• sekretariat@przedszkole-w-przeclawiu.edu.pl
  • 782-557-554 Sekretariat Przedszkole
  • -

  • -

Treści programowe marzec – Jabłuszka

Tydzień I: Odkrywamy tajemnice ziemi

  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

Tydzień II: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Tydzień III: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Tydzień IV: Mali ekolodzy

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów według podanego kryterium

  • -

  • -

Treści programowe marzec – Brzoskwinki

Treści programowe – Brzoskwinie Marzec 2020

Krąg tematyczny: Ziemia –nasza planeta

Obszar społeczny

  • respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie
  • wdrażanie do uważnego słuchania rówieśników oraz osób dorosłych

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dotyczących życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym

Krąg tematyczny: Życie na naszej planecie

Obszar społeczny

  • wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi, z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych, wyrażanie swoich oczekiwań społecznych wobec innego dziecka, grupy

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dotyczących życia zwierząt, roślin i ludzi w środowisku przyrodniczym

Krąg tematyczny: Kosmos – co to takiego?

Obszar społeczny

  • rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • przejawianie poczucia wartości jako osoby, nawiązywanie relacji rówieśniczych

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat pełnym zdaniem

Krąg tematyczny: Duzi i mali obrońcy przyrody

Obszar społeczny

  • wdrażanie do uważnego słuchania dzieci i osób dorosłych
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunek do przyrody i dbanie o jej dobro

Obszar poznawczy

  • odczytywanie krótkich wyrazów z poznanych liter, rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy
  • układanie rytmów z przedmiotów, rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych

  • -

  • -

Treści programowe marzec – Poziomki

Treści programowe Marzec  2020 – Grupa Poziomki
Tydzień I ,,Odkrywamy tajemnice Ziemi”
-Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dziecka  oraz precyzji ruchów w toku zabawy
-Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
-Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur

Tydzień II ,,Zwierzęta i rośliny wokół nas”
-Doskonalenie wyrażania emocji w sposób społecznie akceptowany
-Kształtowanie czynności samoobsługowych
-Wdrażanie do współdziałania w parach

Tydzień III ,,Kosmiczne przygody”
-Rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
-Rozwijanie kreatywności
-Budowanie czynnego i biernego słownictwa

Tydzień IV ,,Mali ekolodzy”
Wzbogacenie czynnego i biernego słownika dziecka
Wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
-Rozwijanie kreatywności
 


  • -

Treści programowe marzec – Jeżynki

TREŚCI PROGRAMOWE – MARZEC, GRUPA JEŻYNKI
Jak wygląda nasza planeta
wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez zabawy oparte na naturalnej potrzebie ruchu
kształtowanie umiejętności dostrzegania uczuć innych ludzi, wczuwania w czyjąś sytuację
organizowanie doświadczeń, pomagających dzieciom w kształtowaniu świadomości własnego „ja”
wdrażanie do uważnego słuchania, reagowanie na humor zawarty w utworach
zachęcanie dzieci do pogłębienia wiedzy o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie i analizowanie najbliższego otoczenia
W świecie roślin i zwierząt
doskonalenie umiejętności samoobsługowych
kształtowanie pozytywnego stosunku do zwierząt oraz roślin
kształtowanie postaw prospołecznych
kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie
rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
Tam gdzie Słońce, księżyc i gwiazdy
wyrabianie nawyku dbania o zachowanie prawidłowej postawy ciała
kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami i godzenia się z porażką
wdrażanie do zgodnego współdziałania z dziećmi w zabawie
poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
Kiedy Ziemia źle się czuje
rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych
wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym
kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, zwracanie się do nauczyciela w razie potrzeby, porządkowanie po sobie miejsca zabawy)
kształtowanie postaw proekologicznych
kształtowanie umiejętności segregowania i klasyfikowania odpadów
kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych
rozwijanie wyobraźni muzycznej

 


  • -

Kalendarium marzec – Gruszeczki

Kalendarz uroczystość na marzec:

09.03 – Dzień Kobiet – zabawy w grupie

20.03 – Powitanie wiosny – prosimy o przyniesienie kwiatków z bibuły lub sztucznych

 26.03 – Wyjazd na koncert Majki Jeżowskiej (koszt 29zł – prosimy wpłacać pieniądze do 20 marca)


  • -

Treści programowe marzec – Gruszeczki

Treści programowe realizowane w marcu

Tydzień I: Odkrywamy tajemnice ziemi

  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w naj­bliższym otoczeniu
  • wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
  • budowanie systemu wartości dziecka – tolerancja, empatia, szacu­nek, uznanie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • rozwijanie umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmio­tów według podanego kryterium
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

Tydzień II: Zwierzęta i rośliny wokół nas

  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku, samodzielne ubieranie się i rozbieranie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjem­nych i nieprzyjemnych
  • dostrzeganie potrzeby ochrony przyrody
  • wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa dziecka o nazwy zwierząt i roślin
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania w najbliższym otoczeniu kształtów, wzorów i kolorów

Tydzień III: Kosmiczne przygody

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • kształtowanie czynności samoobsługowych – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku (zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie łyżki, widelca)
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (woda, ziemia, powietrze)
  • wdrażanie do poszanowania i ochrony przyrody
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyra­żenia związane z kosmosem
  • wdrażanie do wypowiadania się na dany temat
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

Tydzień IV: Mali ekolodzy

  • rozwijanie motoryki małej (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
  • budowanie więzi emocjonalnej z naturą, w tym odpowiedzialności za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
  • kształtowanie poczucia empatii i troski o zdrowie swoje i innych
  • budowanie wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicz­nym
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmio­tów według podanego kryterium

  • -

Spotkanie z ratownikiem medycznym – Malinki

Dnia 26 lutego mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu z wyjątkowym gościem- Ratownikiem Medycznym. Pan Ernest opowiedział nam o swojej codziennej pracy w Zespole Ratownictwa Medycznego. Głównym celem spotkania było pokazanie dzieciom, że pomoc udzielana szczególnie małym pacjentom, nie musi kojarzyć się ze strachem i bólem.

Dzieci miały okazję wcielić się w rolę małego ratownika, udzielając pomocy choremu  poprzez zabandażowanie ręki lub nogi czy też okrycie „folią życia”. W podziękowaniu za przekazaną wiedzę i nowe umiejętności, Malinki wręczyły panu Ernestowi książeczkę z pokolorowanymi karetkami.

A.K