• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Treści programowe listopad – Malinki

Temat tygodnia:

  1. Kapie, kropi, mży…
  • zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią (deszcz, wiatr, mgła)
  • wzbogacenie biernego i czynnego słownika dzieci
  • kształcenie poczucia rytmu i umiejętności gry na instrumencie wykonanym przez siebie
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • rozwijanie spostrzegawczości orientacji w przestrzeni

 

  1. Dbamy o zdrowie
  • kształcenie pozytywnej motywacji do zajęć ruchowych poprzez rozbudzanie zainteresowań i zamiłowań w tej dziedzinie
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 5
  • rozróżnianie rożnych elementów muzycznych, tempo, dynamika
  • kształtowanie zamiłowania do czystości, nawyków higienicznych
  • kształtowanie umiejętności dokonywania prostych operacji umysłowych; klasyfikowania, uogólniania, odnajdywania związków przyczynowo – skutkowych

 

  1. Opiekujemy się zwierzętami
  • zapoznanie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka
  • zapoznanie dzieci z teatrem cieni i potrzebnymi rekwizytami, jako formą przedstawienia utworu literackiego
  • zapoznanie dzieci z pojęciem: rzeźba i rzeźbiarz
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt wodnych i lądowych
  • kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu

 

  1. Tutaj rosły paprocie
  • kształcenie umiejętności kojarzenia faktów i wyciągania z nich wniosków
  • zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „e”
  • kształcenie umiejętności dokładnego pisania po śladzie
  • zapoznanie z niektórymi nazwami dinozaurów i pterozaurów
  • doskonalenie sprawności manualnych

  • -

  • -

  • -

Treści programowe listopad – Śliweczki

Treści programowe realizowane w listopadzie

Tydzień I: Mój dom

  • rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych
  • kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
  • uświadomienie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu
  • budowanie tożsamości dziecka wynikającej z przynależności do rodziny
  • doskonalenie umiejętności liczenia

Tydzień II: Moje miasteczko

  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych
  • usprawnianie percepcji wzrokowej
  • kształtowanie umiejętności nazywania uczuć i emocji
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
  • wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka

Tydzień III: Dawno, dawno temu

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie
  • wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach

Tydzień IV: Bawimy się w króla i królową

  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • rozwijanie motoryki dużej i małej
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej


  • -

Konkurs pn. „Dzień dyni” rozstrzygnięty!

Z przyjemnością informujemy, iż konkurs pn.”Dzień dyni” został rozstrzygnięty.

Dzieci przygotowywały dynie wraz z rodzicami w domu. Na konkurs wpłynęły 39 prac. Prace były pomysłowe, misternie wykonane i bardzo pracochłonne. Spośród uczestników jury wyłoniło dwa miejsca pierwsze, dwa drugie i dwa trzecie, pozostali uczestnicy otrzymali wyróżnienia. Wszystkie dzieci biorące udział w konkursie otrzymały upominki i pamiątkowe dyplomy ufundowane przez Radę Rodziców. Dziękujemy serdecznie rodzicom i dzieciom za zaangażowanie oraz pani Natalii i pani Kasi za przygotowanie konkursu.

Wszystkim autorom serdecznie GRATULUJEMY  i zapraszamy do udział w kolejnych konkursach.


  • -

  • -

  • -

Czytanie bajki w ramach akcji CPCD – Poziomki

Czytanie bajki w ramach akcji ,,Cała Polska Czyta Dzieciom”

Dzieci miały okazję posłuchać bajki pt.: ,,Czerwony Kapturek” w języku niemieckim – dzięki uprzejmości cioci Klary dzieci mogły zapoznać się z językiem niemieckim, po bajce dla dzieci została przygotowana niespodzianka w postaci kolorowanki.

K.G.


  • -

Leśny tor sensoryczny – Śliweczki

28.10.2019 Śliweczki dzielnie wykonały niezwykłe zadanie. Specjalnie przygotowany Leśny Tor Sensoryczny pokonały świetnie! –takie zajęcia stymulują receptory czucia oraz pomagają w nauce utrzymywania równowagi swojego ciała 👍
A w odczuciu dziecka, to po prostu – fajna zabawa!

Zabawy dla dzieci w przedszkolu pobudzają zmysły, sensorykę, zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, słuchania i poznawania świata wokół. Takie namacalne doświadczanie otoczenia zachęca przedszkolaków do poznawania, odkrywania i rozwoju. Dziecko w ten sposób poznaje nie tylko siebie, ale równie zjawiska zachodzące wokół .Nie potrzebujemy do tego drogich zabawek!                                                              

Śliweczki były zajęciami zachwycone 😊

                                                                                                                  Ania K.