• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 20.03.2020r

Dzień dobry, w sytuacji, kiedy z każdej strony słyszy się słowo koronawirus, proponuję w ramach oswajania lęku i  przygotowania do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi, a także z uwzględnia dbanie o zdrowie, w tym psychiczne, bajkę terapeutyczną oraz książeczkę, w postaci kart pracy, do zrealizowania z dziećmi. Proponowane pozycje zawierają treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci, przygotowane zostały przez psychologów i terapeutów. Na końcu bajki terapeutycznej są propozycje aktywności dziecka, z których można skorzystać. 

Joanna Wybieralska

Załączniki:

Bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-z-kolorem

O koronawirusie pakiet dydaktyczny


  • -

Propozycje zabaw dla Śliweczek – 19.03.2020r

„Obserwator nieba” – słuchanie opowiadania Michaliny Latko (cel: uważne słuchanie i odpowiadanie na pytania rodzica)

Grześ wraz z rodzicami oraz swoim najlepszym przyjacielem, psem o imieniu Księżyc, mieszka w najwyższym bloku w mieście. Ogromny wieżowiec ma aż piętnaście pięter. Na samym jego szczycie znajduje się przytulne mieszkanie państwa Gwieździńskich. Z okien roztacza się przepiękna panorama całego miasteczka, ale to wcale nie ten widok zdecydował rok temu o przeprowadzce właśnie do tego mieszkania. Pani Gwieździńska, pan Gwieździński, a w szczególności Grześ pasjonują się astronomią, czyli wszystkim tym, co związane jest z gwiazdami, planetami, kometami czy galaktykami. W salonie centralne miejsce zajmuje teleskop – wynalazek umożliwiający obserwację nieba. Grześ, spoglądając w niego, napotyka Mały i Wielki Wóz, Gwiazdę Polarną oraz planety. Chłopiec snuje plany odkrywania i nadawania nazw niepoznanym dotąd planetom i konstelacjom. Największym marzeniem Grzesia jest lot w kosmos. Grześ chce zostać kosmonautą.

Dziecko odpowiada na pytania zadane przez rodzica:

 – Gdzie znajduję się mieszkanie państwa Gwieździńskich?

 – Czym pasjonuje się cała rodzina?

 – Jakie urządzenie stoi w salonie?

 – Jakie plany snuje Grześ?

 – Jak inaczej nazywamy astronautę?

Kosmos w słoiku praca plastyczna cel: tworzenie pracy plastycznej z materiałów dostępnych w domu.

Kosmos w słoiku – praca plastyczna

Przygotujcie dzbanki z zabarwioną wodą (można użyć barwników spożywczych lub mocno rozwodnionych farb akwarelowych). Dzieci wkładają do słoika jedną warstwę waty, obsypuje ją brokatem i z pomocą rodzica  wlewa wodę w wybranym kolorze. Czynności powtarza do momentu zapełnienia słoika. Na zakończenie dzieci zakręcają słoiki.

Propozycja aktywności dla Śliweczek:

  1. Zabawa „Kule”- rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Szukamy w domu przedmiotów w kształcie kul, okrągłym. Nawiązujemy do kształtu naszej planety. Przypominamy też inne kształty/ figury przedmiotów w naszym otoczeniu. Pytamy, czy dziecko chce zobaczyć Ziemię z kosmosu? Po to potrzebna nam będzie rakieta, którą wykonamy zgodnie z zadaniem nr2.
  2. Karta pracy „Rakieta z figur geometrycznych”- załącznik.

rakieta z figur (5)

  1. Kiedy rakieta gotowa, wybieramy się w podróż- linki do krótkich filmów, ukazującego naszą planetę:

https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

https://www.youtube.com/watch?v=hcqTa1IQi6U

https://www.youtube.com/watch?v=KZzdwT4mZJk

https://www.youtube.com/watch?v=0f_gB3MQsjU

https://www.youtube.com/watch?v=sDdeZU1yGN8

 


  • -

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Sposoby na organizację dni wolnych dzieci

Drodzy Rodzice, w związku z zamkniętym przedszkolem i zawieszonymi zajęciami dydaktycznymi zachęcamy Państwa do dbania o rozwój i naukę dzieci w domu. Proponujemy Państwu skorzystanie m.in. z edytowalnych karty pracy do nauki pisania, pisania po śladzie, nauki zegara i wielu innych na stronach:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/

https://eduzabawy.com/generatory/


  • -

  • -

Treści programowe marzec – Śliweczki

Treści programowe realizowane w marcu

Krąg tematyczny: Odkrywamy tajemnice Ziemi

  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka oraz precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

w zespole (podporządko­wanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)

  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie
  • rozwijanie mowy i myślenia, posługiwanie się zmysłami w czasie eksploracji świata
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według kryterium

Krąg tematyczny: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie czynności samoobsługowych
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • budowanie systemu wartości dziecka – odpowiedzialność, empatia, szacunek
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Krąg tematyczny: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

Krąg tematyczny: Mali ekolodzy

wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach rucho­wych, inspirowanie do aktywności własnej

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • kształtowanie postaw prospołecznych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium

  • -

Zabawy Śliweczek – tunel balonowy

25 lutego Śliweczki świetnie bawiły się w  TUNEL BALONOWY 😊
Zadania dzieci polegały na:
-odkręceniu pojemnika
– pozbieraniu małych elementów z tunelu nie wyrzucając balonów
-zakręceniu pojemnika
– nałożeniu obręczy na pachołek
– rzutu do tarczy
Zadania takie pozwalają na:
-stymulację proprioceptywną poprzez przechodzenie przez tunel
-stymulację dotykową-praca z różnymi fakturami
-rozwój motoryki dużej -planowanie motoryczne (jak przejść przez tunel i nie wyrzucić balonów )
RECENZJA DZIECI :
” Jeszcze raz!”
„Będziemy jeszcze tak się bawić. ..” 🙂
No pewnie!!! …ach jakie emocje temu zadaniu towarzyszyły i ten uśmiech …nie do opisania

                                                                                                                Ania K.


  • -

Wizyta strażaków w Śliweczkach

Wizyta strażaków w Śliweczkach

20 lutego był dla Śliweczek wyjątkowym dniem. W ramach programu profilaktycznego „Dbam  o bezpieczeństwo swoje i innych” gościliśmy w naszej grupie strażaków Komendy Powiatowej Państwowej  Straży Pożarnej w Policach. Strażacy przekazali Nam wiedzę  na temat  bezpiecznych zachowań oraz zapobiegania sytuacjom zagrażającym bezpieczeństwu. Zajęcia takie mają na celu zapoznanie dzieci z zawodem strażaków. Dzieci zdobyły i powarzyły wiedzę z zakresu bezpiecznego zachowania się w sytuacjach zagrożeń i ukształtowania w nich pożądanych postaw, a przy okazji usystematyzowały  wiedzę dotyczącą bezpiecznego użytkowania pomieszczeń i przedmiotów, którą nauczyciele przekazują przedszkolakom podczas wspólnej zabawy. Śliweczki otrzymały też wyjątkowy prezent: pluszowego Misia 😊  ufundowane przez stowarzyszenie „Misie ratują dzieci”.

Ania K.


  • -

Pierwsza pomoc z Misiem Edziem – Śliweczki

Pierwsza pomoc z Misiem Edziem – Śliweczki

18 lutego Śliweczki uczestniczyły w warsztatach z Misiem Edziem. Podczas spotkania dzieci zostały zapoznane z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Podczas zabaw muzyczno-ruchowych przedszkolaki przypomniały sobie i utrwaliły numer pogotowia ratunkowego, dowiedziały się jakie niebezpieczeństwa czyhają na nie w życiu codziennym. Nauczyły się opatrywać lekkie urazy, a także dowiedziały się jak zadbać o bezpieczeństwo swoje i innych. Dzieci zostały zapoznane z pozycją bezpieczną dla poszkodowanego, a następnie mogły ćwiczyć na misiu prawidłowe ułożenie. Przedszkolaki dowiedziały się jak przeprowadzić prawidłowy masaż serca i sztuczne oddychanie, a następnie poprzez zabawę mogły przećwiczyć masaż i sztuczne oddychanie na fantomie. Warsztaty z Misiem Edziem odbyły się w bardzo miłej atmosferze i skupieniu, były doskonałą formą połączenia nauki i zabawy, poprzez którą, przedszkolaki zdobyły cenną wiedzę z zakresu pierwszej pomocy.

Ania K.


  • -

Straż Gminna w Śliweczkach

Straż Gminna w Śliweczkach 

     12 lutego pod okiem Strażników Gminnych Śliweczki poznały teorię dotyczącą bezpieczeństwa na drodze, którą uzupełniono w sposób radosny praktyką 😊 Dzieci uczyły się rozpoznawać znaki drogowe, poznawały znaczenia kolorów na sygnalizatorze świetlnym, oraz zasad bezpiecznego przejścia przez jezdnię. Każdy mógł się przekonać, że ćwiczenia, które wydają się z pozoru łatwe, wymagają koncentracji uwagi, spostrzegawczości, umiejętności przewidywania i obserwacji oraz podejmowania właściwych decyzji.

                                                                                                                           Ania K.


  • -

Bal karnawałowy – Śliweczki

Bal karnawałowy – Śliweczki

   11 lutego dla Śliweczek jak i pozostałych przedszkolaków był dniem niezwykłym i długo wyczekiwanym.  W naszym przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy. Imprezę na wesoło przeprowadziła Agencja Artystyczna Gajewski. Po balu na Śliweczki czekały zabawy w sali i poczęstunek przegotowany przez rodziców.      

Ania K.