci , gdy zagra mu deszczyk.

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie.

Albo szepcze tak że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka!

A on jest.

Tylko słucha słowika.

Joanna Kulmowa

Źródło: J. Kulmowa „Wiosenny wietrzyk”[w] „Kolorowy świat.

Wiersze i proza dla dzieci, wybór C. Żmihorskiej, Nasza Księgarnia, Warszawa 1968, s.18.

Rozmowa na temat treści utworu-pytania do wiersza:

  • O czym jest wiersz?
  • Czym jest wiatr?
  • Jakie szumiące wyrazy zapamiętaliśmy?

Przekazujemy dzieciom informacje dotyczące wiatru:

Wiatr jest jednym ze zjawisk pogody. Tworzy się, gdy powietrze nagrzeje się w sposób nierównomierny. Różnice temperatur powietrza ciepłego i zimnego powodują ruch, czyli powstanie wiatru. Może być delikatny albo gwałtowny. Od siły wiatru zależy jego nazwa. Znad morza wieje lekki wiatr, znany bryzą. Morze jest wtedy spokojne a, trawy na wydmach lekko się poruszają. Wicher to odmiana bardzo silnego wiatru mogącego zrywać dachy i łamać drzewa. Jego najsilniejszym przykładem jest huragan występujący tylko nad oceanem, gdzie temperatura wody jest bardzo wysoka. W polskich górach za to czasem wieje halny, czyli ciepły, suchy, porywisty wiatr skierowany ku dolinom.

Tornado w szklance wody – zabawa badawcza

Do tego zadania będzie nam potrzebne:

  • Cztery wysokie szklanki
  • Łyżeczki
  • Sól
  • Woda gazowana

Do wysokiej szklanki wlewamy wodę gazowaną, zapełniając ⅔jej objętości (do narysowanej kreski). Energicznie mieszamy, wsypując trochę soli. Powstaną pęcherzyki, które uformują tornado. Po wykonaniu doświadczenia dzieci opisują, co zaobserwowały, a rodzic wyjaśnia w uproszczony sposób, w jaki sposób działa zjawisko w naturalnym środowisku: tornado powstaje z chmury burzowej, ciepłe powietrze wznosi się z bardzo dużą prędkością, w dół schodzi chłodne i tworzy się wirujący lej.

Wiersz pt: „Wielkanocny stół” E. Skarżyńska

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.

Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

Na podstawie wiersza proszę porozmawiać z dzieckiem na temat, co powinno znaleźć się na wielkanocnym stole? Jajko jest symbolem nowego życia , sól chroni jedzenie przed zepsuciem, zajączek zwiastuje nadejście wiosny, baranek jest symbolem zwycięstwa, palma wielkanocna jest symbolem zmartwychwstania i zwycięstwa.

Pisanka wielkanocna

Aby zabarwić jajko na dowolny kolor możemy użyć do tego składników, które używamy w kuchni: łupiny cebuli czerwonej, marchewki, natki pietruszki, kurkumy, szafranu lub soku z buraka, który zabarwi jajko na kolor różowy.

Świąteczne inspiracje. Proponuję, aby wspólnie z dzieckiem wykonać dowolną pracę o tematyce świątecznej. Mogą to być np. króliczki wielkanocne z rolek papieru, baranki, pisanki, kartki świąteczne, ciasta wielkanocne. Prace proszę przesłać na adres borowki6@wp.pl do dnia 15 kwietnia.

Życzymy przyjemnej zabawy 🙂


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Słówka  dla wszystkich

Zbliżają się Święta Wielkanocne zapraszam więc do nauki angielskich słówek związanych z Wielkanocą.

Obejrzyjcie filmik i słuchajcie słówek potem je powtarzajcie. Możecie  wydrukować lub narysować obrazki i pobawić się w zgadywanie nazw obrazków (losujesz obrazek i mówisz jego nazwę lub zagrać w grę memory)

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-easter.pdf

Dla młodszych dzieci

Posłuchajcie piosenki o Wielkanocnym Króliczku. Naśladujcie czynności z piosenki i dobrze się bawcie.

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Dla starszych dzieci

Posłuchaj piosenki „Ten Easter Eggs”. Możecie wyciąć 10 jajek z papieru , pokolorować  je i odegrać historyjkę z  piosenki. Miłej zabawy życzę

https://www.youtube.com/watch?v=FjgRqkpmRss

życzę dobrej zabawy

Sylwia Rojek


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 08.04.2020r

TEMAT KOMPLEKSOWY: ACH TA POGODA, TEMAT DNIA: POGODA MOŻE NAS ZASKAKIWAĆ

  1. Gimnastyka poranna

Zabawa matematyczno- ruchowa   „Kropki biedronki”

Biedronka siedem kropek miała:

  • pierwszą od chmurki dostała (wykonujemy podskoki na prawej nodze)
  • a, drugą od słonka złotego (podskakujemy obunóż w przód 2x)
  • trzecią od wiatru dużego (podskakujemy obunóż w tył 3x)
  • czwartą od deszczu kropelki, ( tupiemy prawą nogą 4x)
  • piątą od ziemi karmicielki, ( tupiemy prawą nogą 5x)
  • szóstą od dziadka co przechodził drogą,( wykonujemy przysiady 6x)
  • siódmą…już nie wiem od kogo.
  • Wszystkie siedem nosiła w komplecie Żeby szczęście dawały dzieciom !

 (wykonujemy skłony 7x)

  1. Prognoza pogody zabawa dydaktyczna

Rodzice zapraszają dzieci do wspólnego obejrzenia pogody dla Polski- rozmawiamy z dziećmi i zadajemy pytania:

  • Gdzie można zobaczyć prognozę pogody?
  • Kto ją prezentuje?
  • Kto ja przygotowuje?
  • Dla kogo jest przygotowana?
  • Czy pogoda zawsze się sprawdza?

 Następnie w uproszczony sposób tłumaczymy, czym zajmuje się meteorolog, a czym -synoptyk.

Meteorolog- zajmuje się praca badawczą, analizą warunków zjawisk atmosferycznych.

Synoptyk- zajmuje się opracowaniem prognoz pogodowych.

  1. Proponujemy wspólną zabawę w tworzeniu własnej prognozy pogody na nadchodzące Święta Wielkanocne
  • Do tego zadania będą nam potrzebne: nagranie prognozy pogody,

 uproszczona mapa, flamastry.

  • Pokazujemy dzieciom uproszczona mapę miejscowości, w której mieszka.

 Na podstawie obserwacji pogody, z ostatnich dni opracowujemy prognozę na nadchodzące Święta Wielkanocne.

  • Możemy sprawdzić pogodę długoterminową. Wspólnie rysujemy piktogramy (słońce, zachmurzenie, deszcz burza) i oznaczamy temperaturę. Wybieramy jedną osobę, która wystąpi w roli prezentera, który ma za zadanie przedstawić prognozę dla okolicy.
  1. Jaka jutro będzie pogoda? -sprawdzamy działania wiatru-zadanie konstrukcyjne

 Proponujemy wspólnie wykonać Wiatrowskaz

Do tego zadania potrzebne nam będą: skuwka od flamastra, drut do robienia na drutach, dwie kartki z bloku technicznego, nożyczki, klej, ołówek.

Najpierw przygotowujemy sylwety strzałki bądź koguta dla dzieci, aby mogły odrysować wybrane sylwety z szablonu podwójnie.  Następnie wycinają i sklejają sylwety, wklejając skuwkę otworem w dół, teraz możemy w niej umieścić drut, a wiatrowskaz będzie mógł się obracać.

 Sylabowe krople – gra dydaktyczna 

Do zabawy będą potrzebne :

kartka z bloku, nożyczki, kredka lub flamaster , kostka do gry

Proponuję razem  z dzieckiem  wykonanie prostej   zabawy, której celem będzie  utrwalenie  zapisu graficznego liter w łatwy i przyjemny sposób. Malujemy na kartce krople deszczu (24 krople ) , następnie  wycinamy nożyczkami.  Rodzic  pisakiem  na   kropli pisze sylaby otwarte  (sylaba otwarta to taka ,która kończy się samogłoską). Na kroplach należy  napisać sylaby (te , które są napisane poniżej ). Na każdej kropli rysujemy kropki od jeden do sześć np:  na kropli z napisem PA jedna kropka, PO dwie kropki itd. . Po wykonaniu wszystkich kropel zapraszam do zabawy. Rzucamy  kostką do gry, liczymy ile kropek jest na  kostce i szukamy sylaby z taką samą  ilością kropek na sylabie. Odczytujemy  sylaby.  Przyjemnej zabawy 🙂

  • PA PO, PU, PE,PI, PY
  • MA, MO, MU, ME, MI ,MY
  • TA,TO, TU,TE,TI,TY
  • LA,LO,LU,LE,LI, LY

 

 

 

Proponuję naukę   piosenki o zmieniającej  się pogodzie „I taka jest pogoda”

https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

Na niebie wysoko świeci wielkie słońce wiszą białe chmurki na błękitnej łące

            Ref : I taka jest pogoda,3X i taka jej uroda 3X

Codziennie nam się, zmienia, codziennie zmienia  się,

 a my nie narzekamy lubimy każdy dzień

Czasem z ciemnej chmury pada z góry deszcz,

czasem płatki śniegu , kiedy zimno jest

            Ref: I taka jest pogoda…


  • -

Propozycje zabaw dla Borówek – 07.04.2020r

KRĄG TEMATYCZNY: Ach, ta pogoda. TEMAT DNIA: Jaka może być pogoda?

  1. Mżawka czy ulewa?  – zabawa orientacyjno porządkowa

Do tej  zabawy będą nam potrzebne dwa kartoniki z ilustracjami (mogą być rysunki)  jeden z trzema, a drugi z pięcioma kroplami.

Dzieci zajmują pozycję w siadzie płaskim, podpierając się prostymi rękami z tyłu. Następnie lekko uginają nogi w kolanach i przyciągają do siebie. Zadaniem dzieci jest dostosowanie ruchów do odczytanej informacji graficznej. Jeżeli rodzic pokazuje symbol mżawki- trzy kropelki, dzieci delikatnie, na przemian stukają palcami stóp o podłogę. Natomiast gdy zauważą ulewę -pięć kropel, uderzają miarowo obiema złączonymi stopami. Dzieci muszą utrzymać koncentrację, gdyż  rodzic prosi tylko w formie obrazkowej.

  1. Pogoda w czterech porach roku -transformacja relaksacyjnej opowieści

Dzieci zajmują wygodną pozycję, zamykają  oczy , rodzice spokojnym, miarowym głosem czytają tekst:

    Idziesz powoli, rozglądasz się. Wiosna zagościła już na dobre. Motyl frunie między

    kolorowymi kwiatami, a trawa zazielenia się na łące. Między drzewami  rozbłyskują promienie słońca. Delikatnie muskają skórę. Bezchmurne niebo zachwyca swoim kolorem, a delikatny wietrzyk lekko porusza włosami. Oddychasz równo, spokojnie, słuchasz śpiewu ptaków.  W oddali słyszysz, jak spływa strumień.

     Delikatnie prześlizguje się między kamieniami. Woda pluszcze. Siadasz pod drzewem. Na niebie pojawił się obłoczek. Patrzysz jak płynie. Powoli zaczyna padać deszcz …kap, kap, kap. Delikatne krople spadają na trawę, kwiaty. Wystawiasz rękę …deszcz spływa po Twojej dłoni. Słyszysz delikatny szum wiatru. Wychodzi słońce. Motyle wracają nad łąkę. Wstajesz i idziesz do domu. Czujesz się wypoczęty.

     Po wysłuchania tekstu dzieci wskazują opisaną porę roku i charakterystyczne dla niej zjawiska. Spośród piktogramów zjawisk pogodowych w różnych porach roku dziecko wybiera te, o których słyszało w opowiadaniu (słońce, deszcz, wiatr, chmura).    

  1. Prosimy zachęcić dzieci do stworzenia własnego opowiadania dotyczącego pogody. Można wybrać inną porę roku i wykorzystać piktogramy zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla określonej  pory roku, można stosować określania pór dnia, dni tygodnia.

  • -

Dzieci w sieci – inspirujące miejsca dla najmłodszych

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

 

 

  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 06.04.2020r

KRĄG TEMATYCZNY: Ach, ta pogoda, TEMAT DNIA: Obserwujemy pogodę

  1. Wysłuchanie wiersza Ulewa”

Ptak się kuli pośród liści,

mokną drzewa, mokną krzewy,

a ja biegnę przez kałużę

a ja biegnę wśród ulewy…

Drży na deszczu pączek róży,

mokną grusze i jabłonie,

a ja biegnę przez kałuże,

krople deszczu łapię w dłonie …

Kiście bzu zwiesili głowy,

mokra ziemia pachnie deszczem,

a ja krzyczę prosto w chmury:

Padaj, deszczu! Padaj jeszcze !

Małgorzata Strzałkowska

Źródło” M. Strzałkowska “Zielony, żółty,rudy,brązowy,

Media Rodzina, Poznań 2003, s. 9.

Rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów – pytania do wiersza:

Jaka pogoda została przedstawiona w wierszu?

-Jaki tytuł dalibyśmy usłyszanym tekstowi?

-Jaki tytuł nadała wierszowi autorka ?

Co to jest ulewa?

-Jakie inne zjawiska pogodowe oprócz ulewy można zaobserwować wiosną za oknem?

Rodzic przekazuje dziecku kilka ciekawostek na temat kwietniowych opadów.

Ulewa to- rodzaj mocnego deszczu. Deszcz jest najczęstszym rodzajem opadów powstającym z chmur i wracającym na ziemię w postaci kropelek. Maleńkie krople parującej wody unoszą się, łączą ze sobą, tworzą chmury. Stają się cięższe i spada deszcz. Może być drobny zwany mżawką lub wielki, gęsty, ulewny, o którym czasem mówi się „oberwanie chmury”. Gdy temperatura spadnie poniżej zera, pojawia się mróz, z chmur lecą zamarznięte kropelki zamienianie w kryształki lodu, czyli śnieg. Mają one różne kształty: igiełek, gwiazdek albo śnieżek. Natomiast podczas ładnej pogody może padać grad. To krople deszczu które zamarzły w wielkiej, lodowej chmurze, mają różną wielkość. Zatem, opad atmosferyczny to woda, która spada z różnym natężeniem i pod różną postacią: deszczu, śniegu i gradu.

  1. A za oknem…Dyktando graficzne

Do tego zadania będą nam potrzebne:

  • Kartka A3 lub A4 wg uznania
  • Sznurek
  • Farby, lub kredki

-Przygotowujemy planszę do kodowania wg wzoru (nie kolorujemy kwadratów na samym początku zadania)

-Na początek dziecko odczytuje cyfry i litery w układzie poziomym i pionowym

-Rodzic pokazuje, w jaki sposób należy odszukać pola na planszy za pomocą sznurka

-Dziecko przykłada w pionie jeden kawałek sznurka do wybranej cyfry

-Drugi kawałek sznurka od litery w poziomie próbuje odczytać cyfry i litery w układzie poziomym i pionowym.

-Rodzic wyjaśnia że miejsce ich skrzyżowania wskaże szukane pole.

-Proszę kilkakrotnie przećwiczyć aby dziecko nabrało wprawy w identyfikowaniu odpowiedniego kwadratu.

Następnie dziecko zamalowuje odpowiednie pole zgodnie z poleceniem rodzica.np

3A granatowy, 4D niebieski, 2C granatowy, 6C granatowy, 2E niebieski, 4E niebieski,1C granatowy, 5B granatowy,6E niebieski według szablonu.

Po wypełnieniu niebieskim barwami odpowiednich pól dziecko wpatruje się jaki element związany z pogodą powstał.

Co to jest?  – zagadki słowne

Celem zabawy jest utrwalenie wiadomości o zjawiskach pogodowych

  • Co za białe piórka ,sypie zimą chmurka? (śnieg)
  • Rankiem srebrzy się na łące ,potem wysuszy ją słońce. (rosa)
  • Kiedy błyska, gdy ulewa, wicher wieje, łamie drzewa. Znak, że idzie duża, groźna, straszna … .(burza)
  • Gdy świeci słońce, stawiasz go w kącie. Kiedy deszcz rosi, nad głową go nosisz. (parasol)
  • Buduje mosty na rzekach, na inżyniera nie czeka a w nos szczypie, szalik włóż! Wiemy dobrze – to jest … .(mróz)
  • Podczas burzy przeraża całą okolicę. Gdy uderzy – huk słychać,
    widać na niebie błyskawicę.(piorun)
  • Podczas kapryśnej marcowej pogody kulki lodowe spadają na głowy. (grad)

Film edukacyjny o powstawaniu chmur

Zachęcam do obejrzenia filmu, z którego dzieci dowiedzą się jak powstają chmury. Poznają również nazwy chmur (stratusy, cumulusy i cirrusy) oraz jaką pogodę zwiastują poszczególne chmury.

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM

Deszczowa wiosna – praca plastyczna.

Dziecko zwilża kartkę pędzlem z wodą , tak aby cała kartka była wilgotna. Na mokrej powierzchni maluje proste wiosenne obrazki np. drzewa , kwiaty. Kolory mają się ze sobą zlewać i łączyć tworząc ciekawe wzory. Po wyschnięciu dziecko może domalować na obrazku wiosenne kwiatki.

Spacer małego badacza

Przebywając z dzieckiem na spacerze proszę z dzieckiem obserwować bieżące zjawiska atmosferyczne: słońce, które co pewien czas się chowa za chmurami, deszcz, wiatr. Proponuję , aby zrobić z dzieckiem deszczomierz na deszczówkę. Przeciąć plastikową butelkę ostrożnie na pół. Odwrócić górną część , która utworzy lejek i wsunąć ją do butelki. Każdorazowo po deszczu zaznaczyć poziom wody flamastrem na butelce. Po zebraniu deszczówki filtrujemy ją przez watkę i porównujemy wodę z kranu i deszczówkę. Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami.


  • -

Bajki Tup Tup Tup

Bajki Tup Tup Tup

Przygody Toli, Urwisa i Poli (TUP) z delikatnością i wyczuciem, jasnym i zrozumiałem dla dzieci językiem poruszają ważne i trudne tematy. Są to bajki dla dzieci. Są to także bajki dla dorosłych, rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy szukają pomysłu na to, jak o nieprostych tematach rozmawiać z dziećmi odpowiadać na pytania o poważne sprawy.

Bajki Fundacji CultureLab dostępne są na stronie www.tuptuptup.org.pl/bajki-edukacyjne/


  • -

Propozycje zabaw dla Boróweczek – 03.04.2020r

Temat: Odkrywamy tajemnice przyrody

Proszę o nazwanie jaj i przekazanie informacji do jakiego ptaka należy jajko. Prosimy, aby dziecko zwróciło uwagę na różnice i podobieństwa jajek. Który ptak znosi największe jaja ? Który ptak znosi najmniejsze jajka?

Zadajemy dziecku pytania :

  • Czy ze wszystkich jajek wykluje się pisklę? ( w tych , których jest zarodek)
  • Jakie warunki musi mieć jajko, żeby wykluło się pisklę (ciepło)
  • Czym żywi się zarodek w jajku ? ( w jajku są zapasy pokarmu – żółtko)
  • Do czego służy białko? (chroni zarodek przed wstrząsami)
  • Czy zarodek w jajku oddycha ?
  • Co się dzieje z jajkiem, gdy wyklują się z jajek? (Przykładowe odpowiedzi: rosną, uczą się latać, dorastają, zakładają swoje rodziny i gniazda, wysiadują pisklęta, opiekują się potomstwem)

Zabawa badawcza – Dziecko umieszcza jajko w szklance z wodą. Obserwujemy pęcherzyki powietrza na skorupce jajka. Tłumaczymy dziecku , że przez skorupkę do zarodka dostaje się powietrze.

Wykluwanie s pisklęcia

Zachęcam do obejrzenia filmu podczas , którego można zobaczyć wykluwanie się pisklęcia z jajka.

https://www.youtube.com/watch?v=whsdyV0O318

Ptasie gniazda – zabawa konstrukcyjna

Dzieci budują gniazda z papierowych torebek i samodzielnie zgromadzonych materiałów, które posiadają w domu. Dziecko przycina i wywija torebkę papierową do której następnie przykleja gałązki , patyczki , papierki, piórka ,szmatki.

Zabawa ruchowa – ”Slalom” – przeprawa przez rzekę

Do tego zadania potrzebne będą:

  • Plastikowe krążki
  • Poduszki
  • Koce

Rozkładamy po kolei wszystkie przedmioty, które będą służyły jako kamienie, po których dziecko przeskakuje by, dotrzeć do celu. Po każdym dotarciu zmieniamy ustawienia i przechodzimy na wyższy poziom.

Siła grochu i fasoli – podsumowanie obserwacji, wyciągnięcie wniosków.

Wspólnie z dzieckiem oglądamy efekty umieszczenia ziaren grochu i fasoli w gipsie.

Kiełkujące ziarna rozsadziły plastikowy kubeczek.

Rodzic opowiada:

Starożytni Grecy rozbijali skalne bloki w ten sam sposób. Wzdłuż planowanej linii pęknięcia, odłupania skały wiercili otwory, które wypełniali fasolą i wodą. Pęczniejące ziarna rozsadziły skały.


  • -

Zabawy z językiem angielskim

Zabawy z językiem angielskim dla dzieci

Dla wszystkich piosenka na rozgrzewkę. Posłuchaj piosenki. Razem naśladujcie czynności, powtarzajcie słowa i dobrze się bawcie https://supersimple.com/song/walking-walking/

Piosenka o emocjach. Posłuchajcie piosenki. Naśladujcie ruchem czynności z piosenki, powtarzajcie słowa. Jeśli możesz wydrukuj dla dziecka lub narysuj buźki z minami do pokolorowania, nazywaj je razem z dzieckiem https://supersimple.com/downloads/if-youre-happy-worksheet-color-bw.pdf

Zabawy dla starszych dzieci

Obejrzyj z dzieckiem krótki filmik z nazwami czynności. Możecie je razem powtarzać i naśladować. Posłuchajcie piosenkę i naśladujcie czynności, które już poznaliście. Możecie narysować karteczki z czynnościami, losować i zdawać zadanie oczywiście używając słówka, którego się nauczyliście. Miłej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=4c6FyuetSVo
https://www.youtube.com/watch?v=-ozG4PFFP5A

Życzę udanej zabawy Sylwia Rojek


  • -

Praktyczne porady dla Rodziców

Praktyczne porady jak organizować kształcenie dzieci w domu

Rodzicu, wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.

Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkola, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju.

Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z materiałami dostępnymi na stronach:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

https://czasdzieci.pl/szczecin/

https://miastodzieci.pl/dla-dzieci/ 

http://www.muzykotekaszkolna.pl/

https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-

Bajka dla dzieci o koronawirusie. „O złym Królu i dobrej Kwarantannie”.


Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem
O koronawirusie pakiet dydaktyczny